witajcie
mimo iż przesiadłem się na A4 B5, to wciąż szukam tutaj dobrych porad. Tym razem mam problem ze znikającym olejem z silnika. Silnik to ATJ (PM)
Zrobiłem wolną odmę, żeby wykluczyć jedno. Dziś po przejechaniu ok 300 km w trasie, nie żałowałem jej żeby mieć pewność.
W butelce ok 50 ml oleju i trochę wody z powietrza ( butelka nie jest szczelna )
do tego zdjąłem przewód przed IC ( wcześniej go wyczyściłem ) i tam po włożeniu palca również sporo oleju.
Więc i turbo i odma puszczają olej...
silnik ma nalatane 302 tyś km ori, turbo oryginalne jest bo wyciągałem i czyściłem kierowniczki. przy okazji sprawdziłem luzy na wirniku. Na zimnej turbinie, luzy wzdłużne ok 1 mm, poprzeczne również ale łopatki nie ocierają się o muszle. ale luz jest wyczuwalny.
I gdzie teraz oddac do regeneracji. tylko sprawdzone zakłady...
a odma - podobno fabrycznie skopana sprawa... :evil: pozostaje tylko wymiana na poprawioną ( 550 zł, komplet z pokrywą) ale i to również nie pomaga na zawsze.
Zmierzę jeszcze ciśnienie w cylindrach, bo jeśli jest za niskie to nowa odma niczego chyba nie załatwi.
Silnik nie kopci, co do mocy to dosyć się zbiera ale czy to jest 116 KM to nie wiem bo ciężko porównać. gwizd dość słyszalny na zimnym silniku w zakresie 1300-2000 obr.min. Jak się nagrzeje to już ledwo słychać ale słychać. Nawet jak puszczę pedał gazu to gwiżdże. Jak dmuchałem sprężonym powietrzem na wirnik ( jak miałem wyjętą turbinę ) to również rozpędzona gwizdała.
co do luzów. podobno jak zimna i nie zalana olejem to luzy są większe. jeszcze sprawdzę zamontowaną.
czy wogóle dobrze rozumuję? to mój pierwszy klekot, póki co tylko z tym olejem jest problem.
pozdrawiam
[all TDI] regeneracja turbiny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI