Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 20V 7A] SWAP na 2.2T AAN

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
KolczyK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

[B3 2.3 20V 7A] SWAP na 2.2T AAN

Post autor: KolczyK » 04 maja 2016, 16:07

Cześć,

jadę niedługo po silnik 2.2t do Szwecji i mam pytanie, na co zwrócić głównie uwagę,

obecnie mam 2.3 20v 7A 1989 rok.

na pewno wezmę:

- silnik z kolektorem ssącym i wydechowym
- sprzęgło
- turbo z wg
- wtryski
- alternator
- chcę włożyć z 1.8t lub tfsi cewki więc olać cewki w tym przypadku ?

za dużo koleś raczej go rozbierał nie będzie. jedynie elektryki nie chciałem, ale może wezmę, zależy od tego co mi podpowiecie..

czy koniecznie muszę brać przepływkę? itp.

elektroniki nie chciałem brać, żeby odpalać go na krótko. znaleźć magika co mi go zrobi na EMU.

ps. buduję powoli rajdówkę.

dzięki za podpowiedź!
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 18:15 przez KolczyK, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
GR235I3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:40
Lokalizacja: SUWAŁKI

Post autor: GR235I3K » 04 maja 2016, 19:00

Z jakiej budy będziesz to miał wyjęte? C4 ? C3 ? s2?

Awatar użytkownika
KolczyK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » 04 maja 2016, 19:18

AAN z C4

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 maja 2016, 23:08

to bierz wszystko co się da, oprócz łap bo się nie przydadzą.
Skrzynię też, jeśli będzie w rozliczeniu całościowym opłacalna, szczególnie szóstka.

a w ogóle to nie tak hop siup to odpalić. Sporo pracy Cię czeka.

Awatar użytkownika
GR235I3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:40
Lokalizacja: SUWAŁKI

Post autor: GR235I3K » 05 maja 2016, 00:19

Sprzęgło z kołem zamachowym (dwumas) też raczej ci się nie przyda i z 7A przełożysz.

ps. Jakiś pewniak czy jakaś śmieszna cena za ten silnik że aż ze Skandynawii importujesz?

Pytanie kolejne w jakie moce celujesz i konfigurację sprzętową że od razu chcesz iść w EMU ?

Moim zdaniem bierz komplet z wiązką, całą elektryką, kompem, wszystkimi czujnikami, tak by go odpalić na serii... pojeździsz będziesz wiedział w jakiej kondycji silnik i czy warto wpakować 5 koła w emu, jego podłączenie i strojenie czy w remont silnika ;)

Awatar użytkownika
KolczyK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » 05 maja 2016, 15:33

Dzieki za odzew. Mam za darmo przejazd i do malmo mam 200km wiec pojade nawet z ciekawosci czy mnie koles nie robi w balona. Silnik niby jest po remoncie u poprzedniego wlasciciela. Ale go nie polucham niestety.Ten koles sie trudzi w szwecji ze sprzedazy c4ek na czesci....glownie s4 s6 zna temat a w Szwecji maja swira na tym pkt. Ostatio uciekla mi za 4000 cala pognita ale kompletna na chodzie bez przegladu na 18kach w skorze....a tu silniki sa w podobnej cenie jak u nas. 8-10tgs koron czyli ok 5tys.ale za skrzy ie chce 6 tys koron czyli 2 razy wiecej niz u nas. Chociaz i u nas widzialem za 2500.....skad te ceny....masakra...ale w Szwecji bez przegladu nie ma jazdy...tu nie ma zmiluj sie....ma byc zrobione inaczej nie dopuszcza do ruchu. Zobacze co mi zaproponuje. Sprzegla i zamachu wtedy nie biore. Moze za to mi da kompa i wiazke. Nie pojade to nie bede wiedzial co jest grane. Najwyzej strace kase na paliwo.

Ps....tu sa glownie benzyniaki. Duzo 2.2t ale tez duzo szybko znika z ogloszen....wiedza czym handlowac..nie ma co...ale tu ida grube pieniadze i w remonty i ogolnie w grube projekty. B2 urquattro stoi od 500tys koro do 1.5 mln koron np. :) pol ceny to pl cena :)

[ Dodano: 2016-05-05, 15:33 ]
daje mi gratisowo zamach i sprzeglo wiec pewnie wezme

elektryke dostane cala jeśłi o czyms nei zapomne rzecz jasna

kompletny silnik z sensorami, wiązką, kompem

zobaczę na miejscu. oby nie był to sztos :) Ale ma gościu łeb na karku, zna się na rzeczy więc mam nadzieję, że będzie ok.

z 7A chciałem przełożyć wałki i nie wiem czy nie zostawić sobie głowicy z 7A.

ile dostanę za kompletny silnik z 7A realnie dzisiaj ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 maja 2016, 16:19

z 7A zostaw sobie co najmniej kompletną głowicę. Zamach i skrzynię.
stukowce.

A najlepiej 7A cały sobie zostaw bo Ci się przyda.

Awatar użytkownika
KolczyK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » 05 maja 2016, 23:35

też nad tym myślę, chciałem sprzedać, żeby zwróciło mi się cokolwiek .... wiadomo wszystko kosztuje grube pieniądze. Ale też chodzą za mną myśli pozostawienia silnika ... eh.

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 06 maja 2016, 14:59

Za silnik 7. zależy od stanu 1500-3000 PLN za kompletny, ale tak jak Leo napisał zostaw głowice z walkami jeść nie wołają, a co do Aan to zawijaj co gościu daje, bo później to kosztuje x2x3.Temat przerabiany piwoa80

Awatar użytkownika
KolczyK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » 20 maja 2016, 23:46

Hej załoga,

przywiozłem grata.

nie wygląda jak ze Spa, no ale wiekowy to już sprzęt jakby nie było :)

otworzyłem górę i szklanki jak malowane, raczej jeden remont już miał rzeczywiście. wyglądają świeżo. zobaczymy przy odpaleniu, bo nie chcę na razie zwalać głowicy. były wałki 7A, niestety sprzedający się skumał i mam aan-y.

zdjąłęm miskę, poodkręcałem po kolei każdą panewkę korbowodową i generalnie nie jest źle, mam w sumie zastrzeżenia do 2 sztuk. jedna ma już takie szare podtarcie parę mm, druga trochę dłuższe. ale znajomi mechanicy mówią, żeby jeszcze na nich trochę polatać. Panewki główne grube i pikne. w misce zero oznak syfu czy odłamków także kamień z serca.

na tłokach nalot dość spory, ale na wydechu piękny osad więc raczej źle nie jest :)

teraz tylko powymieniać uszczelki, napinacz i parę pierdół doprowadzić wizualnie do jakotakiego stany i ładować w przegrodę.

jest na forum gdzieś opis co i jak gdzie? jakieś porady czy przeróbki jaki powinny nastąpić przy włożeniu AAn-a do Coupe?

[ Dodano: 2016-05-20, 23:46 ]
szczególnie chodzi mi o podłączenie do instalacji w budzie z 7A. mam wiązkę z kompem AA. poucinane kable niestety od strony kierowcy, ale wszystko z przegrodu w instalacji jest i niektóre bezpieczniki, które są po stronie pax w C4.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 maja 2016, 00:41

pytaj EDD'a , on to zrobił u siebie, wsadzał AANa zamiast 7A.

Awatar użytkownika
KolczyK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » 20 cze 2016, 15:30

dzięki Leo.


niestety nie mogę znaleźć EDDA, możesz mi przesłać link do profilu?

[ Dodano: 2016-06-20, 15:30 ]
Dzieki koledze GR235I3K mam sporo informacji na temat Motronica i różnych innych.

Jeszcze się nie zabrałem za przekładkę, bo nie mam niestety na to czasu.

Mam zagwostkę ...

mam starszą wersję AANa jeszcze z aparatem zapłonowym. Wałki mam od aan'a nowszego bez wałka do aparatu...a tam jest hall..... dostałem hall'a od nowszej wersji aan'a ale nie skumałem opczywiście, że nie ma odpowiedniego koła do tego i nie widzę gotowego miejsca w głowicy do montażu halla przy kole wała rozrządu, sprawiłbym sobie tylko odpowiednie kółko i byłoby cacy. MOże źle widzę i jednak można tam odpowiednio halla zamontować?

Na to jest też 2 wyjście. wałek z 7A lub jak już przekładać to komplet wałków z 7A no i mam z wałkiem wałek do aparatu jak mniemam ? i tam się podpinam do halla.


Dałem nowe uszczelki miski olejowej, nowy filtr oleju. sprawdziłem na swoje oko rozrząd. niby znaki z wałkami pokrywają się na kole z pokrywą i na dole na znakach. nie zauważyłem, że wyjął kutas jednego krokowca, ale to chyba z 7A podejdzie ? jak nie to zakupię nowy.

Awatar użytkownika
GR235I3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:40
Lokalizacja: SUWAŁKI

Post autor: GR235I3K » 20 cze 2016, 20:59

krokowce w 7A były starego typu wkręcane i nowsze przelotowe przykręcane na śrubę.

musisz przyjrzeć się czy impulsator z pierwszych aan'ów al'a aparat zapłonowy ma taki sam moduł zębatki bo były chyba też z drobnym zębem.

Najlepiej jak przełożysz swoje wałki i swój aparat :-)

jedynie wiązkę jak masz od halla z przodu to będziesz musiał przewlec w strone tyłu i przerobić wtyszkę bo chyba różne są pod aparat i hall przedni ;-)

Awatar użytkownika
KolczyK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » 22 cze 2016, 21:12

To już więcej niż mniej :) jakby ktoś miał Downpipe od wastegate'a tyo chętnie zanabędę no i ew downpipe od samego turbo, może być pocięte, chodz mi głównie o mocowanie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 cze 2016, 21:56

Ano mam DP ... od turbo i WG do pierwszej flanszy wydechu.

[ Dodano: 2016-06-22, 21:56 ]
w całości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl