Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 ng] Blos co powienienem wiedziec przed zalozeniem ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Jerzy_sedan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 wrz 2013, 19:41

[b3 2.3 ng] Blos co powienienem wiedziec przed zalozeniem ?

Post autor: Jerzy_sedan » 29 wrz 2013, 15:44

Witam, w tym tygodniu planuje zakladac blosa do swojej audiczki i chcial bym wiedziec co nieco na ten temat zeby kontrolowac gaziarza ktory bedzie to robil.

Mam kilka pytan :
1. Czy silniczek krokowy od lpg musi byc wyjety i wsadzony register ?
2. U mnie wystepuje kompensacja, czy po zalozeniu blosa ona rowniez ma zostac?
Czy sie jej pozbywamy ?
3. Mniej wiecej jak wyglada regulacja blosa rozreca sie na maxa reduktor i pozniej kreci blosem?
4. Czy blos musi byc zalozony idealnie prosto, czy dopuszczalne sa nie wielkie odchylenia ?
5. Czy po zalozeniu blosa, mozna spokojnie odpalac na gazie ?
6. Oraz czy srubeczka w przepustnicy powinna byc wkrecona w taki sposob aby tylko dotykala tego mechanizmu czy ma go popychac ? U mnie popycha i to mocno.

Prosil bym jeszcze o rady na co zwrocic podczas tego zabiegu :)

Jesli ktos posiada jakies fotki albo filmiki gdzie zamontowany jest blos w 2.3 ng prosil bym o nie :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 wrz 2013, 16:57

WRC is for boys.
Group B was for men.

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Re: [b3 2.3 ng] Blos co powienienem wiedziec przed zalozenie

Post autor: itor » 29 wrz 2013, 17:07

Jerzy_sedan pisze:Witam, w tym tygodniu planuje zakladac blosa do swojej audiczki i chcial bym wiedziec co nieco na ten temat zeby kontrolowac gaziarza ktory bedzie to robil.

Mam kilka pytan :
1. Czy silniczek krokowy od lpg musi byc wyjety i wsadzony register ?
2. U mnie wystepuje kompensacja, czy po zalozeniu blosa ona rowniez ma zostac?
Czy sie jej pozbywamy ?
3. Mniej wiecej jak wyglada regulacja blosa rozreca sie na maxa reduktor i pozniej kreci blosem?
4. Czy blos musi byc zalozony idealnie prosto, czy dopuszczalne sa nie wielkie odchylenia ?
5. Czy po zalozeniu blosa, mozna spokojnie odpalac na gazie ?
6. Oraz czy srubeczka w przepustnicy powinna byc wkrecona w taki sposob aby tylko dotykala tego mechanizmu czy ma go popychac ? U mnie popycha i to mocno.

Prosil bym jeszcze o rady na co zwrocic podczas tego zabiegu :)

Jesli ktos posiada jakies fotki albo filmiki gdzie zamontowany jest blos w 2.3 ng prosil bym o nie :)
1. wyjety krokowy i wyjety register, tylko rura parownik - blos
2.pozbywasz sie kompensacji
3.nie rozkrecasz reduktora, krec tylko srubami na blosie
4.moze miec odchylki od pionu
5.tak
6.ma tylko dotykac mechanizmu

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 17 paź 2013, 16:49

Jerzy_sedan pisze:Jesli ktos posiada jakies fotki albo filmiki gdzie zamontowany jest blos w 2.3 ng prosil bym o nie :)
Obrazek

odpalało nawet przy -30 zimową porą nad ranem ;-)
tu masz filnik jak odplił przy -20, tak zimno że już telefon zamarzał, hehe :mrgreen: (obroty silnika były regulowane pedałem gazu bo miał przy tej temp tendencje do chodzenia na obrotach frzędu 400obr./min - ale nie gasł. ;)
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony :) , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 23 paź 2013, 00:52

Cześć :-) To jak ma założonego BLOSa quattroBandit jest chyba najbardziej optymalną wersją według zaleceń producenta jaką widziałem. Więc radzę sugerować się jego zdjęciem w wykonywaniu przeróbki.Sam mam założonego w silniku V6 w mojej Coupe i działa bez problemu.Zrobiłem tylko wolną odmę oraz dbam o filtr powietrza bo BLOS lubi świeży,rześki dopływ.Pozdrawiam :-)
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 28 paź 2013, 16:51

jakies postępy z blosem??
Projekt B3 1991 1,6PP:
Jamex sport line-80/60, koni shock absorber, poliuretan, kubły sparco z A3, czarna podsufitka, Borbet T 16 9J, polerowany dolot + stożek, pełna zabudowa car audio in red style ;)

moja niunia-->https://audi80.pl/b3-16-granatowa-dy ... htm#440604

Projekt coupe 1990 2,3Ng in progress

kryystiian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 20 gru 2012, 12:34
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kryystiian » 05 maja 2016, 08:50

witam. ja mam znów inny problem.
Zakładałem wczoraj blosa ładnie autko zapaliło ale nie chciało się wkręcić powyżej 2500 obr. przyczyną okazało się że dostaje za DUŻO powietrza musiałem obkleić stożek taśmą izolacyjną w 80% :/
po tym zabiegu dość fajnie się wkręcał w obroty ale pojawił się problem wolnych obrotów a mianowicie nie szło ich ustawić raz rzędu 1500 a gdy dodałem gazu to ok 4 tyś i zdjąłem nogę z gazu to spadały do 200 obr/min albo nawet i gasł. kręciłem tymi śrubkami na blosie i mało co to pomogło. na chwile obecną założyłem dalej stary mikser i rozdzielacz i auto wkręca się normalnie i obroty stoją równo na 1000
PS. kompensacja w parowniku zaślepiona, główny wąż zasilający do blosa czysty bez żadnych śrubek itd.
Proszę o pomoc :(

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 maja 2016, 10:39

kryystiian pisze:PS. kompensacja w parowniku zaślepiona
Jak zaślepiłeś otwór po komensacji na parowniku to nic dziwnego że nie działo. Zaślepić trzeba wąż kompensacji idący do dolotu a otwór w parowniku powinien być otwarty do atmosfery.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 05 maja 2016, 19:14

i aby silnik mial wolne obroty to należy przykrecic taka mala srubke w przepustnicy i w ten sposob mechanicznie podeprzec przepustnice aby byla wiecznie lekko uchylona :) jeśli uporasz sie z wolnymi, to zerwij to badziewie z filtra powietrza, BLOS ustaw mniej wiecej na dwa i pół obrotu, podreguluj zapłon, potem jedziesz do gazownika na analizator spalin, potem znowu krecisz zaplonem, i znowu do gazownika aby znowu podciagnal parametry :)
w parowniku nic bez sensu nie zamykamy ;)

to tak w wielkim skrocie....

aha,. regulacja gazu tylko i wyłącznie na rozrzanym silniku. :) w układzie musi byc dobrej jakości płyn chłodzący wytrzymujący jak najniższe temperatury - za tą radę podziękujesz zimą. piwoa80
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony :) , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 maja 2016, 20:07

quattroBandit pisze:i aby silnik mial wolne obroty to należy przykrecic taka mala srubke w przepustnicy i w ten sposob mechanicznie podeprzec przepustnice aby byla wiecznie lekko uchylona
wiesz, może ja się aż tak nie znam ale ta śrubka nie na darmo jest zalakowana ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 10 maja 2016, 18:27

Wiesz, może ja się nie znam, ale Audi nigdy fabrycznie nie wychodziło zasilane LPG. ;)
Jak już rzeźbimy w gównie, żeby to jakkolwiekchodziło, to trzeba tą zakichaną śrubkę ruszyć.

A najl;epiej iść do ASO, kupić nowy kompletny wtrysk mechaniczny, jeśli nie mają to Audi Tradition, próbować to wyregulować - oczywiście nie ruszając tej jednej jedynej śrubki, która jest zaklejona - i cieszyć się problemowym wtryskiem. oklasky

Jestem genialny. Czemu na to wcześniej nie wpadłem.
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony :) , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga