Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3 1.8S

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Andrew

Audi 80 B3 1.8S

Post autor: Andrew » 04 kwie 2016, 21:47

Chciałbym zaprezentować Wam moje oczko w głowie jakim dla mnie niewątpliwe jest moja osiemdziesiątka. Autko posiadam od czerwca roku ubiegłego. Wnętrze było bardzo zaniedbane (papierosy, WSZĘDZIE pełno piachu - syf totalny). Lakier miejscami nieco spłowiały. Co do silnika - nieubłaganie zbliżał się czas na regenerację głowicy. Niewiele myśląc odstawiłem autko do mechanika. Standardowo rozrząd, pompa wody, płyny, świece, kable WN no i głowica.. Planowanie głowicy, zawory, szklanki itd... Wszystko co wymagało wymiany zostało wymienione. Wszystkie wycieki z silnika zostały zlikwidowane. Jesienią zostały wymienione tuleje wahaczy natomiast pod koniec zimy łożyska amortyzatorów. W marcu stałem się szczęśliwym posiadaczem felg od wersji Sport Edition, które - moim zdaniem ożywiły mój bolid. Wymieniłem oba lusterka (jedno było urwane), wyczyściłem układ chłodzący. Naprawiony został również panel sterowania nawiewem. Jest jeszcze jedno wydarzenie które wzbudza wiele kontrowersji - mianowicie: został zdemontowany hak. Owy dodatek zakłócał estetykę oraz był zamontowany w sposób niewłaściwy. Zderzak był niefachowo nacięty - wyglądało to tragicznie! Ponad to sam hak podnosił tył zderzaka i zderzak dziwnie zwisał. Otwory montażowe nie były zakonserwowane i pojawiło się trochę rdzy. Po demontażu haka została zakonserwowana podłoga w bagażniku a zderzak został wymieniony na "nowy".

Dane techniczne:
Rok prod: 1991
Data odb auta: 27.12.1991
Silnik: PM 1.8S 90KM
Skrzynia: KAS (automat 3-stopniowy)
Lakier: LY3D Tornado ROT
Wnętrze: N0A/CF Graphit

Zaplanowane inwestycje:
- wymiana skrzyni biegów na manualną
Aktualna skrzynia nie była regularnie serwisowana co zaowocowało licznymi wyciekami i szybszym jej zużyciem. Ponad to "zimna" skrzynia niemiłosiernie hałasuje i szarpie. Jak się rozgrzeje, jest powiedzmy - znośnie - ogarnięte, szczegóły poniżej

→ regeneracja rozrusznika - zrobione

→ naprawa tapicerki
Po "usuwaniu obecności" poprzedniego właściciela awarii uległ mój stary, wysłużony odkurzacz piorący. W akcie desperacji postanowiłem nie zwlekać i nabyć nowy odkurzacz, z tymże, że z wyższej półki. Niestety, ale moc odkurzacza okazała się zbyt "wielka", i zerwała całkowicie podsufitkę z części szyberdachu i "naderwała" ją na drzwiach. To była cena którą musiałem zapłacić za "neutralne" powietrze w aucie.

→ nowa antena radiowa, najlepiej wysuwana - zamontowana

→ dywaniki, gdyż aktualne gumy nie są dopasowane do tego auta - zamontowane

→ reflektor przedni ma ułamane dwa zaczepy, wymaga natychmiastowej reanimacji bądź wymiany - naprawione

→ akumulator oraz jego osłona - nabyty na drodze uskutecznionej transakcji kupna-sprzedaży, została osłona - osłona też już jest

→ regeneracja czerni zewnętrznych elementów plastikowych. W planie mam wymianę zderzaków na plastiki w kolorze nadwozia.

→ montaż spoilera. Po "wydarzeniu" jakie miało miejsce dwóch właścicieli wstecz klapa tylna została wymieniona. Niestety, ale nie zamontowano spoilera w który auto było oryginalnie wyposażone - zamontowane !

→ montaż nowych żarówek przednich

Galeria zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

22.10.2016

Jak się okazało diagnoza mojego byłego już mechanika okazała się mylna. 24 kwietnia moja niunia uległa awarii. Według speca #1 automatyczna skrzynia umarła i trzeba ją wymienić. Gdy nazbierałem wszystkie części auto trafiło do mechanika #1 - pod koniec czerwca. Pech chciał. że chłop przez półtora miesiąca zdążył się jedynie autem przejechać - biedak nie miał czasu żeby wjechać na podnośnik i chociaż zobaczyć co jest grane. No nic auto zabrane do innego mechanika, który podobnie jak pierwszy trzymał je przez blisko dwa miesiące - ale zrobił!! Diagnoza była prosta. Pierwszy mechanik w zeszłym roku regenerował głowicę. Po założeniu odnowionej części powinien coś tam ustawić, bo głowica już jest inna niż poprzednio i trzeba to wszystko ze sobą zgrać - tak mi to wytłumaczył mechanik #2. Silnik nie palił na wszystkie gary, dlatego szarpał a nawet gasł. Nie było mocy. Owy mechanik dokonał napraw następujących:

→ wymiana pierścieni tłokowych
→ wymieniona podstawa gaźnika
→ wymieniono poduszki silnika
→ nowe panewki
→ szlif wału korbowego
→ nowe panewki korbowodowe
→ wymiana oleju + filtr oleju
→ wymiana płynu chłodniczego
→ regeneracja rozrusznika (wymiana dwóch tulejek)
→ wymiana stacyjki + kostka stacyjki
→ wymiana filtr powietrza
→ wymienione wszystkie uszczelki od głowicy w dół
→ wymieniono przewody wodne
→ wymieniono pompę oleju
→ uszczelniono skrzynie biegów.

Auto będzie się docierało przez tysiąc km. Następnie wymiana oleju. Pomimo, że auto nie jest jeszcze dotarte, już czuć wyraźną różnicę - Audi nie szarpie przy zmianie biegów, skrzynia zmienia je całkiem sprawnie, pod maskę wróciło kilka kucyków.

Gdy auto stało i czekało na części we własnym zakresie porobiłem kilka rzeczy:

→ W tylny błotnik trafiła nowa, wysuwana antena radiowa.

→ Wnętrze pojazdu zdobią teraz dywaniki z obwódką w kolorze nadwozia.

→ Prawy przedni reflektor ma już solidne mocowania.

→ Pod maskę trafił nowy akumulator - Maxis 56Ah/480 A

15.02.2017

→ Tylka klapa została wzbogacona o blendę, oraz o lotkę :) .Oczywiście nie może zabraknąć forumowej wlepki !

→ Wymieniono termostat.

→ Autko wyposażone w nową pompkę spryskiwaczy i wycieraczki. Naprawiono również naciąg na pasku alternatora.

→ "Sektor pasażerski" godnie zdobi fabryczne radio Audi Beta.

Obrazek

22.04.2017

Sesja przed sprzedażą

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2017, 21:07 przez Andrew, łącznie zmieniany 10 razy.

Awatar użytkownika
Kondziu25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 gru 2013, 22:45
Lokalizacja: Konin

Post autor: Kondziu25 » 04 kwie 2016, 22:30

Super podejście i piękna osiemdziesiątka! :roll:

Pawelo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 05 paź 2014, 09:16
Lokalizacja: Olsztyn/Olecko

Post autor: Pawelo » 05 kwie 2016, 19:57

Ależ ładnie się te Twoja 80-tka się prezentuje :-) Fajnie że część rzeczy już ogarnęłeś, kolejne plany również na plus, będę śledził temat, bo mam podobną czerwoną sztukę :-D

Andrew

Post autor: Andrew » 24 kwie 2016, 19:29

niestety, ale moje autko zostało unieruchimione.. skrzynia zakończyła swój żywot...

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 05 maja 2016, 19:11

Witam Cię Andrzeju, super OOOO, zapraszam na pogawędkę.

Andrew

Post autor: Andrew » 07 maja 2016, 22:39

Cześć Spietyq! Widzę, że nie jestem jedynym Tczewiakiem na forum :D

Aktualnie kompletuję graty do przekładki na manuala. Jestem dwa tygodnie bez auta i mam już dość komunikacji miejskiej.. Nawet jak mam jakieś auto zastępcze, to nie jestem z niego zadowolony. Jednak Audi to Audi :D

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 08 maja 2016, 22:37

W każdym bądź razie jak będziesz miał chwilę to zapraszam do mnie. Tu masz mój namiar 696857696.

Andrew

Post autor: Andrew » 09 maja 2016, 19:54

Jak już uporam się ze skrzynią, proponuję jakąś małą sesję zdjęciową :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl