Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] sam dodaje gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 maja 2016, 16:06

A nie możesz sprawdzić tej sondy multimetrem? Albo po prostu podjechać do elektryka, żeby podpiął multimetr i zobaczył czy sonda "faluje" ? A błędy komputera co mówią ?????

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 maja 2016, 16:07

Slawek198922 pisze:(dałem chyba 30 zł) może założę ten stary co mam bo słyszałem ze nowe są gorsze od starych ?
źle czytałeś ;-) bo tanie są złe a nie nowe
Jakbyś podpiął vag'a to wsio byś sprawdził ewentualnie miernik w łapkę a dane są na forum.

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 17 maja 2016, 16:22

Powiem wam ostatnio (miesiąc temu ) dałem do mechanika żeby posprawdzał co w niej trzeba robic i stwierdził ze wszystko jest dobrze tylko mówił że poszperał coś przy przepustnicy, ale mówił że sonda sprawna,cisnienie paliwa też mówił że jest poprawne i ten niebieski czujnik też mówił ze jest ok ale w jaki on to sposób sprawdzał to szczerze nie mam pojęcia... mówicie że pozostaje pojechac i podpiąć 80tkę pod komputer?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 maja 2016, 17:26

Slawek198922 pisze:mówicie że pozostaje pojechac i podpiąć 80tkę pod komputer?
to może sporo wyjaśnić ale też niekoniecznie
A może ten Twój mechanik ją podpinał ale kto to może wiedzieć bezradny_

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 maja 2016, 17:47

Co do odpalania i tej złej pracy silnika na benzynie to najważniejsze pytanie czy masz instalacje LPG? Jeśli masz lpg to przeczytaj ten temat: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... t41152.htm

Jeśli nie możesz sobie poradzić z ABT to dobrze że nie kupiłeś nic z mechanicznym wtryskiem. Wtedy chyba byś wyprowadził samochód na pole oblał benzyną i podpalił (choć samochody z mechanicznym wtryskiem same potrafią spłonąć).

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 17 maja 2016, 18:12

No tak mam tam instalacje gazową z taka śruba na wężu, na gazie chodzi dobrze obroty nie falują tylko tak jakby się zawieszał pod wpływem obrotów, gdy dodam gazu na 2 tysie na postoju czy podczas jazdy to zaczyna wariować i sam wskakuje na 3 tysie i czasem nie chce zejść. na benzynie też chodzi dobrze tylko na zimnym silniku tak jakby był zalany,musi chwile pochodzić :( żeby można było jechać, nie dymi na czarno ale na biały kolor. co myślicie o odłączeniu sondy i spróbować rano? :(

[ Dodano: 2016-05-17, 18:09 ]
nie mam tam emulatora tylko mam zwykły przekaźnik w tej instalacji

[ Dodano: 2016-05-17, 18:12 ]
PieterB pisze:A może ten Twój mechanik ją podpinał ale kto to może wiedzieć
no masz rację, sprawdzał nie sprawdzal, chyba raczej nie sprawdzał skoro nic nie znalazł

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 maja 2016, 18:56

Co do odpalania to odłącz akumulator na kilka minut przed odpaleniem, podłącz i odpal. Jeśli będzie dobrze chodzić to będziesz miał rozwiązanie jednego problemu.
Jeszcze napisz z którego roku masz samochód.

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 17 maja 2016, 19:10

no dobrze to biegnę odłączyc akumulator i wieczorem dam znać, wydaje mi sie jednak że to nie przyniesie żadnych efektów. mam 80 b4 90 km Abt 1993 r

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 maja 2016, 20:42

borze kochany kto Ci tam założył gaz 1. generacji... chyba jakiś masochista...

[ Dodano: 2016-05-17, 20:42 ]
ps. skąd jesteś? może udałoby się Ci pomóc lokalnie...

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 17 maja 2016, 23:03

No nie wiem kto to tak zepsuł... nie mam pojęcia.. jestem z Rzeszowa tak wiec troszkę daleko :) kilka godzin temu odpiąłem akumulator i zero zmian.. dalej na zimnym silniku strasznie trzęsie silnikiem i chodzi tak jakby na trzech świecach, chciałem sprawdzić kable ale zero przebicia bezradny_

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 maja 2016, 07:20

Naprawdę, weź kumatego elektryka niech sprawdzi multimetrem działanie sondy lambda. Ja ostatnio swoją do ABT dedykowaną kupiłem za 150 zł. sztuka.

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 18 maja 2016, 08:10

A gdybym odłączył ja całkowicie ? Będą jakieś efekty czy dalej bez zmian?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 maja 2016, 08:15

Przestań. Proszę przestań.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 maja 2016, 12:50

Jak odłączysz sondę to zewrzyj kabel idący do ECU z masą, ale jak odłączenie akumulatora nie pomogło to na 90% odłączenie sondy nic nie zmieni.

Zobacz czy nie masz dziurawego węża idącego od serwa do kolektora ssącego, bo może lewe powietrze ssie.

A II generacji nie ma co na siłę pchać. I tak większość speców nie lubi albo nie umie tego ustawiać. Nie montuj też sterownika Stag2L bo to tylko imitacja II generacji. Nie mówiąc że sonda musi być sprawna aby to działało. Więc sterownik (Stag XL, lub stag 50) 150zł, sonda 150-200zł i zamontowanie tego 100-300zł więc trochę gotówki pójdzie a nie wiadomo czy pomoże.

Pewnie I generacja jest tam zamontowana, bo gaz montowany w czasie gdy II generacja nie była wymagana albo samochód był u speca który jest przeciwnikiem elektroniki i wywalił to.

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 20 maja 2016, 15:48

Witam ponownie.Sprawdziłem wszystkie nieszczelności coś tam znalazłem ale efekt znikomy, odłączenie czujnika na ciepłym silniku nie powoduje żadnych zmian, a na zimnym zwiększa obroty. Jestem właśnie po podłączeniu mojej audiczki pod kompa i jedyne co pokazało to:

515 Czujnik Halla -G 40 brak sygnału.

Zdziwiło mnie to że na włączonym zapłonie pojawia się ten błąd i nie da się go skasować, ale jeśli odpalę samochód to wtedy nic nie pokazuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl