Witam
Temat jest na tyle intrygujący że postanowiłem założyć nowy, po przeczytaniu kilku innych. A mianowicie, w niedalekiej przyszłości planuję zrobić porządek z układem wydechowym w mojej coupe, i tutaj pytanie jaka powinna być średnica rury, dodam że są to w sumie dwie rury idące oddzielnie z każdej z głowic do momentu wejścia do tłumika środkowego potem jest to już jedna rura. Chodzi o to żeby nie rozprężyć układu bo jak wiadomo silniki wolnossące tego nie lubią a łatwo dopuścić do takiej sytuacji. Zastanawiam się nad 2x2.5 cala ale czy to nie będzie za duży przelot. Może ktoś już robił i wypowie się o swoich doświadczeniach i efektach pracy
[B4 2.8 AAH] Średnica rury wydechowej
Wiem wiem, na pewno jakiś przelotowy, zastanawiam się nad remusem albo nad aotou wejście jedna rura wyjścia dwie końcówki. Może uda mi się coś dobrać, w tych parametrach, tzn. najpierw i tak zacznę od tłumika bo jak nie znajdę nić to najwyżej trochę zejdę z tych 2,5 cala ale raczej coś powinno się znaleźć tak myślę.
Cześć! Jeśli chodzi o tłumik końcowy to ja mam firmy "ULTER" i jestem zadowolony ładne brzmienie takie "basowe" przy 2500 obrotów jadąc równym gazem dźwięk się niesie w szczególności na mieście poniżej tych obrotów jest normalnie. Powyżej tych obrotów jest dużo ciszej no i rewolucja jest przy jakiś 4500 obrotów i więcej to normalnie dźwięk jest świetny cieszy ucho fajne jest że jak jedziesz w trasie i masz te 3 tys obrotów do 4 tys to nie ma hałasu w aucie naprawdę dobry tłumik.