
Nastał czas, kiedy to moja poczciwa B4 ABT idzie na sprzedaż, ustępując honorowego miejsca innemu modelowi B4 z mocniejszym sercem a mianowicie 2.6 V6 ABC z sekwencyjnym gazem


- rok produkcji 1992
- Audi 80 B4 typ 8C
- motorownia 2.6 V6 ABC 150KM
- przebieg w dzień zakupu 404 400 km
- śmierć silnika = 420 547 km ;(

- 5-cio biegowa manualna skrzynia
- wspomaganie kierownicy
- System bezpieczeństwa Procon-Ten
- dzielona tylna kanapa
- ABS
- centralny zamek z kluczyka
- elektryczny szyberdach
- elektryczna regulacja reflektorów
- elektryczne lusterka
- grzane lusterka
- manualne szyby
- welurowa tapicerka
- AirBag kierowcy

- Sterownik centralnego z pilota
- Podtlenek LPG xD
- przyciemniane lampy tylne
- 4 elektryczne szyby
- kierownica poliftowa B4
W planach:
- Climatronic

- dopieszczenie techniczne i wizualne auta
- włączniki oświetlenia drzwiowe ( wymiana )
- podłokietnik
- polerka całego auta

- wymiana silnika
- Diody LED w tablice rejestracyjną ( biała zimna )
- Dioda LED w podsufitkę oraz w bagażniku
- Sterownik centralnego zamka z pilota
- Wymiana termostatu (Wahler)
- Wywalenie DT Gazu i zastąpienie go STAGiem 300 ISA2 6cyl.
- wymiana tarcze + klocki tył
- wymiana tarcze + klocki przód
- wymiana przewodów i świec zapłonowych
- wymiana końcówek drążka (Meyle) x2
- wymiana rozrządu ( pasek, rolka, napinacz, pompa wody )
- ramka grilla w czarny mat
- wymiana skrzyni biegów + kompletne sprzęgło SACHS
- montaż przekaźników do świateł krótkich i długich
- montaż 4 elektrycznych szyb
- naprawa AIRBAG'a (wyłączone po wymianie kierownicy)
- regeneracja tylnych zacisków + nowe linki ręcznego



Korzystając z pięknej pogody wraz z moim kochanym fotografem wybrałem się na małą sesję mojego nowego nabytku ;D


Jako, że stare listwy już ledwo pracowały przyszła pora na ich wymianę


Stary rok zakończył się bardzo źle dla Audiczki ;/ Przy próbie odpalenia silnika nastąpił strzał gazu w kolektor co skutkowało rozerwaniem słynnych "klapek" w środku a odłamki poszły w cylindry co załątwiło silnik na amen... :cry: Jednak dziś ( 19.01.2017 ) autko dostało drugie życie a dawcą była Audi A6 C4 przyprowadzona z Niemiec. Fotek aktualnie brak ale dodam na dniach jak już będzie poskładane wszystko jak trzeba




Po wymianie silnika borykałem się ze sporym wzrostem spalania. Główni podejrzani to przewody WN oraz niewiadomego stanu świece zapłonowe... W domu znalazłem przewody z poprzedniego silnika, więc pomyślałem że przełożę i zobaczymy co będzie... I było to, że średnie spalanie z 16L LPG/100km spadło na 13L czyli stan z poprzedniego silnika



Nadeszła piękna pogoda, zmiana obuwia więc trzeba się pokazać już z nowym sercem, dzięki któremu nabijamy razem kolejne kilometry i oby było ich jak najwięcej



W drodze na spot Audi Klub Kormoran trzeba było wykonać kilka fotek korzystając ze słoneczka ;D

Autko po baaardzo długim oczekiwaniu w końcu odebrane z wymiany skrzyni oraz całego nowego kompletnego sprzęgła, które się rozsypało w drobny mak... ;/ No i w końcu zawitała pokrywa V6 pod maskę xD Teraz prezentuje się jak należy


Od dawna chodziła za mną wizja przyciemnianych zespolaków, więc nadszedł czas żeby się tym zająć


Po długich oczekiwaniach w końcu wydech został ogarnięty


Po brzydkiej zimie przyszła pora na zmianę bucików i odświeżenie


Jako, że rozpoczęła się majówka i pogoda piękna trzeba było coś podziałać przy aucie




Od jakiegoś czasu już chodziła za mną wizja montażu elektrycznych szyb jako rarytas, którego nigdy w sumie nie miałem w żadnym aucie



No i tak jak wcześniej podejrzewałem. Winny był silniczek. Cały pordzewiały w środku. Przy chwili wolnego czasu postanowiłem również powymieniać diody w przełącznikach szyb, ponieważ świecił tylko jeden ;/

Zaczął się weekend, więc trzeba było wjechać na garaż i zabrać się za montaż Climatronic'a





Oglądajcie i komentujcie

