Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Przgrzewa sie w korkach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 18 maja 2016, 22:21

birowka1 pisze:Niby nic na to nie wskazuje, ale coraz bardziej zastanawiam sie nad wymiana uszczelki pod głowica, moze wreszcie to pomoże. Bo reszt juz wszystko wymieniłem co sie dało.

Moze ktoś inny z silnikiem ABT mógłby zobaczyć czy u niego w mieście tez tak macha tym wentylatorem (nawet przy miejskiej temperaturze na zewnątrz)
Bez przesady:) Zrob najpierw test uszczelki :) U mnie jeszcze jest szczelna ;) Połowa użytkownikow 80-tek też ma taka sytuacje co my:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 maja 2016, 22:30

Przy tej chłodnicy większej prawie w ogóle a jak się włączy to pochodzi 4s i wyłączy na bardzo długo że ciężko określić nawet latem w upale 35stC a jak włączona klima to praktycznie temperatura nigdy nie winduje ponad 85stC w korkach choć bym nie wiem ile stał.

Ale jak pamiętam przy mniejszej jak nie miałem jeszcze klimy to tez było sporadycznie włączał sie na około 10s i wyłączał na około 3min.

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 18 maja 2016, 22:39

Mogę się myllić co do rozmiaru chłodnicy, ale napewno mam 2 wiatraki

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 18 maja 2016, 23:46

Ja mam jeden wiatrak, auto bez klimy

[ Dodano: 2016-05-18, 23:01 ]
Wszystko spoko gdyby tak sie działo tylko na postoju, albo w mieście przy większej temperaturze na zewnątrz, ale u mnie tak nawet dzieje sie w zimie gdy temperatura otoczenia na -

[ Dodano: 2016-05-18, 23:46 ]
Właśnie przepłukalem układ specjalnym środkiem z woda destylowaną, wypuscilem to i kryształ, wszystko czyściutkie, bez żadnych syfów ani mułu. Jutro zaleje nowy płyn BORYGO i zobaczymy co będzie sie działo podczas jazdy

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 19 maja 2016, 17:34

u mnie w abt temperatura podczas jazdy w trasie 90-92 stopnie a dziś w korku przy około 97 włączył się wentylator więc takie temperatury to chyba norma :p

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 19 maja 2016, 18:14

A kolego jak np wjedziesz w miasto, albo postoisz chwile na światłach to tez temperatura Ci tak skoczy?
I jak sie włączy wiatrak to tylko raz a pózniej spokój czy tez tak włącza sie co ok. 2-3 minuty?

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 19 maja 2016, 18:31

dziś stałem ok 5 min w korku to temp podskoczyła do 97 i wentylator chodził do czasu aż nie ruszyłem ze świateł,wtedy temperatura spadła do 92 tak jak zwykle

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 19 maja 2016, 20:33

Ja identycznie i się tym nie martwie, choć jak kolega @birowka1 też w zimie się grzał tak samo jak teraz...Zastanawia mnie to czemu wentylator u mnie nie zbije temperatury do 90 tylko stoi caly czas na 97/100 stopni.

[ Dodano: 2016-05-19, 20:33 ]
Moja chłodnica podajże D7A020TT
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 maja 2016, 20:37 przez Pablo32, łącznie zmieniany 1 raz.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 19 maja 2016, 20:34

A wyłączają Ci sie te wentylatory po jakimś czasie, czy dopiero jak zaczniesz szybciej jechać?

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 19 maja 2016, 20:39

Wyłączają i po chwili znowu się włączą. Pochodzą 10 sekund i pol minuty przerwy po czym znowu włączą. Temperatura wtedy cały czas rośnie do 100. Mówię tu tylko w sytuacjach w korkach

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 maja 2016, 20:49

To masz przekłamanie trochę w liczniku, standardowe abt nigdy nie powinien przekroczyć 100 przy normalnej jeździeużyte komponenty na to nie pozwalają oryginalne, co innego gdy mamy zamienniki i inne tolerancje lub po mocnym butowaniu.
Pablo32 pisze:Moja chłodnica podajże D7A020TT


Orginalna klima duża chłodnica masz dwa a nawet 3 biegi wentylatora napraw pierw to.

I daj rozpiskę zdjęcie opornicy wentylatorów może źle podłączone.

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 19 maja 2016, 21:05

No mówię że nigdy mi nie przekroczyło 100. Brązowe kable od wentylatorów podpięte do masy a czarne do opornicy

[ Dodano: 2016-05-19, 21:05 ]
Jak sprawdzic czy działają wszystkie biegi wentylatora

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 maja 2016, 21:05

Pablo32 pisze:czarne do opornicy
Pytanie jak? i ile jest tych czerwonych z wiazki wentylatora

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 20 maja 2016, 14:37

2 tylko czarne są podpięte pod opornice. Jutro dam zdjęcia.
Obrazek

[ Dodano: 2016-05-20, 14:37 ]
Według mnie w przewodach wszystko dobrze. Jak sprawdzić czy działają mi biegi wentylatorów?
Opornica:
Obrazek

Masa:
Obrazek

Przy wiatrakach:
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 maja 2016, 17:41

Pablo32 pisze:Jak sprawdzić czy działają mi biegi wentylatorów?
Normalnie na początek zwieramy w tyczce czujnika po 2pin. Jeżeli wszystko dobrze przydało by się sprawdzić czujnik.

Przekaźniki najsłabszy bieg jest w skrzynce, ale najszybszy pod kierownica i bezpiecznik 60A.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl