Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.6 ABC] trzęsie i szarpie całym autem

Wszystko co tyczy się silników V6
Davvvid

Post autor: Davvvid » 18 lis 2015, 14:29

Hmm rozmawiałem z znajomym i On mowi skoro na pb smiga to przewody raczej ok. Mapa gazu albo wyryski. Lub sonda lambda. Musze wpoac sie w gaz i zobacze. A sonda nie jest przypadkiem wpinana , jej kostka nie jest kolo podszybia tam gdZie jest 5 kostek???? Bo sa dwie sondy w V6?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 lis 2015, 17:10

Davvvid pisze:A sonda nie jest przypadkiem wpinana , jej kostka nie jest kolo podszybia tam gdZie jest 5 kostek???? Bo sa dwie sondy w V6?
Chodzi o wpięcie do instalacji LPG? To zależy od samej instalacji i montera, większość współczesnych sekwencji nie wymaga wpinania. Podłącza się sodny jedynie do diagnozowania czy działają i jak zachowuje się skład mieszanki przy ustawianiu gazu.
A wtyczka prawej sondy jest tam gdzie piszczesz a druga jest na lewym kielichu.

Davvvid

Post autor: Davvvid » 18 lis 2015, 17:33

Aa to ja na wlaczonym silniu wypowiem ta wtyczke czyli wtyczke od sondy i przez to mi pewnie niezniera sie na na obroty... :-( :-(

qmulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 19 wrz 2015, 23:06

Post autor: qmulus » 14 sty 2016, 21:05

u mnie przy prawidlowo ustawionym rozrzdzie szarpie lekko na jalowych obrotach. jak go ustawie na znaki stare ktore zrobilem przed wymiana paska to nie trzesie.

Awatar użytkownika
adam abc 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2016, 02:47

Post autor: adam abc 80 b4 » 22 kwie 2016, 05:36

Witam Koledzy!!!:) chciałbym odświeżyć temat. W mojej b4 2.6 abc z lpg występuje podobny problem opiszę go dość szczegółowo. Na zimnym, silniku samochód czasami pracuje wzorowo a czasami niepokojąco jest to raczej stosunek 2 do 5, gdy pracuję niepokojąco NA ZIMNYM SILNIKU słychać nie równą pracę silnika plus "strzały" w wydech, stojąc z tyłu ma się wrażenie jakby silnik nie pracował na wszystkich cylindrach, ma moc i się nie muli w przedziale od tysiąca do 3 tysięcy obrotów, gdy temperatura silnika przekroczy 70 stopni auto muli się w przedziale obrotowym 1-3 tysiące, podczas zmiany biegów występuje wysoki między-gaz rzędu 0,5 tysiąca obrotów, na biegu jałowym czuć "galaretowate" równomierne trzęsienie całym silnikiem odczuwalne na całym aucie od czasu do czasu przerwane pól sekundowym jakby "przeskoczeniem" trzęsienia i od nowa. Dodatkowo jakiś rok temu po wymianie rozrządu na ciepłym silniku zacząłem słyszeć jakieś pojękiwania na biegu jałowym i podczas jazdy w zakresie obrotowym 2-3 tysiące (nie zawsze to występuje), rozrząd zrobiony był na continentalu, rozebrany powtórnie, przejrzany i podobno z nim wszystko ok. Samochód szarpie podczas dodawania i odejmowania gazu- dość drastycznie i odczuwalnie w środku auta (jest to denerwujące i niepokojące). Samochód na zimnym silniku długo kręci żeby odpalić, na ciepłym krócej, choć czasami nie ma na to reguły. Czasami auto pracuje aksamitnie i wszystkie z tych problemów ustępują. Wymieniłem świece ngk, przewody dedykowane beru i nie dało to żadnych zmian. Wszystkie z wymienionych wad występują na PB i LPG, czasami na PB dziwnie się dławi jakby dostawała za dużą lub małą dawkę paliwa- ten objaw występuje rzadko. Dziwi mnie to że są dni kiedy auto jeździ aksamitnie i pięknie ale problemy potrafią nadejść w każdej chwili nawet podczas stałej jazdy (kiedy redukuje, lub zaczynam ostrzej jechać) POMOCY KOLEDZY <help> odwiedziłem już tuzin mechaników, elektro-mechaników i żaden nie potrafi postawić pewnej diagnozy <zyga> Od czego zacząć? co sprawdzić? <help>

z góry przepraszam jeżeli post nie jest napisany poprawnie ale jestem świeżakiem,proszę o wyrozumiałość i pomoc albo dobrego fachowca od v-ek audi okolice warszawy, sochaczewa

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 22 kwie 2016, 09:20

Nie piszesz nic o podpinaniu auta pod kompa -robiłeś to? Jakie wyniki? Czasem może być strzał w dziesiątkę, bo da kierunek do odkrycia słabego połączenia z np. czujnikiem, czy coś.
Zaczynasz od podstaw -sprawdzana rozrządu. Koniecznie i dobrze, że ogarnąłeś. Pomiar ciśnienia na cylindrach. Pro forma jak jest czym.
Kolektor ssący -problem może tkwić w środku, poczytaj o problemach z tymi kolektorami.
No i bezwzględna szczelność dolotu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga