Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Klimatyzacja nie chłodzi - po wymianie chłodnicy

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

[B4 1.9 1Z] Klimatyzacja nie chłodzi - po wymianie chłodnicy

Post autor: Ganimadeus » 05 maja 2016, 09:47

Cześć, borykam się z problemem klimy w moim zetorze. Mianowicie: wymieniłem chłodnicę klimatyzacji, sprawdziłem szczelność układu po czym została nabita do pełna - a nawet może ponad bo 850g czynnika ALE jako, że zawór LP jest bardzo słabo dostępny została nabita tylko przez zawór HP z przodu chłodnicy stąd w przewodach zapewne zostało ~150g tak jakoś mi to fachowiec tłumaczył radząc się drugiego kolegi tel. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale wolę wszystko napisać od początku.

Idąc dalej: Odpalam klimę, wiatraki chodzą na I biegu, przewód dolny ciepły, gdy tylko na chwilę klimatyzację wyłączę - czyli odcinam wiatraki staje się na sekundę zimny taki jaki powinien być. Filtr kabinowy - nowy.

Dmuchawa ogólnie dobrze tłoczy.

Klimatyzacja oczywiście manualna. Jak kupiłem auto chłodnica była już dziurawa widać na niej było wycieki czynnika - jednakże działała tak jak trzeba. Rok temu niestety już nie - czynnika widocznie było już za mało - stąd w tym roku decyzja o przywróceniu klimy do życia.


Z tego co znalazłem na forum to chyba trzeba sprawdzić:
- zawór rozprężny gdzieś pod podstawą aku
- zaworki z czujnikami od niskiego i wysokiego ciśnienia wkręcane z lewej strony chłodnicy patrząc od frontu auta


Obroty po załączeniu klimatyzacji lekko spadają - stawiam, że kompresor działa?

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 maja 2016, 23:13

brak efektu chłodzenia może być związany z złą ilością czynnika ( za duża zabija sprężarkę ). U mnie :-) po nabiciu jednym zaworem też nie chłodziło dopiero po dobiciu drugim popłynął oczekiwany chłód

[ Dodano: 2016-05-13, 23:13 ]
dalej człowiek od klimy powinien choć używając zegarów ocenić co nie gra

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 14 maja 2016, 13:24

Panowie ja mam pytanie - wyciągałem klimke z dawcy - i pod aku żadnego zaworka nie ma ja bynajmniej go tam nie widzialem w 1z na pierburgu r134a - jest jeden ale znajduje się on w środku w aucie nad komputerem silnika a tam dojść to raczej niewykonalne, drugi jest na skraplaczu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 maja 2016, 20:58

Ganimadeus pisze: ALE jako, że zawór LP jest bardzo słabo dostępny została nabita tylko przez zawór HP z przodu chłodnicy stąd w przewodach zapewne zostało ~150g tak jakoś mi to fachowiec tłumaczył radząc się drugiego kolegi tel. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale wolę wszystko napisać od początku.
A to jakaś nowość:) czyli wałek bo nie może zostać ani grama maszyna wyciśnie 100% bo przecież maszyna mysi przeprowadzić z 25min próżnię co kłóci się z tym zdaniem.

A tak ogólnie albo kompresor PAPA albo nastawnik geometrii w kompresorze na zegarach by było widać. Niech podłączy manometr pod HP i zobaczy czy bije speżarka ciśnienie. Cho drugi raz dla mnie to dziwne bo podłączając maszynę ma zegary i po dobiciu nie odłączając widzi na zegarach u mnie zawsze sprawdza.

Ganimadeus pisze:- zawór rozprężny gdzieś pod podstawą aku
U nas nie ma zaworu jest dysza dławiącą. Ale przy zapchanej dyszy i sprawnym kompresorze by odłączał sprężarkę klimatyzacji wchodził w tryb awaryjny wysokiego ciśnienia.

[ Dodano: 2016-05-14, 20:58 ]
ieble pisze: i pod aku żadnego zaworka nie ma ja bynajmniej go tam nie widzialem
A co ty za zaworek szukasz?

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 14 maja 2016, 21:26

nie szukam zaworka tylko zgłupiałem czytając o drugim zaworze do napełniania układ - zmylił mnie ten zawór pod podstawą aku - tam faktycznie jest dysza dławiąca - czy wymienić ją zanim pojadę na nabicie układu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 maja 2016, 21:43

Wyciągnij jak czysta to nie ewentualnie jak coś jest trochę przepłukuj w alkoholu 100% i przedmuchaj.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 14 maja 2016, 21:46

tak zrobię. Dzięki.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 maja 2016, 21:47

ieble pisze:tylko zgłupiałem czytając o drugim zaworze do napełniania układ
W naszym przypadku z dyszą dławiącą drugi zaworek LP jest zbędny.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 18 maja 2016, 15:06

ja u siebie montowałem niemiecką klimę dokładaną do audi ( na aukcjach widziałem takie w granicy 400zł ) wyjąłem z niemca co znajomy przyciągnął na graty sobie. mam dwa zaworki i mimo iż była na R 12 śmiga jak złoto na 134a. Przy nabijaniu na zegarach widać wszystko jak pracuje. I przy nabiciu jednym zaworkiem klima się załączała ale nie chłodziła, dopiero dobicie drugim ją obudziło.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 maja 2016, 20:03

Kolego pewnie włoska DAIVA

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 19 maja 2016, 16:49

zaraz, zaraz to przez co ta klima jest ładowana jak nie przez zawór z przodu chłodnicy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 maja 2016, 20:27

zaraz, zaraz to przez co ta klima jest ładowana jak nie przez zawór z przodu chłodnicy?
On nie ma oryginalnej i ma inny skraplacz, zawory pewnie na rurkach i osuszaczu.

W przypadku oryginalnej tylko przez zawór w skraplaczu, choć spotyka się zamienniki osuszacza z zaworem LP jak i przerobione instalacje (rurki) z dodatkowymi zaworami.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 19 maja 2016, 20:28

Jarewa pisze:
zaraz, zaraz to przez co ta klima jest ładowana jak nie przez zawór z przodu chłodnicy?
On nie ma oryginalnej i ma inny skraplacz, zawory pewnie na rurkach i osuszaczu.

W przypadku oryginalnej tylko przez zawór w skraplaczu, choć spotyka się zamienniki osuszacza z zaworem LP jak i przerobione instalacje (rurki) z dodatkowymi zaworami.

a ok dzięki

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 maja 2016, 22:50

u nie ? weże są gumowe i końcówki są tylko zakute i na tych przy sprężarce są zaworki właśnie, mam też ori parownik z audi ( rozbitek ) i ma zaworek na przewodach tylko dojscie do niego raczej było by ciężkie

Pele261084
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2010, 14:48

Post autor: Pele261084 » 02 maja 2018, 15:55

Witam,
mam podobny problem rozszczelniła się chłodnica klimatyzacji więc zakupiłem i wymieniłem na nową, czynnik nabity wymieniony na nowy zawór rozprężny. Po tym zabiegu nie działała klimatyzacja wymieniony został czujnik temperatury (6 pinowy) gdyż pokazywał 90 stopni na zimnym silniku. Podmieniony został układ sterujący z innej audiczki i dalej to samo sprężarka się załącza wentylatory chodzą sprzęgło spina a chłodzi bardzo słabo gdy obroty wzrosną do 3000obr/min sprzęgło się rozłącza. Pomocy bo już nie wiem co mam sprawdzić i co jest przyczyną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl