Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] stuki w układzie kierowniczym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] stuki w układzie kierowniczym

Post autor: hudy » 31 mar 2016, 19:13

Witam. Panowie podczas szybkiego ruszania kierownicą słyszę dość głośnie stuki. Oczywiście ruszam na postoju ze zgaszonym silnikiem , jak na przeglądzie technicznym. Po odpaleniu nic nie słychać. Takie same stuki słychać gdy złapie za koło i szarpie na boki (jak bym skręcał). Jak szarpię tak kołem i ktoś trzyma kierownice to stuków brak. Kurczę nie mogę zlokalizować w którym miejscu jest luz. Drążki kierownicze siedzą sztywno. Stuka jakby z maglownicy ale bardziej na połączeniu magla z kolumna kierowniczą. Jest tam możliwość by coś się poluzowało?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 31 mar 2016, 20:46

To jest luz na listwie zebatej przekładni kierowniczej.

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 31 mar 2016, 22:05

i dla pewności jedź na jakąś stajce diagnostyczna, poszarpią Ci autem i powiedzą, tu troszke tu troszke i może sie głośno tłuc :)

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 31 mar 2016, 22:39

Luz na maglu... jest tam śrubka na 10 kluczyk i nią się ten luz kasuje. Należy dokręcić ją bardzo bardzo nie wiele, dosłownie tyknąć tylko i zobaczyć czy dalej puka. Jeżeli tak to jeszcze troszkę dokręcić. Jak pukanie ustąpi to trzeba się przejechać i zobaczyć czy po wykonanym skręcie kierownica ładnie sama odbija i wraca do położenia na wprost. Jak za mocno dokręcisz to szybko ubijesz maglownicę... Jak wszystko ok to problem z głowy <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 mar 2016, 22:45

Tak czytałem ale ten luz objawiał się także stukaniem na nierównościach. Zmyliło mnie także to że jak złapię za kierownicę i szarpnę kołem to jest cisza. Czyli trzeba jeździć dalej <ok>

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 31 mar 2016, 22:50

Mi pukało i też niby wszystko było ok i po dokręceniu tej śrubki już mam 3 rok spokój <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 kwie 2016, 06:51

Czyli jeśli puka tylko przy szarpaniu kierownicą to lepiej nie ruszać by nie przedobrzyć ;-) a jeśli za mocno dokręcę to rozumiem że regulacja jest w obie strony i można popuścić?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 01 kwie 2016, 15:39

Tak w drugą stronę luzujesz. Ja bym się tym zajął na Twoim miejscu bo pracy przy tym nie wiele, a wydłużysz życie tej maglownicy... Takie pukanie nie jest zdrowe dla listwy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga