Jak wcześniej pisał Piotr sprawdź filtry ale jak reduktor ma już pod 100tyś km. przebiegu to może być zatkany. Możesz też zacząć od sprawdzenia czy do wszystkich elektrozaworów (na butli, filtrze ciekłego gazu jeśli nie masz zintegrowanego z reduktorem) dociera prąd a później filtry i czy rurka się nie zagięła.
Minimalne ciśnienie gazu też masz ustawione niebezpiecznie niskie (raz że pomaga na przełączanie ale będzie powodwać ubogą mieszanke niebezpieczną dla silnika).
Kupiłem zestaw naprawczy do reduktora. Plus dwa filtry. W piątek spróbuje złożyć wszystko i zobaczę jakie efekty będą. Ile ma nalatane reduktor ? Hmm... chyba tylko najstarsi ludzie to wiedzą. Jak kupiłem Audi w tamtym roku to nic nie wymieniałem bo nie było po co(oczywiście rozrząd wymieniłem). Pracował idealnie . Instalacja była zakładana w 2009 roku i pewnie od tej pory reduktor tam siedzi.
[ Dodano: 2016-03-20, 21:01 ]
Podsumowanie: Samochód działa na gazie idealnie.
Objawy: Brak wkręcania się na obroty. Jazda tylko do 4 tysięcy obrotów. Na drugi dzień instalacja nie przełączała na gaz.
Naprawa: Zregenerowany reduktor. (W reduktorze był dosłowny "asfalt") Po wymianie membrany i wyczyszczeniu reduktora silnik chodzi idealnie na gazie.
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.
Podsumowanie drugie: Panowie jeżeli samochód traci moc , a później nie przełącza na gaz regeneracja reduktora. Z tego co sprawdziłem (samochód mam od roku) reduktor był jeszcze z plombami. Instalacja założona w 2009 roku.
Witam. Mam od niedawna problem z instalacją stag 300 silnik 2.6 v6. Mianowicie rano odpalam samochód na benzynie(zimny) i czekam aż dojdzie do danej temperatury i przełączy się automatycznie na gaz, lecz tak się nie dzieje i słychać dżwięk ( pikanie) że nie przełączył na gaz, dopiero manualnie muszę guzikiem przerzucić na gaz i wtedy jest ok. Gdy silnik rozgrzany to wiadomo automatycznie przełacza na gaz. Dodam że ostatnio wymieniłem filtry gazu ( fazy lotnej i ciekłej) oraz czujnik temperatury z króćcem do pomiaru ciśnienia bo w poprzednim obok czujnika temperatury ulatniał się gaz. Elektrozawory się otwierają bo słychać.
Też bym radził zajrzeć co tam się pokaże ale na pewno brak ciśnienia bo jakby pikało przez inną usterkę to bez wyłączania zapłonu byś nie przełączył na gaz przyciskiem.
Może któryś elektrozawór jest brudny i otwiera się z opóźnieniem. Jaki masz parownik?
elektrozawór jest obok. Tak jak napisałem wyżej że wymieniłem czujnik temperatury z króćcem do pomiaru ciśnienia ( on jest na wężu wychodzącym z parownika do wtrysków) kupiłem nowy. Czyżby z nim było nie halo i że odczytywał ciśnienie??
chyba że wtryski puszczaja gaz go komory spalania ( cały gaz schodzi z przewodu) i zanim napełni układ to zdąży wybić na benzyne a po ponownym przełączeniu jest git
[ Dodano: 2016-05-05, 16:46 ]
tak jak mówiłem wcześniej że kupiłem czujnik temperatury z króćcem do pomiaru ciśnienia http://sklep.variogas.pl/czujniki-tempe ... &results=4 bo w poprzednim koło wychodzących z czujnika przewodów ze starości chyba uciekał gaz.
czyżby nowy czujnik był walnięty i był winny za nie przełaczanie na gaz gdy silnik zimny??
Podłącz instalacje pod komputer to będzie wszytko wiadomo, zobaczy się jakie ciśnienie gazu oraz temperatura gazu i parownika.
Ale jak piszczy tak jak przy braku gazu to prędzej coś z ciśnieniem.
Jak wyglądała naprawa? Bo jeśli były np. resetowane ustawienia sterownika lpg albo wymieniany sterownik lpg to trzeba w programie ustawić właściwy typ czujnika.
Witam ponownie. zregenerowałem reduktor zavoli zeta N czyli powymieniałem membrany, oringi, zaworek bezpieczeństwa bo jak kilka postów wyżej pisałem był brak przełączania na gaz, Teraz wszystko ładnie pięknie gra tylko zauważyłem że z nowego zaworka bezpieczeństwa (wcześniej też ze starego) syczy gaz i go czuć. Czyżby nowy zaworek był walnięty?? membrany nowe, oringi też. Jakieś sugestie??