[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Witam. Sprawa wygląda tak: na dniach zabieram się za swap. Posiadam Audi 80 b4 sedan z 1993 z zajechanym silnikiem 2.0 ABT. Wersja z elektrycznymi lusterkami, szyberdachem, centralką bez klimy. Postanowiłem kupić całe auto na przeszczep i udało się. Kupiłem prawie całe Audi A6 C5 avant z 1998 roku z silnikiem 1.8T AEB z manualna skrzynią. Temat swapu znam już na pamięć. Ale mam inny pomysł, chciałbym przełożyć jak najwięcej rzeczy i elektryki z A6 m.in cały kompletny swap: silnik z osprzętem, skrzynia, okablowanie, sterownik itp. A oprócz tego całą resztę elektryki, razem z puszka gdzie jest sterownik, przekaźniki i bezpieczniki, z wiązka pod deską rozdzielczą np. do zegarów, włącznikiem świateł, kierownica, pająkiem, przełączników i innych rzeczy do komfortu np. elektryczne fotele i takie rzeczy. Czy ktoś kiedyś robił taki przeszczep? Dosłownie całą instalacje która będzie potrzebna z kompletnym swapem. Czy są jakieś większe problemy, które to uniemożliwiają? Czy da rade w miare wszystko to podpiąć? Nie mówię, że od razu wszystko musiało by działać ale wtedy bez przeróbek odpalam silnik bez kombinowania wiele z immo itp. Czy ktoś robił juz coś takiego ? I byłby w stani doradzić? Czy będę pierwszą osobą na forum która takie coś zrobi ? Oprócz tego mam kilka pytań związanych ze samym swapem:
1. Czy pół osie razem z przegubami będą pasować do zwrotnicy w 80?
2. Czy przewody paliwowe musze przerabiać?
3. Czy chłodnica od a6 będzie pasować do budy w 80?
4. Czy pompa paliwa z 80 wystarczy dla 1.8T? Albo czy z A6 będzie pasować?
5. Czy czekają mnie jakieś dodatkowe przeróbki oprócz tego?
6. Łapy zostawić razem z poduszkami od 80 czy założyć te od 1.8t?
Odpowiedzi osób nie zbyt mających o tym pojęcia typu "chyba nie" mnie nie usatysfakcjonują.. Czekam na konkretne podpowiedzi, uświadamia problemów lub nakierowanie mnie na właściwą drogę. Z góry dzięki dla wszystkich, którzy poświęca mi czas. Jeśli coś napisałem nie tak to prosze mnie poprawić. Pozdrawiam !
1. Czy pół osie razem z przegubami będą pasować do zwrotnicy w 80?
2. Czy przewody paliwowe musze przerabiać?
3. Czy chłodnica od a6 będzie pasować do budy w 80?
4. Czy pompa paliwa z 80 wystarczy dla 1.8T? Albo czy z A6 będzie pasować?
5. Czy czekają mnie jakieś dodatkowe przeróbki oprócz tego?
6. Łapy zostawić razem z poduszkami od 80 czy założyć te od 1.8t?
Odpowiedzi osób nie zbyt mających o tym pojęcia typu "chyba nie" mnie nie usatysfakcjonują.. Czekam na konkretne podpowiedzi, uświadamia problemów lub nakierowanie mnie na właściwą drogę. Z góry dzięki dla wszystkich, którzy poświęca mi czas. Jeśli coś napisałem nie tak to prosze mnie poprawić. Pozdrawiam !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
1. Raz że półosie będę miały inną długość a po drugie w ABT na pewno są mniejsze przeguby. Rozwiązanie to kupić półosie z NG albo ACE/6A i to razem ze zwrotnicami. Skrzynia od 1.8T (przynajmniej ta od A4 B5) ma flansze 108mm a ABT i ABK 100mm.
2. No pewnie będzie musiał ściągnąć zakucia pod maską aby nałożyć inne przewody i ścisnąć opaską albo zakuć na nowo.
3. Chyba nie :mrgreen:
4. Jak masz pompę z ABT to nie wystarczy, bo daje małe ciśnienie.
5. Chyba na pewno tak
6. Poszukaj w temacie jest gdzieś napisane w tym temacie (chyba łapa silnika od strony kierowcy idzie z silnika Audi 80 a druga zostaje oryginał).
