Co nie zmienia faktu że cykanie to normalny objaw jego prawidłowej pracyKrzysiek 84 pisze:Jednym cyka, innym nie :mrgreen:
[ 80 B4 1.9 TDi 1Z ] klepanie na wolnych i przy dodaniu gazu
Podłączę się pod temacik bo mam ten sam problem. Na zimnym silniku tak tego nie slychać, ale jak jade autobaną przy 2,5-3 tys. obrotów i zjade na parking to się zaczyna koncert :evil:. Tak jakby jeden zawór klepał. W sumie to wystarczy, że tylko silnik osiągnie optymalną temperature. Chciałem to jakoś wyregulować ale dowiedziałem się, że te silniki mają zawory samoregulujące. Co proponujecie ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- AudiLaziska
- Forum Audi 80
- Posty: 281
- Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Dzisiaj odpaliłem auto i na zimnym silniku to nie cykało, pojechałem do przychodni i wróciłem ok godziny jazdy i jak wróciłem to znów cykało i to właśnie tak od strony akumulatora, pochyliłem sie nad tym zaworem N75 ale nie wiem czy to stamtąd to cykanie dochodzi, mechanik mówił , że to może być od EGR takie cykanie..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Egr'a to możesz zaślepić lub odłączyć weżyk ciśnieniowy który jest podłączony do niego
https://audi80.pl/b4-1zczyszczenie-k ... 9ece43ab01
Nie przejmuj sie tym N75. Jak samochod dobrze sie zbiera to nie ma co tam pchac rąk :mrgreen:
https://audi80.pl/b4-1zczyszczenie-k ... 9ece43ab01
Nie przejmuj sie tym N75. Jak samochod dobrze sie zbiera to nie ma co tam pchac rąk :mrgreen:
- AudiLaziska
- Forum Audi 80
- Posty: 281
- Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Byłem na warsztacie dzis i też stała tam taka B4 1Z i tego cykania nie bylo, jedyna rozniaca jaka byla miedzy moja a tamtą to przepływka ja mam pierburga a tamta boscha. Na razie nie bd nic tam grzebał jak mowicie problemy same sie znajdą, jutro wymieniam wewnętrzne przeguby bo szarpie mi autem także roboty będzie na pół dnia. :mrgreen:
[ Dodano: 2012-03-15, 21:38 ]
gibaj poprawione, sorry za mój błąd.
Co do tematu, okazało się, że to wtrysk się zawieszał, wymieniony został na nowy i wszystko jest w porządku.
[ Dodano: 2012-03-15, 21:38 ]
gibaj poprawione, sorry za mój błąd.
Co do tematu, okazało się, że to wtrysk się zawieszał, wymieniony został na nowy i wszystko jest w porządku.
Witam. Mam podobny problem. Klepanie w silniku . Klepanie to wystepuje po przejechaniu jakiegos odcinka. Im ostrzej przejade bardziej klepie.Ciekawe jest to ze wystarczy zgasic samochod i poczekac troche i nastepnie zapalic. Po zapaleniu klepie chwile coraz ciszej i zanika. Po przejechaniu znowu sie pojawia. Jest to dosc glosne klepanie. Mysle nad wymiana szklanek ale czy przy szklankach moze wystepowac taki objaw? Klepanie szklanek zawsze mi sie kojarzy przy zimnym silniku zaraz po uruchomieniu. Pompa i wtryski to nie sa poniewaz wymienilem na pompe i wtryski od afn i jest to samo.
Witam! Ja mam prócz 80-ki jeszcze A4 1.9 AFN z przebiegiem 375000 km i od 320000 mam nową mapę i ma 130 KM i odkąd pamiętam to słyszę takie cykanie czy delikatne stukanie czasami mocniej czasami słabiej. Olej leje 5w40 Castrola EDGE i co zmianę czyli około 15000 km oleju jak doleje od 500 do 700 ml to jest maks no i wydaje mi się że silnik w dobrej kondycji. Zimą pali ok spalanie myślę że w normie i przestałem dumać nad tym co to takiego :?: i jeżdżę dalej
Delikate to to klepanie nie jest szczegolnie jak ostro nim pojade. Jak stoje na drodze to zona wie ze podjechalem poniewaz rozroznia juz moj silnik po tym klepaniu. Na starym silniku 1Z tez bylo klepanie ale lekkie i nie wnikalem a teraz mam AHU. Silnik mam od roku a klepanie od jakiegos czasu. Czy jest mozliwe aby powodem takiego klepania byl nastawnik potencjometryczny? :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Klepanie ma przyczynę albo mechaniczną np.wtryskiwacze ,szklanki ....albo coś nie halo z dynamicznym kątem wtrysku .Zrób log statyczny i w BS bloku 000 ,i blok 004 podczas jazdy ...wtedy będzie można przynajmniej potwierdzić lub wykluczyć że przyczyną jest niewłaściwe przestawianie kąta wtrysku.Nastawnik nie ma nic do kąta wtrysku