Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 mar 2016, 01:04

SparK pisze:Sam nie dowierzam że odwalili taką manianę w stylu "opornika"
Logi nie klamią ,tu nie da się nic oszukać ,widac jak na dloni że doladowanie w wartosciach żądanych ,nie ruszone ...pewnie jakby zapytał ,to tez by tego nie kryli ...ciekawi mnie tylko jak by to uzasadnili <hmm> ...bo przecież nawet dzieci wiedzą, że prawdziwy tuning tdi ,polega na podlaniu paliwem i zwiększeniu doładowania . Ale co tu się dziwić ...często mam do czynienia z kompami i widuję chipowane w niemieckich firmach kompy i zwykle tak samo idą na łatwiznę...doładowanie nie ruszone ,podlane tylko paliwem ...pełna asekuracja ,żeby sie czasem gosciowi turbina nie wysr...ła ,jak by musiała ze 200milibarów wiecej napompować :roll: Toć przecież widać że jak auto dogorywa ,to się nie robi tuningu ...a jak zdrowe ,to sie robi jak należy ,a nie asekuracyjnie ''zrobi się delikatnie , żeby mu się coś nie rozleciało ''

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 26 mar 2016, 01:12

:roll: tego to ja sie nie spodziewałem :D nie mogłem tego skumac bo zamiast 2100 obr/min myslaem ze to 3100 :roll: :roll: nasakra :D o doładowanie seryjnie nawet bdb :)

[ Dodano: 2016-03-26, 01:12 ]
teraz widze kolega caly cza bawił sie gazem od samego poczatku :roll:

Awatar użytkownika
SparK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2015, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SparK » 26 mar 2016, 15:33

MUNIOR pisze:A co do małego przeładownia ,to zmierzyć wartość podciśnienia na wejsciu do n75...
Pytanie, czy da się to jakoś zrobić bez wakuometra?
MUNIOR pisze:bo albo ktoś rozregulował cięglo gruszki
Pytanie drugie jak sprawdzić czy jest rozregulowana a później jak to ustawić aby było dobrze?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 mar 2016, 16:42

SparK pisze: A co do małego przeładownia ,to zmierzyć wartość podciśnienia na wejsciu do n75...

Pytanie, czy da się to jakoś zrobić bez wakuometra?
Nie
SparK pisze:Pytanie drugie jak sprawdzić czy jest rozregulowana a później jak to ustawić aby było dobrze?
<ok> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 270b9169a9

Awatar użytkownika
SparK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2015, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SparK » 01 kwie 2016, 19:03

Ok, ciąg dalszy.

Bystrzak zrobił sobie wakuometr :mrgreen:, ustawił tak aby przy -0.65 sztanga dobijała do ogranicznika [wcześniej dobijała przy około -0.50] i ponownie zrobiliśmy logi. Póki co auto nie wpadło w tryb awaryjny choć jeszcze nie było "butowane"...

Logi:
BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_256618.html

DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_256606.html


Ciśnienie na przewodzie do gruszki na biegu jałowym wynosi -0.62, natomiast po zalogowaniu 011 w BS wynosi -0.82.

Ciśnienie w logu dynamicznym przy 3.5tyś obrotów wciąż wynosi ponad 2.2k mbar... Przeładowuje?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2016, 19:21

SparK pisze:Ciśnienie w logu dynamicznym przy 3.5tyś obrotów wciąż wynosi ponad 2.2k mbar... Przeładowuje?
No przecież widać :roll: 1,2 bara ,Przeładowuje jak przeładowywało .Mniej więcej takie ciśnienie doładowania,czyli ok.1,2 bara jest osiagane po prawdziwym tuningu i takie jest zadane w specyfikacji ...tutaj jest ono osiągane ''niechcący '' z powodu najprawdopodobniej rozregulowania cięgła,albo nieprawidlowego złożenia turbiny po czyszczeniu ...i gdyby nie orginalny ''próg odcinki '' w sofcie ,który powoduje tryb awaryjny przy takim cisnieniu ,to było by elegancko ,bo własnie takiego doładowania ,po podlaniu paliwem ,auto potrzebuje
SparK pisze:Póki co auto nie wpadło w tryb awaryjny choć jeszcze nie było "butowane"...
Tu nie o butowanie chodzi ,tylko o czas w jakim utrzymuje się zbyt wysokie doładowanie ...warunkiem ''awaryjnego ''jest ok 5-6 sekund utrzymujące się przeładowanie .Zobacz logi po prawdziwym tuningu sprawnego AFN-a ,z podniesionym doładowaniem <ok> http://vaglog.pl/log_115108.html choć i tu widac że jak to w AFN-nie ...minimalne odchyłki od wartości żądanych są ...ale to widac tylko w logach ,kierowca takich malych roznic na pewno nie poczuje ;-)

Awatar użytkownika
SparK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2015, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SparK » 01 kwie 2016, 19:59

OK.
Tak czy siak poprawić program trzeba, odezwiemy się z tym... Jednak jest myśl by najpierw dać jakiś upgrade pod maską, więc to za jakiś czas dopiero.

Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 07 kwie 2016, 00:15

Miałem też taki program kiedyś(wsad z minionej dekady).Identyczna wartość ciśnienia zadanego czyli 1989(ori jest 1948) czyli 40 mb :lol: wiecej dali. Dopiero jak zrobiłem program u Mariusza to poczułem co prawie półtorejtonowa Helga potrafi ;-) .Przy depnieciu na dwójcę to się na początku bałem, że mi półosie poukręca :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 kwie 2016, 16:42

Witam.

Pacjent golf mk IV tdi 90 km . oznaczenie nie szukalem , tubo ze zmienną geometrią
http://vaglog.pl/log_259480.html

błędy na vagu:
1282 Zawór N239 przełączania klapy kolektora ssącego. Przerwa lub zwarcie z masą. Zwarcie z potencjałem plus.

17552 Miernik G70 masy powietrza. Przerwa lub zwarcie z masą.

17958 Ciśnienie doładowania. Różnica w regulacji. Możliwe przyczyny występowania usterki: (kolejność według najczęstszej przyczyny występowania) ...

Auto trochę słąbo jedzie jak na te 90 km w takim nadwoziu

Przepływomierz zaniża wartości , takze do wymiany
i przeładowanie widać w logach
przewody podcisnieniowe sa wporządku,
czyżby czyszczenie turbo trzeba będzie zrobić , autem jezdziła kobieta.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2016, 16:54 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 kwie 2016, 16:54

Przepływomierz do wymiany i standard w VNT ,przeładowanie ,utrzymujące sie na tyle długo że powinien wpadać w awaryjny

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 kwie 2016, 16:56

MUNIOR pisze:,przeładowanie ,utrzymujące sie na tyle długo że powinien wpadać w awaryjny
W tryb awaryjny nie wpadło Auto jeszcze podczas logów.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 kwie 2016, 17:19

Krzysiek 84 pisze:W tryb awaryjny nie wpadło Auto jeszcze podczas logów.
Krzysiek 84 pisze:W tryb awaryjny nie wpadło Auto jeszcze podczas logów.
Hmm...dziwne ,bo przeładowanie utrzymuje się grubo powyżej 8 sekund i powinien wpaść w awaryjny ....w sumie jak nie wpadł ,to sie tylko cieszyć ,bo przy takim przeładowaniu auto się powinno lepiej zbierać ;-) Ale nie w tym przypadku ,bo tu zaniżone wskazania z przepływomierza ,na to nie pozwalają

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 kwie 2016, 17:31

MUNIOR pisze:,bo przy takim przeładowaniu auto się powinno lepiej zbierać
A tu właśnie brakuje tego "" kopa ""

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 28 maja 2016, 14:29

UKI_XX pisze:ja bym jeszcze na początek sprawdził wszystkie przewody idące do przepływki:

napięcie zasilania +5V końcówka 1
N.C. końcówka 2 (Not Connected czyli nie podłączona)
napięcie zasilania +12V końcówka 3
0V (ON) końcówka 4
masa GND (0V) końcówka 5
napięcie wyjściowe, końcówka 6 (0 - 5 V)

a więc podłącz "-" miernika (woltomierza) do masy i sprawdź napięcia na poszczególnych pinach przepływki, po przekręceniu kluczyka na 4 powinno być ok 0-0.3V a na 6 po odpaleniu silnika napięcie powinno się zmieniać od ok 1.2V do ok 4V po dodaniu gazu i zwiększaniu obrotów, u Ciebie podejrzewam że jest coś nie tak z instalacją a dokładniej z przewodem 4 przy przepływomierzu i jak zacznie łączyć to przepływka zaczyna wskazywać ale sprawdź wszystkie 5 przewodów a najlepiej kup przewód 5x0.5 i podłącz przepływkę do ECU, jeśli chodzi o uszkodzenie ECU to jest to bardzo mało prawdopodobne chociaż też możliwe
Witajcie. Od 4 dni również mam wyżej wymieniony problem. Dzisiaj chciałem sprawdzić wtyczkę wg. powyższego opisu i coś mi nie gra... otóż:

Na pinie nr 2 mam napięcie 0,05V przy odpalonym silniku, a na pinie nr 4 nie mam kabla ;| Natomiast na pinach 5+6 pokazuje mi napięcie 0,11V na jałowym i przeskakuje na 0,09V na przygazowaniu po czym ponownie wraca na 0,11V. Na pinach 1+5 i 3+5 pokazuje dobrze czyli odpowiednio nieco ponad 5V i nieco ponad 12V.

A oto moja wtyczka przepływomierza:

Obrazek

Obrazek

Pytanie jeszcze czy ja to dobrze zrobiłem, bo odłączyłem wtyczkę i mierzyłem na stykach :P. A żeby mierzyć na wpiętej wtyczce to nie ma jak, bo są tak jak by zaślepki przy kabelkach od strony kabli...Pozdrawiam

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

[B4 1.9 1Z] Pierburg . Prośba o analizę logów

Post autor: musiej » 05 cze 2016, 22:34

Witam ,proszę kolegów aby rzucili okiem na moje logi. Nic nie ruszane , kat jest , EGR nie zaślepiony.
http://vaglog.pl/log_265142.html
http://vaglog.pl/log_265143.html
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl