Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] stuki w układzie kierowniczym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] stuki w układzie kierowniczym

Post autor: hudy » 31 mar 2016, 19:13

Witam. Panowie podczas szybkiego ruszania kierownicą słyszę dość głośnie stuki. Oczywiście ruszam na postoju ze zgaszonym silnikiem , jak na przeglądzie technicznym. Po odpaleniu nic nie słychać. Takie same stuki słychać gdy złapie za koło i szarpie na boki (jak bym skręcał). Jak szarpię tak kołem i ktoś trzyma kierownice to stuków brak. Kurczę nie mogę zlokalizować w którym miejscu jest luz. Drążki kierownicze siedzą sztywno. Stuka jakby z maglownicy ale bardziej na połączeniu magla z kolumna kierowniczą. Jest tam możliwość by coś się poluzowało?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 31 mar 2016, 20:46

To jest luz na listwie zebatej przekładni kierowniczej.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 31 mar 2016, 22:05

i dla pewności jedź na jakąś stajce diagnostyczna, poszarpią Ci autem i powiedzą, tu troszke tu troszke i może sie głośno tłuc :)

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 31 mar 2016, 22:39

Luz na maglu... jest tam śrubka na 10 kluczyk i nią się ten luz kasuje. Należy dokręcić ją bardzo bardzo nie wiele, dosłownie tyknąć tylko i zobaczyć czy dalej puka. Jeżeli tak to jeszcze troszkę dokręcić. Jak pukanie ustąpi to trzeba się przejechać i zobaczyć czy po wykonanym skręcie kierownica ładnie sama odbija i wraca do położenia na wprost. Jak za mocno dokręcisz to szybko ubijesz maglownicę... Jak wszystko ok to problem z głowy <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 mar 2016, 22:45

Tak czytałem ale ten luz objawiał się także stukaniem na nierównościach. Zmyliło mnie także to że jak złapię za kierownicę i szarpnę kołem to jest cisza. Czyli trzeba jeździć dalej <ok>

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 31 mar 2016, 22:50

Mi pukało i też niby wszystko było ok i po dokręceniu tej śrubki już mam 3 rok spokój <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 kwie 2016, 06:51

Czyli jeśli puka tylko przy szarpaniu kierownicą to lepiej nie ruszać by nie przedobrzyć ;-) a jeśli za mocno dokręcę to rozumiem że regulacja jest w obie strony i można popuścić?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 01 kwie 2016, 15:39

Tak w drugą stronę luzujesz. Ja bym się tym zajął na Twoim miejscu bo pracy przy tym nie wiele, a wydłużysz życie tej maglownicy... Takie pukanie nie jest zdrowe dla listwy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga