Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B4 1.9 TDi 1Z ] klepanie na wolnych i przy dodaniu gazu

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 13 mar 2012, 18:40

Krzysiek 84 pisze:Jednym cyka, innym nie :mrgreen:
Co nie zmienia faktu że cykanie to normalny objaw jego prawidłowej pracy ;-)

PtX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 05 paź 2011, 16:04
Lokalizacja: STA

Post autor: PtX » 13 mar 2012, 19:23

Podłączę się pod temacik bo mam ten sam problem. Na zimnym silniku tak tego nie slychać, ale jak jade autobaną przy 2,5-3 tys. obrotów i zjade na parking to się zaczyna koncert :evil:. Tak jakby jeden zawór klepał. W sumie to wystarczy, że tylko silnik osiągnie optymalną temperature. Chciałem to jakoś wyregulować ale dowiedziałem się, że te silniki mają zawory samoregulujące. Co proponujecie ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 mar 2012, 19:28

PtX pisze: Co proponujecie ?
Wymiane oleju :mrgreen:
Napewno ucichną wtedy.

PtX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 05 paź 2011, 16:04
Lokalizacja: STA

Post autor: PtX » 13 mar 2012, 19:32

Olej wymieniłem 2500 km temu ale to i tak nie uciszyło klepania.

Jak bedę miał okazję to nagram dźwięk pracy silnika.

Awatar użytkownika
AudiLaziska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: AudiLaziska » 14 mar 2012, 09:15

Dzisiaj odpaliłem auto i na zimnym silniku to nie cykało, pojechałem do przychodni i wróciłem ok godziny jazdy i jak wróciłem to znów cykało i to właśnie tak od strony akumulatora, pochyliłem sie nad tym zaworem N75 ale nie wiem czy to stamtąd to cykanie dochodzi, mechanik mówił , że to może być od EGR takie cykanie..

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 mar 2012, 10:06

Egr'a to możesz zaślepić lub odłączyć weżyk ciśnieniowy który jest podłączony do niego
https://audi80.pl/b4-1zczyszczenie-k ... 9ece43ab01

Nie przejmuj sie tym N75. Jak samochod dobrze sie zbiera to nie ma co tam pchac rąk :mrgreen:

Marcin11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 06 mar 2012, 06:08
Lokalizacja: warm-maz Gołdap

Post autor: Marcin11 » 14 mar 2012, 11:29

Krzysiek 84 ma rację, lepiej jak wszstko chodzi dobrze to niema co szukać wydatku, jeszcze zdąży się coś zepsuć, ciągnie ,pali na dotyk, praca silnika równa , to wszystko jest ok :lol: życze bez awaryjnej jazdy i eksploatacj :mrgreen:

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 14 mar 2012, 11:57

Takie "cykanie" w rytm rosnących obrotów pojawia się też przy padniętej uszczelce na kolektorze wydechowym :idea:

Awatar użytkownika
AudiLaziska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: AudiLaziska » 14 mar 2012, 22:58

Byłem na warsztacie dzis i też stała tam taka B4 1Z i tego cykania nie bylo, jedyna rozniaca jaka byla miedzy moja a tamtą to przepływka ja mam pierburga a tamta boscha. Na razie nie bd nic tam grzebał jak mowicie problemy same sie znajdą, jutro wymieniam wewnętrzne przeguby bo szarpie mi autem także roboty będzie na pół dnia. :mrgreen:

[ Dodano: 2012-03-15, 21:38 ]
gibaj poprawione, sorry za mój błąd.

Co do tematu, okazało się, że to wtrysk się zawieszał, wymieniony został na nowy i wszystko jest w porządku. <piwo>

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 06 kwie 2016, 17:30

Witam. Mam podobny problem. Klepanie w silniku . Klepanie to wystepuje po przejechaniu jakiegos odcinka. Im ostrzej przejade bardziej klepie.Ciekawe jest to ze wystarczy zgasic samochod i poczekac troche i nastepnie zapalic. Po zapaleniu klepie chwile coraz ciszej i zanika. Po przejechaniu znowu sie pojawia. Jest to dosc glosne klepanie. Mysle nad wymiana szklanek ale czy przy szklankach moze wystepowac taki objaw? Klepanie szklanek zawsze mi sie kojarzy przy zimnym silniku zaraz po uruchomieniu. Pompa i wtryski to nie sa poniewaz wymienilem na pompe i wtryski od afn i jest to samo.

Awatar użytkownika
trec1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 lut 2015, 18:48
Lokalizacja: Łobżenica

Post autor: trec1990 » 06 kwie 2016, 18:40

Witam! Ja mam prócz 80-ki jeszcze A4 1.9 AFN z przebiegiem 375000 km i od 320000 mam nową mapę i ma 130 KM i odkąd pamiętam to słyszę takie cykanie czy delikatne stukanie czasami mocniej czasami słabiej. Olej leje 5w40 Castrola EDGE i co zmianę czyli około 15000 km oleju jak doleje od 500 do 700 ml to jest maks no i wydaje mi się że silnik w dobrej kondycji. Zimą pali ok spalanie myślę że w normie i przestałem dumać nad tym co to takiego :-? :?: i jeżdżę dalej :-/

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 06 kwie 2016, 19:28

Delikate to to klepanie nie jest szczegolnie jak ostro nim pojade. Jak stoje na drodze to zona wie ze podjechalem poniewaz rozroznia juz moj silnik po tym klepaniu. :-P Na starym silniku 1Z tez bylo klepanie ale lekkie i nie wnikalem a teraz mam AHU. Silnik mam od roku a klepanie od jakiegos czasu. Czy jest mozliwe aby powodem takiego klepania byl nastawnik potencjometryczny? :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 kwie 2016, 20:04

Klepanie ma przyczynę albo mechaniczną np.wtryskiwacze ,szklanki ....albo coś nie halo z dynamicznym kątem wtrysku .Zrób log statyczny i w BS bloku 000 ,i blok 004 podczas jazdy ...wtedy będzie można przynajmniej potwierdzić lub wykluczyć że przyczyną jest niewłaściwe przestawianie kąta wtrysku.Nastawnik nie ma nic do kąta wtrysku

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 06 kwie 2016, 20:13

Wtryski wymienione i jest to samo. Mam na osprzecie boscha. Tu mozna zrobic logi dynamiczne? Mam vaga ale nigdy nie probowalem poniwaz mowili ze sie nie da. Tez mysle o szklankach tylko dziwi mnie to ze klepie jak mu wstawie ostro a przeciez wtedy dostaje wieksze cisnienie oleju .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 kwie 2016, 20:19

darko182 pisze:Mam vaga ale nigdy nie probowalem poniwaz mowili ze sie nie da
Przydatnych logów dynamicznych nie zrobisz ,ale statyczny kąt wtrysku i dawkę można sprawdzić . Niestety nie sprawdzisz kąta podczas jazdy , a raczej tu tkwi problem,skoro problem jest przy mocniejszym wciskaniu gazu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl