Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 16v 6A] Układ wydechowy od innego motoru

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzysiek.ruski

[B3 2.0 16v 6A] Układ wydechowy od innego motoru

Post autor: krzysiek.ruski » 24 lip 2015, 16:04

Pytanie czy podejdzie układ wydechowy od 1.8s do mojej 2.0 16v?
i czy w naszych b3 jest a raczej powinno być złącze elastyczne?
Mój się rozpadł po ucieczce do płytkiego rowu przed czołowym dzwonem:-(

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 lip 2015, 16:07

nie polecam innego. Pierwsze co powinieneś sprawdzić, to to , czy są tej samej średnicy rury.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 24 lip 2015, 16:15

nie będę wnikać o 2 mm na średnicy bo to nie bolid na tor.
muszę mieć auto jeżdżące.
ważne czy będą puchy pasować do budy i kolektora a resztę się przespawa

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lip 2015, 09:47

krzysiek.ruski pisze:i czy w naszych b3 jest a raczej powinno być złącze elastyczne?
W niektórych B3kach role złącza elastycznego pełniło "jajko" między "portkami" a katalizatorem jak było skręcone na sprężynach.
krzysiek.ruski pisze: ważne czy będą puchy pasować do budy i kolektora a resztę się przespawa
Do od "portek" powinien pasować układ wydechowy od innego modelu. Właściwie to chyba wszystkie silniki od 2.0 8V w duł miały taki sam mniej wydajny wydech.
Choć patrząc bo rysunkach (1A) http://www.vagcat.com/p/B071/039100.png to 6A miało katalizator skręcany z tłumikiem środkowym. Tutaj opis do rysunku: www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/1990/111/50/1112704/ (wszystko dal wersji bez q)

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 28 lip 2015, 20:21

I już wiem, że nie pasuje. audi 80 model 16V ma obniżone zawieszenie a co za tym idzie inne wyprofilowanie rury nad belką i wieszaki też są w innych miejscach. Dodam jeszcze ze końcowa pucha jest krótsza w 16V.
Bardzo ciezko znaleźć używke a ze trafiłem cały układ od 1.8s praktycznie nowy za grosze (80pln) to czeka mnie adaptacja flexem i migomatem.
Poradzicie czy warto zostawic strumiennice która mam wstawioną czy ja wywalic? Zmiesci sie przed srodkowym tlumikiem i sie zastanawiam

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 09 lis 2015, 22:34

Ja właśnie jestem po wymianie całego wydechu w moim 6A
Wydech idealnie się sprawuje - dźwięk jest w sam raz !!!

Tłumik końcowy pasuje od cabrio 2.8
http://autowanda.pl/?page=catalog/brows ... et=0&sort=
Tłumik końcowy bosal - BOSAL 105-127 oryginał
Da się go kupić za około 300 zł.

Obrazek

Tłumik środkowy dałem zrobić na zmówienie z nierdzewki w firmie Peśla - koszt około 300 zł. - zrobili mi odpowiednik tłumika BOSAL 105-125
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=7685490

Obrazek

Jutro wgram fotki jak to wygląda
Bardzo długo kombinowałem jaki wydech dać zrobić - ten co mam to ideał - wyraźnie jest wyeksponowany dźwięk dwóch litrów ale w ogóle nie występuje efekt głośnego warczenia jak to czasem się słyszy w stuningowanych autach

krzysiek.ruski - strumienice wywal całkiem bo mało co pomaga
Lepsze ori tłumiki z dużym przekrojem
Powiedz jesteś z południa Polski ???

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 10 lis 2015, 20:14

Ja z centrum. Zgierz

Radoslavsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2014, 09:54
Lokalizacja: WuWuA

Post autor: Radoslavsky » 04 kwie 2016, 17:19

@ziemor
Napisz proszę jak się sprawuje tłumik po tych kilku miesiącach użytkowania, zima itp? Jak wyglądają te końcówki, jakaś korozja?

Czy miałeś robione wypełnienie tłumika i średnicę rur na zamówienie (niestandardowe) czy też kupiłeś dokładnie to co oferuje Peśla?

Nie ukrywam, że cena do wyglądu i jakości (czytane na innych forach) wydaję się całkiem rozsądna.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 05 kwie 2016, 08:35

Jak na razie wszystko idealnie
Tłumiki były trzy teraz są dwa - pierwszy za sondą lambda wyrzuciłem - był to tłumik przelotowy (może potrzebny - nie wiem)
Bosala pomalowałem dwa razy farbą do tłumików
Środkowy Peśla to standard - nic nie kombinowałem
Jedyne co to nie sprawdziłem szlifierką czy aby to na pewno nierdzewka - sprawdzę to choć Peśla zapewniała mnie że na pewno zrobią mi z nierdzewki
Dżwięk - ideał - nie jest za głośny jak w "tuningowanych" autach
Pozdry i polecam to rozwiązanie - tanio i jak dala mnie to super
---

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Radoslavsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2014, 09:54
Lokalizacja: WuWuA

Post autor: Radoslavsky » 05 kwie 2016, 12:50

Teraz się wczytałem że końcowy masz Bosala, a środkowy Peśla, ale dzięki za info :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl