[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Niekoniecznie. Zawsze ustawienie rozrządu zakładając zamienniki nawet te z górnej półki idealnie nie pasuje. Ale to są akurat minimalne odchyły, które można pominąć.
Najlepiej zaznaczyć korektorem na kole wałka rozrządu. Grubość blachy pokrywy oraz jej uszczelki daje niecały ząb. Tak więc jak ustawisz wszystko na znaki i kropka będzie się pokrywać z krawędzią pokrywy śmiało możesz przestawić jeszcze koło wałka rozrządu o o ząb (w prawo patrząc od przodu).
Niestety pasek nie pozwala na płynne ustawienie bo ma zęby. Znaki mają być jak najbliżej ustawień fabrycznych i sprawdzamy to tylko przy właściwym naciągnięciu paska.
Po jego naciągnięciu znaki mają się zgadzać.
Najlepiej zaznaczyć korektorem na kole wałka rozrządu. Grubość blachy pokrywy oraz jej uszczelki daje niecały ząb. Tak więc jak ustawisz wszystko na znaki i kropka będzie się pokrywać z krawędzią pokrywy śmiało możesz przestawić jeszcze koło wałka rozrządu o o ząb (w prawo patrząc od przodu).
Niestety pasek nie pozwala na płynne ustawienie bo ma zęby. Znaki mają być jak najbliżej ustawień fabrycznych i sprawdzamy to tylko przy właściwym naciągnięciu paska.
Po jego naciągnięciu znaki mają się zgadzać.
Skoro jestes zadowolony to nie ruszaj nic, a jesli chcesz miec idealnie i miec pewnosc to sprawdz wszystko jak pisalismy, nic nie musisz przestawiac.cinu77 pisze:Na tym ustawieniu zapłonu co mam teraz leciałem 195km/h, myślę że jakieś 205-210 powinna iść tylko mi się droga skończyła.Oczywiście na gazie 2 generacji.
Tak wiem,ale boje się jednej ,żeczy w którymś z tematów gdzies czarek pisał ,że jak jest niewielka odchyłka co do ust.zapłonu w abk to lecą cewki i halotron.Halotrona wymieniałem jakieś 3 lata temu (bosh 150zł.)Póżniej mi padła cewka ,ale na szczęście znalazłem na szrocie telefunkena (ori)na razie śmiga ,ale się boje że mi może paść hal albo cewka.Wybieram się nad morze w lipcu.Na szczęście mam używkę aparat zapł.kompletny z przewodami wys.nap. to sobie wezmę na drogę w razie "W".Myślę ,że będe musiał sprawdzić ten zapłon przed wyjazdem,tylko dręczą mnie te znaki na kole wałka rozrządu,bo każdy pisze inaczej(jedni piszą ,że ot się ma pokrywać z znakiem na plastiku, a inni piszą ,że ta kropka co jest z tyłu koła ma się pokrywać jakoś z głowicą.
No chyba ,że tak dzięki za odp.
[ Dodano: 2014-06-28, 07:23 ]
Witam panowie mili .Właśnie sprawdziłem sobie rozrząd ,i koło pośrednie miałem przestawione jakieś 4 zęby,dlatego mi nie wychodziła reg. zapłonu.Po ustawieniu tego koła i wsadzeniu aparatu tak jak ma być i oczywiście zapłon w/g procedury jest ok.Do tego wszystkiego mi padł przekażnik nr.30.Był fabryczny (italy)podczas przyspieszania dławiło ją ,przerywała i czasami miała podwyzszone obroty.Po wymianie ok. , A po rozebraniu starego przekażnika 2 luty były zimne.
[ Dodano: 2014-06-28, 07:23 ]
Witam panowie mili .Właśnie sprawdziłem sobie rozrząd ,i koło pośrednie miałem przestawione jakieś 4 zęby,dlatego mi nie wychodziła reg. zapłonu.Po ustawieniu tego koła i wsadzeniu aparatu tak jak ma być i oczywiście zapłon w/g procedury jest ok.Do tego wszystkiego mi padł przekażnik nr.30.Był fabryczny (italy)podczas przyspieszania dławiło ją ,przerywała i czasami miała podwyzszone obroty.Po wymianie ok. , A po rozebraniu starego przekażnika 2 luty były zimne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak dokładnie to pada moduł zapłonowy w cewce, ale to w sumie bez róznicy. Najczęstszą przyczynami tego typu uszkodzeń są:cinu77 pisze:Tak wiem,ale boje się jednej ,żeczy w którymś z tematów gdzies czarek pisał ,że jak jest niewielka odchyłka co do ust.zapłonu w abk to lecą cewki i halotron.Halotrona wymieniałem jakieś 3 lata temu (bosh 150zł.)Póżniej mi padła cewka ,ale na szczęście znalazłem na szrocie telefunkena (ori)na razie śmiga ,ale się boje że mi może paść hal albo cewka.Wybieram się nad morze w lipcu.Na szczęście mam używkę aparat zapł.kompletny z przewodami wys.nap. to sobie wezmę na drogę w razie "W".Myślę ,że będe musiał sprawdzić ten zapłon przed wyjazdem,tylko dręczą mnie te znaki na kole wałka rozrządu,bo każdy pisze inaczej(jedni piszą ,że ot się ma pokrywać z znakiem na plastiku, a inni piszą ,że ta kropka co jest z tyłu koła ma się pokrywać jakoś z głowicą.
- niewłaściwie ustawiony zapłon;
- przerwa w obwodzie WN - (np. w trakcie sprawdzania przeskoku iskry na masę czego się robić nie powinno);
- zbyt mała lub niewłaściwa impedancja przewodów zapłonowych i palca rozdzielacza.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
sargi35, wszystko właściwie jest już opisane w innym temacie dotyczącym ustawiania zapłonu o tu gdzieś https://audi80.pl/topics77/abk-b-4-u ... vt7816.htm
Ale Ci napisze: bierzesz vaga 3.11 odpalasz auto(temp minimum 60 a najlepiej 85°C) wchodzisz bloki pomiarowe blok 000 wchodzisz bs i strzelasz lampą dodając gazy aż do 2250 i patrzysz jak zachowuje się kreska. jak stoi w jednym miejscu to mamy zablokowany a jak nie to trzeba szukać dlaczego nie.
Może kiedyś nagram filmik jak jakąś kamerkę dorwę
Ale Ci napisze: bierzesz vaga 3.11 odpalasz auto(temp minimum 60 a najlepiej 85°C) wchodzisz bloki pomiarowe blok 000 wchodzisz bs i strzelasz lampą dodając gazy aż do 2250 i patrzysz jak zachowuje się kreska. jak stoi w jednym miejscu to mamy zablokowany a jak nie to trzeba szukać dlaczego nie.
Może kiedyś nagram filmik jak jakąś kamerkę dorwę
Kod: Zaznacz cały
https://www.youtube.com/watch?v=vjxUHPOoZFY