Logi nie klamią ,tu nie da się nic oszukać ,widac jak na dloni że doladowanie w wartosciach żądanych ,nie ruszone ...pewnie jakby zapytał ,to tez by tego nie kryli ...ciekawi mnie tylko jak by to uzasadnili <hmm> ...bo przecież nawet dzieci wiedzą, że prawdziwy tuning tdi ,polega na podlaniu paliwem i zwiększeniu doładowania . Ale co tu się dziwić ...często mam do czynienia z kompami i widuję chipowane w niemieckich firmach kompy i zwykle tak samo idą na łatwiznę...doładowanie nie ruszone ,podlane tylko paliwem ...pełna asekuracja ,żeby sie czasem gosciowi turbina nie wysr...ła ,jak by musiała ze 200milibarów wiecej napompować :roll: Toć przecież widać że jak auto dogorywa ,to się nie robi tuningu ...a jak zdrowe ,to sie robi jak należy ,a nie asekuracyjnie ''zrobi się delikatnie , żeby mu się coś nie rozleciało ''SparK pisze:Sam nie dowierzam że odwalili taką manianę w stylu "opornika"
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
NieSparK pisze: A co do małego przeładownia ,to zmierzyć wartość podciśnienia na wejsciu do n75...
Pytanie, czy da się to jakoś zrobić bez wakuometra?
<ok> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 270b9169a9SparK pisze:Pytanie drugie jak sprawdzić czy jest rozregulowana a później jak to ustawić aby było dobrze?
Ok, ciąg dalszy.
Bystrzak zrobił sobie wakuometr :mrgreen:, ustawił tak aby przy -0.65 sztanga dobijała do ogranicznika [wcześniej dobijała przy około -0.50] i ponownie zrobiliśmy logi. Póki co auto nie wpadło w tryb awaryjny choć jeszcze nie było "butowane"...
Logi:
BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_256618.html
DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_256606.html
Ciśnienie na przewodzie do gruszki na biegu jałowym wynosi -0.62, natomiast po zalogowaniu 011 w BS wynosi -0.82.
Ciśnienie w logu dynamicznym przy 3.5tyś obrotów wciąż wynosi ponad 2.2k mbar... Przeładowuje?
Bystrzak zrobił sobie wakuometr :mrgreen:, ustawił tak aby przy -0.65 sztanga dobijała do ogranicznika [wcześniej dobijała przy około -0.50] i ponownie zrobiliśmy logi. Póki co auto nie wpadło w tryb awaryjny choć jeszcze nie było "butowane"...
Logi:
BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_256618.html
DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_256606.html
Ciśnienie na przewodzie do gruszki na biegu jałowym wynosi -0.62, natomiast po zalogowaniu 011 w BS wynosi -0.82.
Ciśnienie w logu dynamicznym przy 3.5tyś obrotów wciąż wynosi ponad 2.2k mbar... Przeładowuje?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No przecież widać :roll: 1,2 bara ,Przeładowuje jak przeładowywało .Mniej więcej takie ciśnienie doładowania,czyli ok.1,2 bara jest osiagane po prawdziwym tuningu i takie jest zadane w specyfikacji ...tutaj jest ono osiągane ''niechcący '' z powodu najprawdopodobniej rozregulowania cięgła,albo nieprawidlowego złożenia turbiny po czyszczeniu ...i gdyby nie orginalny ''próg odcinki '' w sofcie ,który powoduje tryb awaryjny przy takim cisnieniu ,to było by elegancko ,bo własnie takiego doładowania ,po podlaniu paliwem ,auto potrzebujeSparK pisze:Ciśnienie w logu dynamicznym przy 3.5tyś obrotów wciąż wynosi ponad 2.2k mbar... Przeładowuje?
Tu nie o butowanie chodzi ,tylko o czas w jakim utrzymuje się zbyt wysokie doładowanie ...warunkiem ''awaryjnego ''jest ok 5-6 sekund utrzymujące się przeładowanie .Zobacz logi po prawdziwym tuningu sprawnego AFN-a ,z podniesionym doładowaniem <ok> http://vaglog.pl/log_115108.html choć i tu widac że jak to w AFN-nie ...minimalne odchyłki od wartości żądanych są ...ale to widac tylko w logach ,kierowca takich malych roznic na pewno nie poczujeSparK pisze:Póki co auto nie wpadło w tryb awaryjny choć jeszcze nie było "butowane"...
Miałem też taki program kiedyś(wsad z minionej dekady).Identyczna wartość ciśnienia zadanego czyli 1989(ori jest 1948) czyli 40 mb :lol: wiecej dali. Dopiero jak zrobiłem program u Mariusza to poczułem co prawie półtorejtonowa Helga potrafi .Przy depnieciu na dwójcę to się na początku bałem, że mi półosie poukręca :mrgreen:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam.
Pacjent golf mk IV tdi 90 km . oznaczenie nie szukalem , tubo ze zmienną geometrią
http://vaglog.pl/log_259480.html
błędy na vagu:
1282 Zawór N239 przełączania klapy kolektora ssącego. Przerwa lub zwarcie z masą. Zwarcie z potencjałem plus.
17552 Miernik G70 masy powietrza. Przerwa lub zwarcie z masą.
17958 Ciśnienie doładowania. Różnica w regulacji. Możliwe przyczyny występowania usterki: (kolejność według najczęstszej przyczyny występowania) ...
Auto trochę słąbo jedzie jak na te 90 km w takim nadwoziu
Przepływomierz zaniża wartości , takze do wymiany
i przeładowanie widać w logach
przewody podcisnieniowe sa wporządku,
czyżby czyszczenie turbo trzeba będzie zrobić , autem jezdziła kobieta.
Pacjent golf mk IV tdi 90 km . oznaczenie nie szukalem , tubo ze zmienną geometrią
http://vaglog.pl/log_259480.html
błędy na vagu:
1282 Zawór N239 przełączania klapy kolektora ssącego. Przerwa lub zwarcie z masą. Zwarcie z potencjałem plus.
17552 Miernik G70 masy powietrza. Przerwa lub zwarcie z masą.
17958 Ciśnienie doładowania. Różnica w regulacji. Możliwe przyczyny występowania usterki: (kolejność według najczęstszej przyczyny występowania) ...
Auto trochę słąbo jedzie jak na te 90 km w takim nadwoziu
Przepływomierz zaniża wartości , takze do wymiany
i przeładowanie widać w logach
przewody podcisnieniowe sa wporządku,
czyżby czyszczenie turbo trzeba będzie zrobić , autem jezdziła kobieta.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2016, 16:54 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Krzysiek 84 pisze:W tryb awaryjny nie wpadło Auto jeszcze podczas logów.
Hmm...dziwne ,bo przeładowanie utrzymuje się grubo powyżej 8 sekund i powinien wpaść w awaryjny ....w sumie jak nie wpadł ,to sie tylko cieszyć ,bo przy takim przeładowaniu auto się powinno lepiej zbierać Ale nie w tym przypadku ,bo tu zaniżone wskazania z przepływomierza ,na to nie pozwalająKrzysiek 84 pisze:W tryb awaryjny nie wpadło Auto jeszcze podczas logów.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witajcie. Od 4 dni również mam wyżej wymieniony problem. Dzisiaj chciałem sprawdzić wtyczkę wg. powyższego opisu i coś mi nie gra... otóż:UKI_XX pisze:ja bym jeszcze na początek sprawdził wszystkie przewody idące do przepływki:
napięcie zasilania +5V końcówka 1
N.C. końcówka 2 (Not Connected czyli nie podłączona)
napięcie zasilania +12V końcówka 3
0V (ON) końcówka 4
masa GND (0V) końcówka 5
napięcie wyjściowe, końcówka 6 (0 - 5 V)
a więc podłącz "-" miernika (woltomierza) do masy i sprawdź napięcia na poszczególnych pinach przepływki, po przekręceniu kluczyka na 4 powinno być ok 0-0.3V a na 6 po odpaleniu silnika napięcie powinno się zmieniać od ok 1.2V do ok 4V po dodaniu gazu i zwiększaniu obrotów, u Ciebie podejrzewam że jest coś nie tak z instalacją a dokładniej z przewodem 4 przy przepływomierzu i jak zacznie łączyć to przepływka zaczyna wskazywać ale sprawdź wszystkie 5 przewodów a najlepiej kup przewód 5x0.5 i podłącz przepływkę do ECU, jeśli chodzi o uszkodzenie ECU to jest to bardzo mało prawdopodobne chociaż też możliwe
Na pinie nr 2 mam napięcie 0,05V przy odpalonym silniku, a na pinie nr 4 nie mam kabla ;| Natomiast na pinach 5+6 pokazuje mi napięcie 0,11V na jałowym i przeskakuje na 0,09V na przygazowaniu po czym ponownie wraca na 0,11V. Na pinach 1+5 i 3+5 pokazuje dobrze czyli odpowiednio nieco ponad 5V i nieco ponad 12V.
A oto moja wtyczka przepływomierza:
Pytanie jeszcze czy ja to dobrze zrobiłem, bo odłączyłem wtyczkę i mierzyłem na stykach . A żeby mierzyć na wpiętej wtyczce to nie ma jak, bo są tak jak by zaślepki przy kabelkach od strony kabli...Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Biała Podlaska
[B4 1.9 1Z] Pierburg . Prośba o analizę logów
Witam ,proszę kolegów aby rzucili okiem na moje logi. Nic nie ruszane , kat jest , EGR nie zaślepiony.
http://vaglog.pl/log_265142.html
http://vaglog.pl/log_265143.html
Pozdrawiam.
http://vaglog.pl/log_265142.html
http://vaglog.pl/log_265143.html
Pozdrawiam.