2. No pewnie będzie musiał ściągnąć zakucia pod maską aby nałożyć inne przewody i ścisnąć opaską albo zakuć na nowo.
3. Chyba nie :mrgreen:
4. Jak masz pompę z ABT to nie wystarczy, bo daje małe ciśnienie.
5. Chyba na pewno tak
6. Poszukaj w temacie jest gdzieś napisane w tym temacie (chyba łapa silnika od strony kierowcy idzie z silnika Audi 80 a druga zostaje oryginał).
Z tego co wyczytałem to ludzie zostawiają skrzynie od 1.8t bo rzekomo pasuje ale nic nie było o pół osiach.. a pół osie od Abt nie będą pasować do skrzyni albo do przegubów w 1.8t? Coś mi się wydaje, że chyba zostanie skrzynia od ABT tylko nie wiem jak z przełożeniem będzie. Niektórzy również piszą że przewodów paliwowych nie trzeba przerabiać wiec juz nie wiem. Chyba najprędzej wszystkiego się dowiem jak oba auta będą rozebrane na części i może się okaże, że jest mniej przeróbek niż się wydaje.. ale również mogę się mylić. Macie jeszcze jakieś sugestie na co uważać czy zwrócić uwagę ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Co do półosi to jestem pewien bo chciałem ostatnio z kolegą wsadzić skrzynie DHW z A4 B5 1.8t do silnika ABK i półosie trzeba by było zmienić. Jeszcze można próbować zmienić flansze na skrzyni. Flansze nawet wyjąłem ale ta z 1.8t miał taką tuleję która pogrugiała gniazdo w której pracuje oś flanszy jej już nie chciało mi się ściągać aby spasować te rzeczy.
To jakie mam wyjścia jeśli będę miał tą samą skrzynie? Dzisiaj albo jutro zaglądne co tam siedzi.
[ Dodano: 2016-04-08, 15:18 ]
A gdybym założył przegub zewnętrzny, pół osie, przegub wewnętrzny od ABT do skrzyni od 1.8t ? Chodzi mi o wielowypust w skrzyni czy będzie pasował do starego przegubu od ABT.. bo nie mogę zaczaic czy się dobrze rozumiemy
[ Dodano: 2016-04-08, 15:18 ]
A gdybym założył przegub zewnętrzny, pół osie, przegub wewnętrzny od ABT do skrzyni od 1.8t ? Chodzi mi o wielowypust w skrzyni czy będzie pasował do starego przegubu od ABT.. bo nie mogę zaczaic czy się dobrze rozumiemy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz załącznik.ELBandito pisze:A gdybym założył przegub zewnętrzny, pół osie, przegub wewnętrzny od ABT do skrzyni od 1.8t ? Chodzi mi o wielowypust w skrzyni czy będzie pasował do starego przegubu od ABT.. bo nie mogę zaczaic czy się dobrze rozumiemy
[ Dodano: 2016-04-09, 22:17 ]
W ABT też były dwie skrzynie jedna dosyć "długa" jak na 90KM i druga bardzo "krótka".FranoF1 pisze:Zostaw ori skrzynie z ABT i bedzie Ci sie lepiej zbierało z samego dołu... chyba nie planujesz nim jeździć po autostradach?....
Serdecznie dziękuję za treściwe odpowiedzi. O takie coś mi chodziło. Powiem tak, ciężko mi powiedzieć czy mam krótka czy długą skrzynie w ABT.. V-max jaki udało mi się osiągnąć na prostej na autostradzie to 175km/h ok 5,5obr/min. Lekko z górki max 190 ale wydawało się że silnik wyskoczy z budy Podsumowując najlepiej będzie zostawić skrzynie z ABT, mniej roboty a zawsze wpadnie trochę kasy za skrzynie od 1.8t. Panowie mam jeszcze taki pytanie. Jak wygląda sprawa ABS'u przy przełożeniu całej instalacji? Trzeba będzie coś przerabiać czy wiązka od sterownika nie jest bezpośrednio spięta z instalacją? Tak samo ze stacyjka? Musi iść od A6 czy da się przełożyć immo do starego kluczyka?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz na naklejce w bagażniku masz oznaczenie skrzyni (jest chyba tuż pod oznaczeniem silnika).
Jak nie masz fabrycznego w 80tce to będzie musiał kupić wkładkę stacyjki (jak nie całą stacyjkę) z wersji posiadającej immo. A jak nie to wsadź samą wkładkę stacyjki z pętlą immo i wsadzonym kluczykiem gdzieś pod deskę na stałe.ELBandito pisze:Musi iść od A6 czy da się przełożyć immo do starego kluczyka?
Z tego co widzę to skrzynia ma oznaczenie DVX. Ja tak myślę że po prostu wsadze stacyjke od A6 w miejsce starej i ją jakoś przymocuje.. Pozbede się tylko w ten sposób blokady kierownicy. Wiesz coś na temat ABS ?
[ Dodano: 2016-04-12, 10:03 ]
Witam jeszcze raz. Potrzebuje pomocy.. będę zmieniał całą instalacje tak jak pisałem od A6C5 do 80B4 przy tym swapie na 1.8t. Silnik juz wyciągnięty. A mój aktualny problem polega na tym: jak zrobić z ABS? W swojej mam i w a6 tez jest i zastanawiam się czy przełożyć również pompę od a6 razem ze sterownikiem i reszta kabli czy zostawić swoją i czy uda mi sie ją wpiąć do nowej instalacji żeby dział poprawnie? I czy czujnik od kół będą pasować do nowego ABS'u ? Jakby ktoś nie wiedział to przekładam praktycznie całą instalacje z auta.. Doradzi mi ktoś co z tym zrobić? Będę wdzięczny
[ Dodano: 2016-04-13, 23:54 ]
Wyciągnąłem silnik z A6 i chcąc sprawdzić turbo zauważyłem takie coś. Tak ma być czy brakuje zapadki kierowania spalinami? Doradzi ktoś co z tym zrobić.. konieczna regeneracja?
[ Dodano: 2016-04-12, 10:03 ]
Witam jeszcze raz. Potrzebuje pomocy.. będę zmieniał całą instalacje tak jak pisałem od A6C5 do 80B4 przy tym swapie na 1.8t. Silnik juz wyciągnięty. A mój aktualny problem polega na tym: jak zrobić z ABS? W swojej mam i w a6 tez jest i zastanawiam się czy przełożyć również pompę od a6 razem ze sterownikiem i reszta kabli czy zostawić swoją i czy uda mi sie ją wpiąć do nowej instalacji żeby dział poprawnie? I czy czujnik od kół będą pasować do nowego ABS'u ? Jakby ktoś nie wiedział to przekładam praktycznie całą instalacje z auta.. Doradzi mi ktoś co z tym zrobić? Będę wdzięczny
[ Dodano: 2016-04-13, 23:54 ]
Wyciągnąłem silnik z A6 i chcąc sprawdzić turbo zauważyłem takie coś. Tak ma być czy brakuje zapadki kierowania spalinami? Doradzi ktoś co z tym zrobić.. konieczna regeneracja?
Co mogę z tym zrobić? Idzie to kupić I wymienić samemu czy tylko regeneracja? Sam wirnik wygląda ładnie, nie ociera, luzy w normie. Przebieg to 241tys km. Co było powodem urwania tego ? Może jakby wymienil cześć gorącą i poskładał..
[ Dodano: 2016-04-15, 10:12 ]
I mam jeszcze taki problem.. Jak poradzić sobie z przednim pasem ? Ten od A6 w którym idzie rura do IC i jest mocowanie poduszki jest za krótki do mojej w 80.. czy po prostu zostawić stary pas od 80, przełożyć przednia łapę silnika a rurę kupić aluminiowa i na sylikonach połączyć IC ?
[ Dodano: 2016-04-15, 10:12 ]
I mam jeszcze taki problem.. Jak poradzić sobie z przednim pasem ? Ten od A6 w którym idzie rura do IC i jest mocowanie poduszki jest za krótki do mojej w 80.. czy po prostu zostawić stary pas od 80, przełożyć przednia łapę silnika a rurę kupić aluminiowa i na sylikonach połączyć IC ?