[B3 1.8 JN] Spalanie i temperatura.
[B3 1.8 JN] Spalanie i temperatura.
Witam. Mam dosyć nietypowy problem z samochodem. Po kapitalce silnika i ustawieniach zaplonu silnik chodził tak jak należy, palil rozsądnie i jechał jak szalony. kiedy zaczeły się wyższe temperatury zauważyłem że auta zaczyna mi sie grzac temperatura 90Stopni szybko wskakiwała i rosła do 100stopni i co chwila właczał sie wntylator. Przestawiłem zaplon na aparacie. Temperatura troszeczke sie unormowała lecz auto pali ogromne ilości paliwa i nie ma przebicia po 160km/h ledwo co osiaga tą prędkość. i tu rodzi sie moje pytanie czy jest ktoś w stanie mi to wyjaśnić i pomuc mi w ustawieniu zapłonu tak jak ma być? Dodam że nie posiadam lampy i wszystkie przeczytane wczesniejsze tematy nie przyniosły rezultatu. Potrzebuje szybkiej pomocy gdyż autem latam co dziennie do pracy i w tych warunkach nie zarobie na paliwo.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśli podczas jazdy się nie grzeje to nie ma co panikować. Silnik benzynowy to nie diesel z bezpośredni wtryskiem, że na wolnych obrotach praktycznie nie generuje ciepła. Jeśli robiłeś szlif cylindrów albo tulejowanie to też nic dziwnego, że mocniej się grzeje, bo części mają mniejszy luz co zwiększa tarcie.
Na częstotliwość włączania wentylatorów też ma wpływ zatkana chłodnica albo sprawność czujnika od wentylatora na chłodnicy.
Na częstotliwość włączania wentylatorów też ma wpływ zatkana chłodnica albo sprawność czujnika od wentylatora na chłodnicy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Kostek80, tzn, opóźniony zapłon masz i tyle i to pewnie bardzo.
Nie wiem czemu ustawiasz zapłon patrząc na temp? owszem ma to jakieś tam znaczenie z tego co wiem, ale na temp ma też wpływ dużo więcej innych rzeczy a już najmniej ten zapłon.
ps na prawdę w okolicy nie masz mechanika co ma lampę :shock: aż mi się nie chce wierzyć.
Nie wiem czemu ustawiasz zapłon patrząc na temp? owszem ma to jakieś tam znaczenie z tego co wiem, ale na temp ma też wpływ dużo więcej innych rzeczy a już najmniej ten zapłon.
ps na prawdę w okolicy nie masz mechanika co ma lampę :shock: aż mi się nie chce wierzyć.