[B3 2.3 20V 7A] SWAP na 2.2T AAN
[B3 2.3 20V 7A] SWAP na 2.2T AAN
Cześć,
jadę niedługo po silnik 2.2t do Szwecji i mam pytanie, na co zwrócić głównie uwagę,
obecnie mam 2.3 20v 7A 1989 rok.
na pewno wezmę:
- silnik z kolektorem ssącym i wydechowym
- sprzęgło
- turbo z wg
- wtryski
- alternator
- chcę włożyć z 1.8t lub tfsi cewki więc olać cewki w tym przypadku ?
za dużo koleś raczej go rozbierał nie będzie. jedynie elektryki nie chciałem, ale może wezmę, zależy od tego co mi podpowiecie..
czy koniecznie muszę brać przepływkę? itp.
elektroniki nie chciałem brać, żeby odpalać go na krótko. znaleźć magika co mi go zrobi na EMU.
ps. buduję powoli rajdówkę.
dzięki za podpowiedź!
jadę niedługo po silnik 2.2t do Szwecji i mam pytanie, na co zwrócić głównie uwagę,
obecnie mam 2.3 20v 7A 1989 rok.
na pewno wezmę:
- silnik z kolektorem ssącym i wydechowym
- sprzęgło
- turbo z wg
- wtryski
- alternator
- chcę włożyć z 1.8t lub tfsi cewki więc olać cewki w tym przypadku ?
za dużo koleś raczej go rozbierał nie będzie. jedynie elektryki nie chciałem, ale może wezmę, zależy od tego co mi podpowiecie..
czy koniecznie muszę brać przepływkę? itp.
elektroniki nie chciałem brać, żeby odpalać go na krótko. znaleźć magika co mi go zrobi na EMU.
ps. buduję powoli rajdówkę.
dzięki za podpowiedź!
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 18:15 przez KolczyK, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprzęgło z kołem zamachowym (dwumas) też raczej ci się nie przyda i z 7A przełożysz.
ps. Jakiś pewniak czy jakaś śmieszna cena za ten silnik że aż ze Skandynawii importujesz?
Pytanie kolejne w jakie moce celujesz i konfigurację sprzętową że od razu chcesz iść w EMU ?
Moim zdaniem bierz komplet z wiązką, całą elektryką, kompem, wszystkimi czujnikami, tak by go odpalić na serii... pojeździsz będziesz wiedział w jakiej kondycji silnik i czy warto wpakować 5 koła w emu, jego podłączenie i strojenie czy w remont silnika
ps. Jakiś pewniak czy jakaś śmieszna cena za ten silnik że aż ze Skandynawii importujesz?
Pytanie kolejne w jakie moce celujesz i konfigurację sprzętową że od razu chcesz iść w EMU ?
Moim zdaniem bierz komplet z wiązką, całą elektryką, kompem, wszystkimi czujnikami, tak by go odpalić na serii... pojeździsz będziesz wiedział w jakiej kondycji silnik i czy warto wpakować 5 koła w emu, jego podłączenie i strojenie czy w remont silnika
Dzieki za odzew. Mam za darmo przejazd i do malmo mam 200km wiec pojade nawet z ciekawosci czy mnie koles nie robi w balona. Silnik niby jest po remoncie u poprzedniego wlasciciela. Ale go nie polucham niestety.Ten koles sie trudzi w szwecji ze sprzedazy c4ek na czesci....glownie s4 s6 zna temat a w Szwecji maja swira na tym pkt. Ostatio uciekla mi za 4000 cala pognita ale kompletna na chodzie bez przegladu na 18kach w skorze....a tu silniki sa w podobnej cenie jak u nas. 8-10tgs koron czyli ok 5tys.ale za skrzy ie chce 6 tys koron czyli 2 razy wiecej niz u nas. Chociaz i u nas widzialem za 2500.....skad te ceny....masakra...ale w Szwecji bez przegladu nie ma jazdy...tu nie ma zmiluj sie....ma byc zrobione inaczej nie dopuszcza do ruchu. Zobacze co mi zaproponuje. Sprzegla i zamachu wtedy nie biore. Moze za to mi da kompa i wiazke. Nie pojade to nie bede wiedzial co jest grane. Najwyzej strace kase na paliwo.
Ps....tu sa glownie benzyniaki. Duzo 2.2t ale tez duzo szybko znika z ogloszen....wiedza czym handlowac..nie ma co...ale tu ida grube pieniadze i w remonty i ogolnie w grube projekty. B2 urquattro stoi od 500tys koro do 1.5 mln koron np. pol ceny to pl cena
[ Dodano: 2016-05-05, 15:33 ]
daje mi gratisowo zamach i sprzeglo wiec pewnie wezme
elektryke dostane cala jeśłi o czyms nei zapomne rzecz jasna
kompletny silnik z sensorami, wiązką, kompem
zobaczę na miejscu. oby nie był to sztos Ale ma gościu łeb na karku, zna się na rzeczy więc mam nadzieję, że będzie ok.
z 7A chciałem przełożyć wałki i nie wiem czy nie zostawić sobie głowicy z 7A.
ile dostanę za kompletny silnik z 7A realnie dzisiaj ?
Ps....tu sa glownie benzyniaki. Duzo 2.2t ale tez duzo szybko znika z ogloszen....wiedza czym handlowac..nie ma co...ale tu ida grube pieniadze i w remonty i ogolnie w grube projekty. B2 urquattro stoi od 500tys koro do 1.5 mln koron np. pol ceny to pl cena
[ Dodano: 2016-05-05, 15:33 ]
daje mi gratisowo zamach i sprzeglo wiec pewnie wezme
elektryke dostane cala jeśłi o czyms nei zapomne rzecz jasna
kompletny silnik z sensorami, wiązką, kompem
zobaczę na miejscu. oby nie był to sztos Ale ma gościu łeb na karku, zna się na rzeczy więc mam nadzieję, że będzie ok.
z 7A chciałem przełożyć wałki i nie wiem czy nie zostawić sobie głowicy z 7A.
ile dostanę za kompletny silnik z 7A realnie dzisiaj ?
Hej załoga,
przywiozłem grata.
nie wygląda jak ze Spa, no ale wiekowy to już sprzęt jakby nie było
otworzyłem górę i szklanki jak malowane, raczej jeden remont już miał rzeczywiście. wyglądają świeżo. zobaczymy przy odpaleniu, bo nie chcę na razie zwalać głowicy. były wałki 7A, niestety sprzedający się skumał i mam aan-y.
zdjąłęm miskę, poodkręcałem po kolei każdą panewkę korbowodową i generalnie nie jest źle, mam w sumie zastrzeżenia do 2 sztuk. jedna ma już takie szare podtarcie parę mm, druga trochę dłuższe. ale znajomi mechanicy mówią, żeby jeszcze na nich trochę polatać. Panewki główne grube i pikne. w misce zero oznak syfu czy odłamków także kamień z serca.
na tłokach nalot dość spory, ale na wydechu piękny osad więc raczej źle nie jest
teraz tylko powymieniać uszczelki, napinacz i parę pierdół doprowadzić wizualnie do jakotakiego stany i ładować w przegrodę.
jest na forum gdzieś opis co i jak gdzie? jakieś porady czy przeróbki jaki powinny nastąpić przy włożeniu AAn-a do Coupe?
[ Dodano: 2016-05-20, 23:46 ]
szczególnie chodzi mi o podłączenie do instalacji w budzie z 7A. mam wiązkę z kompem AA. poucinane kable niestety od strony kierowcy, ale wszystko z przegrodu w instalacji jest i niektóre bezpieczniki, które są po stronie pax w C4.
przywiozłem grata.
nie wygląda jak ze Spa, no ale wiekowy to już sprzęt jakby nie było
otworzyłem górę i szklanki jak malowane, raczej jeden remont już miał rzeczywiście. wyglądają świeżo. zobaczymy przy odpaleniu, bo nie chcę na razie zwalać głowicy. były wałki 7A, niestety sprzedający się skumał i mam aan-y.
zdjąłęm miskę, poodkręcałem po kolei każdą panewkę korbowodową i generalnie nie jest źle, mam w sumie zastrzeżenia do 2 sztuk. jedna ma już takie szare podtarcie parę mm, druga trochę dłuższe. ale znajomi mechanicy mówią, żeby jeszcze na nich trochę polatać. Panewki główne grube i pikne. w misce zero oznak syfu czy odłamków także kamień z serca.
na tłokach nalot dość spory, ale na wydechu piękny osad więc raczej źle nie jest
teraz tylko powymieniać uszczelki, napinacz i parę pierdół doprowadzić wizualnie do jakotakiego stany i ładować w przegrodę.
jest na forum gdzieś opis co i jak gdzie? jakieś porady czy przeróbki jaki powinny nastąpić przy włożeniu AAn-a do Coupe?
[ Dodano: 2016-05-20, 23:46 ]
szczególnie chodzi mi o podłączenie do instalacji w budzie z 7A. mam wiązkę z kompem AA. poucinane kable niestety od strony kierowcy, ale wszystko z przegrodu w instalacji jest i niektóre bezpieczniki, które są po stronie pax w C4.
dzięki Leo.
niestety nie mogę znaleźć EDDA, możesz mi przesłać link do profilu?
[ Dodano: 2016-06-20, 15:30 ]
Dzieki koledze GR235I3K mam sporo informacji na temat Motronica i różnych innych.
Jeszcze się nie zabrałem za przekładkę, bo nie mam niestety na to czasu.
Mam zagwostkę ...
mam starszą wersję AANa jeszcze z aparatem zapłonowym. Wałki mam od aan'a nowszego bez wałka do aparatu...a tam jest hall..... dostałem hall'a od nowszej wersji aan'a ale nie skumałem opczywiście, że nie ma odpowiedniego koła do tego i nie widzę gotowego miejsca w głowicy do montażu halla przy kole wała rozrządu, sprawiłbym sobie tylko odpowiednie kółko i byłoby cacy. MOże źle widzę i jednak można tam odpowiednio halla zamontować?
Na to jest też 2 wyjście. wałek z 7A lub jak już przekładać to komplet wałków z 7A no i mam z wałkiem wałek do aparatu jak mniemam ? i tam się podpinam do halla.
Dałem nowe uszczelki miski olejowej, nowy filtr oleju. sprawdziłem na swoje oko rozrząd. niby znaki z wałkami pokrywają się na kole z pokrywą i na dole na znakach. nie zauważyłem, że wyjął kutas jednego krokowca, ale to chyba z 7A podejdzie ? jak nie to zakupię nowy.
niestety nie mogę znaleźć EDDA, możesz mi przesłać link do profilu?
[ Dodano: 2016-06-20, 15:30 ]
Dzieki koledze GR235I3K mam sporo informacji na temat Motronica i różnych innych.
Jeszcze się nie zabrałem za przekładkę, bo nie mam niestety na to czasu.
Mam zagwostkę ...
mam starszą wersję AANa jeszcze z aparatem zapłonowym. Wałki mam od aan'a nowszego bez wałka do aparatu...a tam jest hall..... dostałem hall'a od nowszej wersji aan'a ale nie skumałem opczywiście, że nie ma odpowiedniego koła do tego i nie widzę gotowego miejsca w głowicy do montażu halla przy kole wała rozrządu, sprawiłbym sobie tylko odpowiednie kółko i byłoby cacy. MOże źle widzę i jednak można tam odpowiednio halla zamontować?
Na to jest też 2 wyjście. wałek z 7A lub jak już przekładać to komplet wałków z 7A no i mam z wałkiem wałek do aparatu jak mniemam ? i tam się podpinam do halla.
Dałem nowe uszczelki miski olejowej, nowy filtr oleju. sprawdziłem na swoje oko rozrząd. niby znaki z wałkami pokrywają się na kole z pokrywą i na dole na znakach. nie zauważyłem, że wyjął kutas jednego krokowca, ale to chyba z 7A podejdzie ? jak nie to zakupię nowy.
krokowce w 7A były starego typu wkręcane i nowsze przelotowe przykręcane na śrubę.
musisz przyjrzeć się czy impulsator z pierwszych aan'ów al'a aparat zapłonowy ma taki sam moduł zębatki bo były chyba też z drobnym zębem.
Najlepiej jak przełożysz swoje wałki i swój aparat
jedynie wiązkę jak masz od halla z przodu to będziesz musiał przewlec w strone tyłu i przerobić wtyszkę bo chyba różne są pod aparat i hall przedni
musisz przyjrzeć się czy impulsator z pierwszych aan'ów al'a aparat zapłonowy ma taki sam moduł zębatki bo były chyba też z drobnym zębem.
Najlepiej jak przełożysz swoje wałki i swój aparat
jedynie wiązkę jak masz od halla z przodu to będziesz musiał przewlec w strone tyłu i przerobić wtyszkę bo chyba różne są pod aparat i hall przedni