Witam!
Nie wiem od czego zacząć, może po kolei. Na wstępie zaznaczę, że silnik wcześniej pracował normalnie.
W czwartek odebrałem samochód od mechanika, wymienił mi filtr powietrza ze stożka na normalny + obudowa, świece oraz poduszki silnika i skrzyni. Zrobiłem tym autem jeszcze 15 km tamtego dnia bez większych problemów nie odczuwając nierównomiernej pracy silnika.
W piątek jadę sobie na działeczkę jakoś 10 km i niestety, ale rozszczelnił się układ chłodzący, a mianowicie pękł króciec od nagrzewnicy i cały płyn wylał się w tym miejscu: (zdjęcie poglądowe).
Po tym zdarzeniu chyba, (dlatego napisałem o mechaniku) silnik zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach. Wygląda to tak: wsiadam do auta, jadę 5-10 minut, silniczek trochę się nagrzewa. Zaczynam trzymać go trochę na obrotach, czasem nie wrzucam kolejnych biegów, tylko trzymam go na jednym no i po tym czasie jak staje to na wolnych pracuje beznadziejnie, ma drgawki, całą budą trzęsie. Samochód pracuje na LPG/PB i na obydwu ten problem występuje. Dopiero w piątek będę jechał do mechanika, może ktoś spotkał się z podobnym problemem i ma kilka rad.
Z góry dzięki, pozdrawiam
@edit
Dodatkowo silnik zaczął gasnąć podczas dojeżdżania do świateł w sensie falują do 500 ~ i dopiero idzie w górę, albo jak i naciskam sprzęgło to silnik łapie 200 obrotów już prawie przygasa i obroty wzrastają (czasem gaśnie). Na benzynie i na gazie tak. Dodatkowo jeżeli auto jest na gazie i przełączam na benzynę to miną jakieś 2 sekundy i samochód gaśnie (czasem się przełączy. Zauważyłem też, że wydech "bulgocze" jak obroty spadają. Np. stoję w miejscu dam na 2-3 tysiące, puszczam i przy 1000-1500 jest bulgot. Nie dość, że nie równo pracuje to jeszcze mam wrażenie, że buczy ...
[B4 2.8 AAH] Nierówna praca silnika
[B4 2.8 AAH] Nierówna praca silnika
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2016, 09:32 przez magnus250, łącznie zmieniany 3 razy.