[B4 1.9 1Z] Klimatyzacja nie chłodzi - po wymianie chłodnicy
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
[B4 1.9 1Z] Klimatyzacja nie chłodzi - po wymianie chłodnicy
Cześć, borykam się z problemem klimy w moim zetorze. Mianowicie: wymieniłem chłodnicę klimatyzacji, sprawdziłem szczelność układu po czym została nabita do pełna - a nawet może ponad bo 850g czynnika ALE jako, że zawór LP jest bardzo słabo dostępny została nabita tylko przez zawór HP z przodu chłodnicy stąd w przewodach zapewne zostało ~150g tak jakoś mi to fachowiec tłumaczył radząc się drugiego kolegi tel. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale wolę wszystko napisać od początku.
Idąc dalej: Odpalam klimę, wiatraki chodzą na I biegu, przewód dolny ciepły, gdy tylko na chwilę klimatyzację wyłączę - czyli odcinam wiatraki staje się na sekundę zimny taki jaki powinien być. Filtr kabinowy - nowy.
Dmuchawa ogólnie dobrze tłoczy.
Klimatyzacja oczywiście manualna. Jak kupiłem auto chłodnica była już dziurawa widać na niej było wycieki czynnika - jednakże działała tak jak trzeba. Rok temu niestety już nie - czynnika widocznie było już za mało - stąd w tym roku decyzja o przywróceniu klimy do życia.
Z tego co znalazłem na forum to chyba trzeba sprawdzić:
- zawór rozprężny gdzieś pod podstawą aku
- zaworki z czujnikami od niskiego i wysokiego ciśnienia wkręcane z lewej strony chłodnicy patrząc od frontu auta
Obroty po załączeniu klimatyzacji lekko spadają - stawiam, że kompresor działa?
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
Idąc dalej: Odpalam klimę, wiatraki chodzą na I biegu, przewód dolny ciepły, gdy tylko na chwilę klimatyzację wyłączę - czyli odcinam wiatraki staje się na sekundę zimny taki jaki powinien być. Filtr kabinowy - nowy.
Dmuchawa ogólnie dobrze tłoczy.
Klimatyzacja oczywiście manualna. Jak kupiłem auto chłodnica była już dziurawa widać na niej było wycieki czynnika - jednakże działała tak jak trzeba. Rok temu niestety już nie - czynnika widocznie było już za mało - stąd w tym roku decyzja o przywróceniu klimy do życia.
Z tego co znalazłem na forum to chyba trzeba sprawdzić:
- zawór rozprężny gdzieś pod podstawą aku
- zaworki z czujnikami od niskiego i wysokiego ciśnienia wkręcane z lewej strony chłodnicy patrząc od frontu auta
Obroty po załączeniu klimatyzacji lekko spadają - stawiam, że kompresor działa?
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A to jakaś nowość:) czyli wałek bo nie może zostać ani grama maszyna wyciśnie 100% bo przecież maszyna mysi przeprowadzić z 25min próżnię co kłóci się z tym zdaniem.Ganimadeus pisze: ALE jako, że zawór LP jest bardzo słabo dostępny została nabita tylko przez zawór HP z przodu chłodnicy stąd w przewodach zapewne zostało ~150g tak jakoś mi to fachowiec tłumaczył radząc się drugiego kolegi tel. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale wolę wszystko napisać od początku.
A tak ogólnie albo kompresor PAPA albo nastawnik geometrii w kompresorze na zegarach by było widać. Niech podłączy manometr pod HP i zobaczy czy bije speżarka ciśnienie. Cho drugi raz dla mnie to dziwne bo podłączając maszynę ma zegary i po dobiciu nie odłączając widzi na zegarach u mnie zawsze sprawdza.
U nas nie ma zaworu jest dysza dławiącą. Ale przy zapchanej dyszy i sprawnym kompresorze by odłączał sprężarkę klimatyzacji wchodził w tryb awaryjny wysokiego ciśnienia.Ganimadeus pisze:- zawór rozprężny gdzieś pod podstawą aku
[ Dodano: 2016-05-14, 20:58 ]
A co ty za zaworek szukasz?ieble pisze: i pod aku żadnego zaworka nie ma ja bynajmniej go tam nie widzialem
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ja u siebie montowałem niemiecką klimę dokładaną do audi ( na aukcjach widziałem takie w granicy 400zł ) wyjąłem z niemca co znajomy przyciągnął na graty sobie. mam dwa zaworki i mimo iż była na R 12 śmiga jak złoto na 134a. Przy nabijaniu na zegarach widać wszystko jak pracuje. I przy nabiciu jednym zaworkiem klima się załączała ale nie chłodziła, dopiero dobicie drugim ją obudziło.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
On nie ma oryginalnej i ma inny skraplacz, zawory pewnie na rurkach i osuszaczu.zaraz, zaraz to przez co ta klima jest ładowana jak nie przez zawór z przodu chłodnicy?
W przypadku oryginalnej tylko przez zawór w skraplaczu, choć spotyka się zamienniki osuszacza z zaworem LP jak i przerobione instalacje (rurki) z dodatkowymi zaworami.
Jarewa pisze:On nie ma oryginalnej i ma inny skraplacz, zawory pewnie na rurkach i osuszaczu.zaraz, zaraz to przez co ta klima jest ładowana jak nie przez zawór z przodu chłodnicy?
W przypadku oryginalnej tylko przez zawór w skraplaczu, choć spotyka się zamienniki osuszacza z zaworem LP jak i przerobione instalacje (rurki) z dodatkowymi zaworami.
a ok dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 sty 2010, 14:48
Witam,
mam podobny problem rozszczelniła się chłodnica klimatyzacji więc zakupiłem i wymieniłem na nową, czynnik nabity wymieniony na nowy zawór rozprężny. Po tym zabiegu nie działała klimatyzacja wymieniony został czujnik temperatury (6 pinowy) gdyż pokazywał 90 stopni na zimnym silniku. Podmieniony został układ sterujący z innej audiczki i dalej to samo sprężarka się załącza wentylatory chodzą sprzęgło spina a chłodzi bardzo słabo gdy obroty wzrosną do 3000obr/min sprzęgło się rozłącza. Pomocy bo już nie wiem co mam sprawdzić i co jest przyczyną.
mam podobny problem rozszczelniła się chłodnica klimatyzacji więc zakupiłem i wymieniłem na nową, czynnik nabity wymieniony na nowy zawór rozprężny. Po tym zabiegu nie działała klimatyzacja wymieniony został czujnik temperatury (6 pinowy) gdyż pokazywał 90 stopni na zimnym silniku. Podmieniony został układ sterujący z innej audiczki i dalej to samo sprężarka się załącza wentylatory chodzą sprzęgło spina a chłodzi bardzo słabo gdy obroty wzrosną do 3000obr/min sprzęgło się rozłącza. Pomocy bo już nie wiem co mam sprawdzić i co jest przyczyną.