Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all TDI] regeneracja turbiny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

[all TDI] regeneracja turbiny

Post autor: Lenio21 » 12 sty 2015, 20:49

witajcie

mimo iż przesiadłem się na A4 B5, to wciąż szukam tutaj dobrych porad. Tym razem mam problem ze znikającym olejem z silnika. Silnik to ATJ (PM)
Zrobiłem wolną odmę, żeby wykluczyć jedno. Dziś po przejechaniu ok 300 km w trasie, nie żałowałem jej żeby mieć pewność.
W butelce ok 50 ml oleju i trochę wody z powietrza ( butelka nie jest szczelna )

do tego zdjąłem przewód przed IC ( wcześniej go wyczyściłem ) i tam po włożeniu palca również sporo oleju.

Więc i turbo i odma puszczają olej...

silnik ma nalatane 302 tyś km ori, turbo oryginalne jest bo wyciągałem i czyściłem kierowniczki. przy okazji sprawdziłem luzy na wirniku. Na zimnej turbinie, luzy wzdłużne ok 1 mm, poprzeczne również ale łopatki nie ocierają się o muszle. ale luz jest wyczuwalny.

I gdzie teraz oddac do regeneracji. tylko sprawdzone zakłady...

a odma - podobno fabrycznie skopana sprawa... :evil: pozostaje tylko wymiana na poprawioną ( 550 zł, komplet z pokrywą) ale i to również nie pomaga na zawsze.
Zmierzę jeszcze ciśnienie w cylindrach, bo jeśli jest za niskie to nowa odma niczego chyba nie załatwi.

Silnik nie kopci, co do mocy to dosyć się zbiera ale czy to jest 116 KM to nie wiem bo ciężko porównać. gwizd dość słyszalny na zimnym silniku w zakresie 1300-2000 obr.min. Jak się nagrzeje to już ledwo słychać ale słychać. Nawet jak puszczę pedał gazu to gwiżdże. Jak dmuchałem sprężonym powietrzem na wirnik ( jak miałem wyjętą turbinę ) to również rozpędzona gwizdała.

co do luzów. podobno jak zimna i nie zalana olejem to luzy są większe. jeszcze sprawdzę zamontowaną.

czy wogóle dobrze rozumuję? to mój pierwszy klekot, póki co tylko z tym olejem jest problem.

pozdrawiam
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 15 maja 2016, 23:02

Nie baw sie w renegeracje poszukaj nowej albo dobrej uzywki
Kazda turbina musi jakies tam znikome uiosci oleju pusci
co do odmy mam nowa orgynalna jak cos to na pw ;)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 15 maja 2016, 23:20

hej:)

pokrywa z odmą już dawno wymieniona i oleju nie ubywa prawie wcale.

Turbo nie ruszane, po zmianie oleju na Motula oleju prawie wcale nie pobiera.
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

AdiGassler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
Lokalizacja: TKI

Post autor: AdiGassler » 16 maja 2016, 17:04

Jaki olej miałeś? U mnie było tak, że przy mineralu brał olej, a przy półsyntetyku nie bierze. :-) Tak samo obstawiałem turbo, ale po zmianie oleju, turbo odzyskało swoją moc. :-D
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210)

Jak B4 to tylko w TDI

Podstawowa diagnostyka VAG świętokrzyskie. Tel. 570783700

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga