Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0TDI BPW] dymi na wolnych obrotach

ODPOWIEDZ
DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

[2.0TDI BPW] dymi na wolnych obrotach

Post autor: DraKio » 05 kwie 2016, 08:13

witam moze na tym forum mi ktoś pomoże
mam problem z moim a4 b7 2.0 TDI bpw 140km

problem pojawia się na wolnych obrotach, z wydechu leci siwy dym w nadmiernych ilosciach

podczas jazdy nie dymi jedynie na wolnych obrotach np podczas postoju lub dojezdzaniu do skrzyzowania i ruszania zostawiam za sobą siwuche


bylem na diagnostyce komp u mechanika wtryski nie leja turbo przeplywka egr wszystko chodzi mowil ze po prostu silnik idealny

podczas jazdy tez nie odczuwam spadku mocy lub cos innego , wszystko jest git tylko te dymienie...

wymienielem olej filtry paliwa powietrza, filtr cząstek stałych wycięty i zdjęty programowo

problem jest na zimnym jak i ciepłym silniku

wystarczy chwila na wolnych obrotach i juz leci dym


dodam jeszcze ze nie ubywa płynów i oleju


pokazuje to na filmiku niżej

proszę o pomoc gdzie szukac przeczyny?


Awatar użytkownika
trec1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 lut 2015, 18:48
Lokalizacja: Łobżenica

Post autor: trec1990 » 05 kwie 2016, 21:52

Cześć! Przeczytałem uważnie i jeszcze jak dziś gadałem z Kumplem to wspomniałem mu o Twoim przypadku bo jego wręcz był identyczny lecz w oplu. Pompę miał ok wtryski nie lały a na postoju i wolnych obrotach biały dym... tylko że dużo więcej niż u Ciebie i okazało się że głowica była pęknięta po między 3 a 4 tłokiem bodajże i było to widoczne okiem zaraz po ściągnięciu głowicy. Oby Ciebie ten pech nie spotkał i aby przyczyna była inna lecz jego problem był taki sam jak u Ciebie w szczególności że słyszałem iż te głowice są chyba lekko wadliwe bo byłem na dwóch hamowniach z innym znajomym i z takim silnikiem co Ty masz to lekko odradzali zwiększania mocy z tego względu iż te głowice są "słabe" i mają skłonności do pękania.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, 23:14 przez trec1990, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2016, 22:10

Jeżeli silnik głowica ma odlew "poland" to na 1000% wadliwe.

Awatar użytkownika
collect6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 07 sie 2015, 20:46

Post autor: collect6 » 09 kwie 2016, 22:36

Ja miałem taką sytuację jak mi się nawaliło do wydechu kupę wody chyba z myci na myjni czy coś. Jak wylałem wodę z wydechów to wszystko ustało. Może i u ciebie będzie ta przyczyna bo w sumie nic nie kosztuje przejrzeć układ w poszukiwaniu przyczyny.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 10 kwie 2016, 07:47

Sprawdz poziom płynu chłodniczego. Prawdopodobnie dostaje się on do cylindra. Chyba poszła uszczelka pod głowicą . Nie szarpie temperaturą na wskażniku? Jeśli wszystko ok to może kąt wtrysku się przestawił

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl