Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] + lpg niskie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Frosti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2016, 17:00

[B3 2.3 NG] + lpg niskie obroty

Post autor: Frosti » 04 kwie 2016, 18:41

Siemanko
Jakis tydzien temu , kupilem audi 80 2.3ng '92 sedan
przy zakupie sprzedajacy powiedzial ,z e auto nie trzyma obrotow z powodu silniczka krokowego ale dzis bylem u mechanika i powiedzial ,ze gaz sie gryzie z wtryskiem mechanicznym , i nawet jesli by to zrobil to tylko doraznie i po jakims miesiacu problemy znow zaczna wracac, co polecacie zrobic w tym przypaku? sprobowac oddac auto na rekojma ( z czym moze byc problem ) czy zrobic to jakos?
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2016, 19:18 przez Frosti, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 kwie 2016, 19:21

Frosti, niestety ale ng nie lubi gazu ale powiedz czy tak się dzieje na lpg i bp tak jest :?:

ps. tak ma wyglądać tag
WRC is for boys.
Group B was for men.

Frosti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2016, 17:00

Post autor: Frosti » 04 kwie 2016, 19:25

Tak, na gazie jak i na lpg tak samo nie trzyma obrotów ;/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 kwie 2016, 19:42

Na początek sprawdź szczelność w dolocie między rozdzielaczem a przepustnicą.

a tu masz takiego faga dotyczący ng https://audi80.pl/topics78/faq-silni ... t82686.htm
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 kwie 2016, 19:51

Frosti pisze:przy zakupie sprzedajacy powiedzial ,z e auto nie trzyma obrotow z powodu silniczka krokowego
Typowa gadka sprzedającego. Jak byś znów coś kupował i sprzedawca by tak mówił (rzeczy typu klima nie działa ale wystarczy nabicie, coś nie działa ale pierdoła) to od razu mów że niech naprawi to dopiero kupisz.

Co do problemu to może być jak pisze PieterB, nieszczelności albo mocno rozregulowane dawki gazu i benzyny z różnych przyczyn. Da się to zrobić ale trzeba trafić na dobrego fachowca. Najlepiej specjalizującego się w mechanicznym wtrysku. Jakbyś był ze śląska to mogę dać namiary do dobrych fachowców.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Frosti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2016, 17:00

Post autor: Frosti » 04 kwie 2016, 20:37

Byłem dziś u mechanika i mówił ,że to wina wtrysku mechanicznego , moze to zrobić Ale po pewnym czasie (ok1 mies) znów będzie taki sam problem ;<

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 04 kwie 2016, 23:12

Witam,

Skoro jest jak piszesz..,-to spróbuj zwrócić auto. Wierz mi ,że to najlepsza rada. Bo drobna awaria silniczka krokowego,który się wymienia i po sprawie to nie awaria wtrysku mechanicznego,który jest drogi i rzadko kto chce się tego podejmować.
Albo pozbędziesz się w ten sposób problemu i po sprawie ,albo szykuj się na długą przeprawę z tym autem-silnikiem zanim doprowadzisz je do dobrego stanu. A i będzie drogo (w stosunku do wartości auta)...

Istotne jest też bardzo to jaką masz instalacje w aucie/którą generacje?,-bo od tego zależy czy w ogóle warto zająć się autem... Czy masz klapkę antywybuchową?
Zresztą ja i tak jestem przeciwnikiem gazu w połączeniu z tym silnikiem..,-bo tutaj jest albo bardzo źle albo jako-tako...A jak ma być jako tako dobrze to będzie drogo/nieopłacalnie,-bo auto już tanio kosztuje.
Ten silnik jedynie ładnie brzmi,-i wytrzymuje bezproblemowo/bezobsługowo duże przebiegi,-ale nie na LPG. Do tego zawsze wymaga najdroższych części układu zapłonowego-regularnie wymienianego i układu dolotowego w idealnym stanie. Jeśli się tego ściśle przestrzega to jest w porządku..,-jeśli się nie dba nadzwyczajnie-to można osiwieć i portfel się mocno potem uszczupli. Mając to auto i tak sie jego nauczysz bo z racji wieku co jakiś czas prześladują go drobne awarie typu lewe powietrze i cyrki z obrotami/odpalaniem itp..,-chyba ze wszystko/absolutnie wszystko wymienisz na NOWE,-wtedy spokój na kilka lat. A jeśli instalacja LPG jest niewłaściwa to jest po prosu koszmar...

Tutaj masz bardzo trafny opis tego silnika:
https://audi80.pl/topics17/faq-nie-w ... t40070.htm

Pozdrawiam.
HM

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 04 kwie 2016, 23:41

hubertm pisze: Czy masz klapkę antywybuchową?
Zresztą ja i tak jestem przeciwnikiem gazu w połączeniu z tym silnikiem..,-bo tutaj jest albo bardzo źle albo jako-tako...A jak ma być jako tako dobrze to będzie drogo/nieopłacalnie,-bo auto już tanio kosztuje.
Ten silnik jedynie ładnie brzmi,-i wytrzymuje bezproblemowo/bezobsługowo duże przebiegi,-ale nie na LPG. Do tego zawsze wymaga najdroższych części układu zapłonowego-regularnie wymienianego i układu dolotowego w idealnym stanie.
Pozdrawiam.
Po co jakieś klapki antywybuchowe, jak będzie dobrze założone lpg to będzie chodzić. Mi w 2.3 NF (bliźniaczy silnik) w cygarze przez prawie 2,5 roku i ponad 70 tys. km ani razu nie strzelił gaz (auto rozbiłem).
Raz kupiłem świece iskry do gazu 50zł, kable ngk 192 (wcześniej były oryginalne kable jeszcze, 2 miały przebicia, a i tak nie strzelało), kopułkę i palec boscha (chyba 90zł razem) i koniec, a nie co 10 tys. jak co niektórzy piszą, że trzeba zmieniać świece, kable, itd.
Odpalałem na gazie lato zima, zimny ciepły, na benzynie nie jeździłem (działała). Palił od razu.

A mechanik może gadać, że wina wtrysku mechanicznego, bo jest mameją i nie umie nic posprawdzać przy tym silniku, więc najlepiej wymienić całość, a potem i tak nie będzie działać.

Odnośnie silniczków krokowych - mogą się wydawać, że działają dobrze, a wcale nie musi tak być. Ja sobie kiedyś podmieniałem na inny, to trzymał na tym innym równiutko obroty, ale po 40-50 minutach jazdy auto przestawało trzymać obroty, odpalało od razu ale znów chwilę przejechało i z powrotem.
Zdejmij sobie najpierw gumę przepływomierza i wyreguluj klapkę, wyklep ją jak trzeba i wtedy działaj dalej, posprawdzaj oporności czujnika temp. (tego dwupinowego), dalej czy działa stycznik na przepustnicy od obrotów jałowych, itd. itp.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 05 kwie 2016, 12:54

Cyt: "Po co jakieś klapki antywybuchowe..."
"Zdejmij sobie najpierw gumę przepływomierza i wyreguluj klapkę, wyklep ją jak trzeba i wtedy działaj dalej..."

No właśnie sam napisałeś po co klapka anty wybuchowa..,-właśnie po to...

Co do reszty tego co napisałeś to..,-nie znasz auta, -nie wiesz w jakim jest stanie,-szczególnie wrażliwy układ zapłonowy i dolot, -nie wiesz jaką ma instalacje gazową, -a jest to sprawa kluczowa.., -nie wiesz jak jest uszkodzone (a uszkodzone jest), -a mechanika którego też nie znasz obrażasz-nazywając mameją...
Do tego można tez wnioskować że nie warto dbać o auto bo i tak przez 70tys km w 2,5 roku nic się nie stanie,-bo Tobie się nic nie działo,-to i tak polecasz innym..,-bo inaczej to po co to napisałeś? Tylko czy weźmiesz odpowiedzialność jak ktoś się tego posłucha i też nic nie będzie w aucie wymieniał,-bo i po co jak sugerujesz ,że nie ma to sensu. Zaprzeczasz fachowym opisom silnika pod każdym względem. A ta-forumowa której link podałem jest po prostu doskonała..,-nijak ma się jednak do tego co napisałeś.

Cyt: "Zdejmij sobie najpierw gumę przepływomierza i wyreguluj klapkę, wyklep ją jak trzeba i wtedy działaj dalej, posprawdzaj oporności czujnika temp. (tego dwupinowego), dalej czy działa stycznik na przepustnicy od obrotów jałowych, itd. itp."
,-"bardzo szczegółowo" opisałeś jak naprawić auto,-nic tylko zabierać się na podstawie Twojego opisu naprawy do naprawy auta...Tak się da,-tylko trzeba być mechanikiem i mieć wiedzę albo mieć wiedzę nie będąc mechanikiem,-forumowicz który zakupił to auto sądząc po tym co pisze nie ma wiedzy żadnej,-a memeja mechanik jest mameja i nic nie wie...
HM

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 kwie 2016, 18:46

Frosti pisze:Byłem dziś u mechanika i mówił ,że to wina wtrysku mechanicznego , moze to zrobić Ale po pewnym czasie (ok1 mies) znów będzie taki sam problem ;<
a ja nie wierzę w takie bajki
Bo o ile wina może być że na bp by nie chciał śmigać to tak ale że na lpg to już nie wina wtrysku mechanicznego. No chyba że powiedział coś konkretnie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 05 kwie 2016, 19:55

Jeśli auto ma prostą instalacje lpg,-a pytałem w pierwszym poście jaką ma,-do tego nie ma klapki anty wybuchowej,-o to też pytałem..,-i nie trzyma obrotów -to jest duże prawpobieństwo ,że jest po wystrzałach,-więc śmiało może mieć uszkodzony wtrysk mechaniczny jak i liczne przedmuchy w dolocie i nie będzie pracował dobrze na pb jak i na lpg. W takim przypadku kiedy ma prostą instalacje lpg to nawet jak to mechanik naprawi,-to kwestia czasu kiedy znowu. Do NG nie może być instalacja I i II generacji tylko najlepiej III ,-a ta jest najdroższa z nich i najrzadziej zakładana. No i blos. Najczęściej były te najprostsze i ci co je pozakładali mordują się co raz z autem,-bo z racji wrażliwości silnika nie współpracują one bezawaryjnie i nie trudno o poważne uszkodzenia.
Do obecnej chwili nie wiemy jednak jaką instalacje ma auto,-czy ma zabezpiecznia i co mu dokładnie dolega.
Jednak nie zgodzę się z tym ze tak wrażliwy silnik jak NG wymaga wymiany osprzętu co 70tys km..,-ze to jest reguła. To może być wyjątek,-może,-tylko nie o wyjątki pytał forumowicz...

Pozdrawiam.
HM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga