Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)
Kawał dobrej roboty przy mechanice!
Doradzę Ci, że zrobienie tylnych błotników "na ostro" jest dalekie od seryjnego wyglądu i niezbyt pasuje jeśli przednie błotniki są seryjne. Była to bardzo popularna metoda poszerzania szczególnie u posiadaczy BMW. Obecnie nawet oni od tego odeszli. Teraz spas koła wykonuje się camber kitami, a mając quattro możesz to bez problemu zrobić z tyłu jak i z przodu. Dodatkowo poprawiasz przyczepność na ostrych zakrętach.
Masz zdjęcie tłumika MagnaFlow z Dodga? Jaki ma kształt? Prostokąt, czy jakiś nieregularny?
Doradzę Ci, że zrobienie tylnych błotników "na ostro" jest dalekie od seryjnego wyglądu i niezbyt pasuje jeśli przednie błotniki są seryjne. Była to bardzo popularna metoda poszerzania szczególnie u posiadaczy BMW. Obecnie nawet oni od tego odeszli. Teraz spas koła wykonuje się camber kitami, a mając quattro możesz to bez problemu zrobić z tyłu jak i z przodu. Dodatkowo poprawiasz przyczepność na ostrych zakrętach.
Masz zdjęcie tłumika MagnaFlow z Dodga? Jaki ma kształt? Prostokąt, czy jakiś nieregularny?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Nagram nagram na pewno;) jak skończę tłumiki tak żeby auto stanęło na kołach to pokaże pewien pomysł co do tylnych nadkoli aby były nieco szersze ale wyglądały jak te oryginalne
[ Dodano: 2015-02-07, 01:59 ]
Auto oczywiście postawione na kołach, przed pierwszym większym śniegiem wyjechało przed garaż:D
Dźwięk wydechu:
Tak jak słychać na filmie do wymiany jeszcze pozostały mi rolki na rozrządzie:
Po wyjeździe nadażyła się okazja do paru fotek przed garażem:
Ponieważ później zdrowo sypnęło śniegiem wziąłem się za środek i składanie kabiny, sprzętu itp...
Do auta zagościła nowość u mnie - kamera cofania podłączona do lcd w kabinie:
No i podłączenie komputera na Win:
Na chwilę obecną czeka mnie wymiana rolek i czekam aż śnieg odpuści aby wyjechać, otworzyć szeroko drzwi i złożyć przód w kabinie, a potem pierwsze testy na drodze:)
Pozdrawiam!!
[ Dodano: 2015-02-22, 07:55 ]
Po pierwszym wyjeździe dopiero zaczynają się problemy tak naprawdę.... po wymianie rolek na rozrządzie nadal występował dźwięk bezustannego piszczenia, co doprowadzało do szału... niestety po wymianie rolek silnik zaczał trochę nierówno pracować.
Wymieniłem profilaktycznie elemety alternatora.
Zmieniłem pasek wielorowkowy na taki o 10mm i piszczenie póki co ustało.
Zakleiłem również na nowo nieużywany już króciec wodny w bloku i wycieki ustały:)
Auto już na spokojnie wyjeżdża z garażu jak potrzeba coś robić przy nim, ale zostało jeszcze kilka ważnych punktów przed testami na ulicy m.in:
1) wycieszenie wydechu
2) znalezienie przyczyny szarpnięc kierownicą przy skrętach
3) porzadne odpowietrzenie hamulców
4) złożenie wszystkiego w kabinie
Także, jeszcze trochę pracy pozostało. Całe szczęście, że zima odpuściła:)
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2015-02-07, 01:59 ]
Auto oczywiście postawione na kołach, przed pierwszym większym śniegiem wyjechało przed garaż:D
Dźwięk wydechu:
Tak jak słychać na filmie do wymiany jeszcze pozostały mi rolki na rozrządzie:
Po wyjeździe nadażyła się okazja do paru fotek przed garażem:
Ponieważ później zdrowo sypnęło śniegiem wziąłem się za środek i składanie kabiny, sprzętu itp...
Do auta zagościła nowość u mnie - kamera cofania podłączona do lcd w kabinie:
No i podłączenie komputera na Win:
Na chwilę obecną czeka mnie wymiana rolek i czekam aż śnieg odpuści aby wyjechać, otworzyć szeroko drzwi i złożyć przód w kabinie, a potem pierwsze testy na drodze:)
Pozdrawiam!!
[ Dodano: 2015-02-22, 07:55 ]
Po pierwszym wyjeździe dopiero zaczynają się problemy tak naprawdę.... po wymianie rolek na rozrządzie nadal występował dźwięk bezustannego piszczenia, co doprowadzało do szału... niestety po wymianie rolek silnik zaczał trochę nierówno pracować.
Wymieniłem profilaktycznie elemety alternatora.
Zmieniłem pasek wielorowkowy na taki o 10mm i piszczenie póki co ustało.
Zakleiłem również na nowo nieużywany już króciec wodny w bloku i wycieki ustały:)
Auto już na spokojnie wyjeżdża z garażu jak potrzeba coś robić przy nim, ale zostało jeszcze kilka ważnych punktów przed testami na ulicy m.in:
1) wycieszenie wydechu
2) znalezienie przyczyny szarpnięc kierownicą przy skrętach
3) porzadne odpowietrzenie hamulców
4) złożenie wszystkiego w kabinie
Także, jeszcze trochę pracy pozostało. Całe szczęście, że zima odpuściła:)
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dawnoooo nic tutaj nie uzupełniałem, z tego co widzę to jakoś od ponad roku, więc czas na przekazanie nieco wieści na temat tego co się działo z moim coupe...
Niestety rok 2015 nie był do końca taki szczęśliwy... ale od początku:
Wskoczyły felgi 18" Porsche Turbo Twist z edycji Mille Miglia: przód 8,5x18 a tył 10x18" na dystansach 5x112-->5x130 H&R
Po złożeniu już prawilnie przyszedł czas na testy na drodze:
Póżniej przyszedł czas na radość z jazdy, kilka sesji zdjęciowych na mieście:
W między czasie oczywiście uzupełnianie wszystkiego co wychodziło podczas użytkowania audi po naszych dziurach:P
No i chyba jeden z najlepszych elementów wyposażenia technicznego wskoczył zupełnie przypadkiem:D
Udało mi się przejść selekcję na Motoshow 2015, no ale, podczas gdy cieszyłem się z coraz lepszego prowadzenia Audi, na tydzień przed wystawą i konkursem stało się coś czego bym się nie spodziewał:(
Jedna Pani na drodze zagapiła się przelatując ok 70km/h przez skrzyżowanie nie patrząc na znaki...
Nie ukrywam, że się załamałem po tym wypadku:/
No ale przecież Audi nie było aż tak poobijane aby nie dało się go zrobić i to w znacznie lepszym wydaniu !! Dzwon podstawą tuningu mówią:D a tu podstawą kolejnych kroków:)
Przede wszystkim pozbyłem się wszystkich rażących kolorów... Zniknęły naklejki i ciemne szyby, które były od samego początku. Postanowiłem, że będzie tzw clean look bo jasne wyposażenie warto pokazać
Wpadłem na pomysł aby poprawić przy okazji komfort jazdy i wymodzić skrócone przednie kolumny pod gwint na krótszych amorach:
Teraz nie dość, że Audi usiadło na helperach to jeszcze z możliwością zejścia niżej i wiekszym skokiem amortyzatora:) Oczywiście wymagało to też krótszych łączników stabilizatora. Tu padło na Mayle HD. Powiem, że to był strzał w 10 !
Po wypadku od razu modyfikację przeszedł też układ chłodzenia, wcisnąłem największą chłodnicę jaką mogłem zmieścić z 1.9tdi
Poskładałem przód na błotnikach z Cabrio więc wpadły ładne czarne kierunki na bok i przyznam, że zajeb... to wygląda jak dla mnie:)
Przy okazji tylne hamulce weszły w czerwień, tak aby iść bardziej ze wszystkim w stronę estetyki:)
Latając po różnych stronach, forach itp postanowiłem iść o krok dalej i wyeliminować moduły zapłonu przechodząc na cewki z TFSI:D
Wpadła całkowicie nowa przednia szyba, gdyż poprzednią przyznaje się, że sam nieświadomie uszkodziłem rogiem maski
Na wolną chwilę zaopatrzyłem się też w zegarki z S4 B5 wraz z wtyczkami itp, ale to w ramach zabawy będzie bo bardzo podoba mi się FIS
Jeśli chodzi o kwestie wyglądu z zewnątrz jedyne co chciałem jeszcze uzupełnić to przednia dokładka zderzaka S2 DTM... Zapomniałem wcześniej napisać tylko, że wskoczyły przednie spryskiwacze wraz ze zbiorniczkiem na dwie pompki:D
Pod koniec 2015 roku czekała mnie nieco inna robota bo wymiana pompy olejowej... Tak się składa, że mój senior pomagając mi, podniósł auto za miskę naruszając od dołu pompę, którą zaczęła podawać znacznie niższe ciśnienie... po wymianie przy okazji pompy oleju, uszczelek itp wszystko wróciło do fabryki:D Na rozgrzanym ciśnienie oleju przy wolnych obrotach 2,2 bar
W 2016 postanowiłem zrobić coś co mi się marzyło od dawna... Ponieważ w desce środkowo umieszczony jest tablet 9" wraz z nowszym ECU do silnika ABZ z '98 dało to możliwość podłączenia ELM327 i wyświetlania parametrów na żywo:D
Również zająłem się zmianami w kabinie, jednak spodobało mi się drewno ciemne z szarą ori tapicerką więc kilka nowych elementów wskoczyło dla zmian:)
W między czasie zaopatrzyłem się w dodatkowy sterownik Ecumaster DET3 i docelowo na nim będę chciał wystroić silnik, aby dążyć jak najbardziej do mocy 3xx ps
Z racji tego, że silnik otrzymywał za dużo paliwka, zalewało go itp, na wymianę poleciały sondy lambda... tym razem wpadły dwie Boscha i auto inaczej zaczęło pracować
No i przede wszystkim przyszedł czas aby w komorze silnika zrobiło się również nieco ładniej:) Od zawsze podobały mi się barwy silników a'la RS więc poszedłem w tę stronę:)
W między czasie do lakiernika trafił tylny zderzak i boczne listwy tak aby było w końcu ładnie i równo:D
W miejsce zaczepów maski przedniej typu Rally trafiły zaczepy typu Aero i powiem, że znacznie lepiej to wygląda:)
No ale kwiecień 2016 dał mi niezłego powera do dalszych prac:D najpierw zaczęło się od estetyki z zewnątrz no a później?
Sesja do filmu z profesjonalistą Marcinem - Badvideo.pl co zapewne już widzieliście kilka postów wcześniej:D ale film pozwolę sobie wrzucić jeszcze raz:D
W między czasie kilka fajnych zdjęć też powstało: (kilka z mojej ręki, kilka z ręki Badvideo.pl)
No ale najważniejsze w tym wszystkim było Show&Shine na Motoshow AZOTY ARENA 2016
Gdyby ktoś miał czas i ochotę to zapraszam do obejrzenia pełnej prezentacji Audi Coupe dzięki uprzejmości i udostępnieniu nagrania przez V-Tech Szczecin Motorsport
Drugi dzień targów również był bardzo udany !!!!
No a uwieńczeniem wystawy i konkursu była ta oto nagroda specjalna:)
Błąd w dyplomie wybaczamy bo wypisywała kobieta;)
Poniżej zamieszczam dwa linki do zbioru moich zdjęć z targów:
Zostało masę miłych wspomnień
A na chwilę obecną auto przygotowuje się w wolnym czasie do zmiany dokumentów na oficjalnie 4.2 oraz do odebrania nagrody, czyli wystrojenia silnika na Ecumaster DET 3, a przede wszystkim do sprawdzenia mocy na hamowni !!
Pozdrawiam !!
Niestety rok 2015 nie był do końca taki szczęśliwy... ale od początku:
Wskoczyły felgi 18" Porsche Turbo Twist z edycji Mille Miglia: przód 8,5x18 a tył 10x18" na dystansach 5x112-->5x130 H&R
Po złożeniu już prawilnie przyszedł czas na testy na drodze:
Póżniej przyszedł czas na radość z jazdy, kilka sesji zdjęciowych na mieście:
W między czasie oczywiście uzupełnianie wszystkiego co wychodziło podczas użytkowania audi po naszych dziurach:P
No i chyba jeden z najlepszych elementów wyposażenia technicznego wskoczył zupełnie przypadkiem:D
Udało mi się przejść selekcję na Motoshow 2015, no ale, podczas gdy cieszyłem się z coraz lepszego prowadzenia Audi, na tydzień przed wystawą i konkursem stało się coś czego bym się nie spodziewał:(
Jedna Pani na drodze zagapiła się przelatując ok 70km/h przez skrzyżowanie nie patrząc na znaki...
Nie ukrywam, że się załamałem po tym wypadku:/
No ale przecież Audi nie było aż tak poobijane aby nie dało się go zrobić i to w znacznie lepszym wydaniu !! Dzwon podstawą tuningu mówią:D a tu podstawą kolejnych kroków:)
Przede wszystkim pozbyłem się wszystkich rażących kolorów... Zniknęły naklejki i ciemne szyby, które były od samego początku. Postanowiłem, że będzie tzw clean look bo jasne wyposażenie warto pokazać
Wpadłem na pomysł aby poprawić przy okazji komfort jazdy i wymodzić skrócone przednie kolumny pod gwint na krótszych amorach:
Teraz nie dość, że Audi usiadło na helperach to jeszcze z możliwością zejścia niżej i wiekszym skokiem amortyzatora:) Oczywiście wymagało to też krótszych łączników stabilizatora. Tu padło na Mayle HD. Powiem, że to był strzał w 10 !
Po wypadku od razu modyfikację przeszedł też układ chłodzenia, wcisnąłem największą chłodnicę jaką mogłem zmieścić z 1.9tdi
Poskładałem przód na błotnikach z Cabrio więc wpadły ładne czarne kierunki na bok i przyznam, że zajeb... to wygląda jak dla mnie:)
Przy okazji tylne hamulce weszły w czerwień, tak aby iść bardziej ze wszystkim w stronę estetyki:)
Latając po różnych stronach, forach itp postanowiłem iść o krok dalej i wyeliminować moduły zapłonu przechodząc na cewki z TFSI:D
Wpadła całkowicie nowa przednia szyba, gdyż poprzednią przyznaje się, że sam nieświadomie uszkodziłem rogiem maski
Na wolną chwilę zaopatrzyłem się też w zegarki z S4 B5 wraz z wtyczkami itp, ale to w ramach zabawy będzie bo bardzo podoba mi się FIS
Jeśli chodzi o kwestie wyglądu z zewnątrz jedyne co chciałem jeszcze uzupełnić to przednia dokładka zderzaka S2 DTM... Zapomniałem wcześniej napisać tylko, że wskoczyły przednie spryskiwacze wraz ze zbiorniczkiem na dwie pompki:D
Pod koniec 2015 roku czekała mnie nieco inna robota bo wymiana pompy olejowej... Tak się składa, że mój senior pomagając mi, podniósł auto za miskę naruszając od dołu pompę, którą zaczęła podawać znacznie niższe ciśnienie... po wymianie przy okazji pompy oleju, uszczelek itp wszystko wróciło do fabryki:D Na rozgrzanym ciśnienie oleju przy wolnych obrotach 2,2 bar
W 2016 postanowiłem zrobić coś co mi się marzyło od dawna... Ponieważ w desce środkowo umieszczony jest tablet 9" wraz z nowszym ECU do silnika ABZ z '98 dało to możliwość podłączenia ELM327 i wyświetlania parametrów na żywo:D
Również zająłem się zmianami w kabinie, jednak spodobało mi się drewno ciemne z szarą ori tapicerką więc kilka nowych elementów wskoczyło dla zmian:)
W między czasie zaopatrzyłem się w dodatkowy sterownik Ecumaster DET3 i docelowo na nim będę chciał wystroić silnik, aby dążyć jak najbardziej do mocy 3xx ps
Z racji tego, że silnik otrzymywał za dużo paliwka, zalewało go itp, na wymianę poleciały sondy lambda... tym razem wpadły dwie Boscha i auto inaczej zaczęło pracować
No i przede wszystkim przyszedł czas aby w komorze silnika zrobiło się również nieco ładniej:) Od zawsze podobały mi się barwy silników a'la RS więc poszedłem w tę stronę:)
W między czasie do lakiernika trafił tylny zderzak i boczne listwy tak aby było w końcu ładnie i równo:D
W miejsce zaczepów maski przedniej typu Rally trafiły zaczepy typu Aero i powiem, że znacznie lepiej to wygląda:)
No ale kwiecień 2016 dał mi niezłego powera do dalszych prac:D najpierw zaczęło się od estetyki z zewnątrz no a później?
Sesja do filmu z profesjonalistą Marcinem - Badvideo.pl co zapewne już widzieliście kilka postów wcześniej:D ale film pozwolę sobie wrzucić jeszcze raz:D
W między czasie kilka fajnych zdjęć też powstało: (kilka z mojej ręki, kilka z ręki Badvideo.pl)
No ale najważniejsze w tym wszystkim było Show&Shine na Motoshow AZOTY ARENA 2016
Gdyby ktoś miał czas i ochotę to zapraszam do obejrzenia pełnej prezentacji Audi Coupe dzięki uprzejmości i udostępnieniu nagrania przez V-Tech Szczecin Motorsport
Drugi dzień targów również był bardzo udany !!!!
No a uwieńczeniem wystawy i konkursu była ta oto nagroda specjalna:)
Błąd w dyplomie wybaczamy bo wypisywała kobieta;)
Poniżej zamieszczam dwa linki do zbioru moich zdjęć z targów:
Zostało masę miłych wspomnień
A na chwilę obecną auto przygotowuje się w wolnym czasie do zmiany dokumentów na oficjalnie 4.2 oraz do odebrania nagrody, czyli wystrojenia silnika na Ecumaster DET 3, a przede wszystkim do sprawdzenia mocy na hamowni !!
Pozdrawiam !!
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm