Może trochę jaśniej?Jarewa pisze:Normalnie na początek zwieramy w tyczce czujnika po 2pin. Jeżeli wszystko dobrze przydało by się sprawdzić czujnik.
[B4 2.0 ABT] Przgrzewa sie w korkach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zdejmujesz wtyczkę z czujnika na chłodnicy. Bierze jakiś kawałek kabla i łączysz dwa styki. 3ci z 1szym powinien włączyć jeden z biegów a 3ci z drugim powinien włączyć drugą prędkość.Pablo32 pisze:Może trochę jaśniej?Jarewa pisze:Normalnie na początek zwieramy w tyczce czujnika po 2pin. Jeżeli wszystko dobrze przydało by się sprawdzić czujnik.
Chyba ma wyłączonym zapłonie nie zadziałają wiatraki w ABT więc po połączeniu musisz włączyć zapłon. Ale i tak uważaj aby startujące wiatraki nie zrobiły ci krzywdy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
[quote="Pablo32"]Dokładnie stanie się na 2 minuty i niecałe 100 stopni. Ale tej 100 nigdy mi nie przekroczyło nawet jak stałem 30 minut w korku. Gdy temperatura dojdzie do 95 to już się włączają, ale nie zbija temperatury.. idzie cały w górę.[/quote
To coś na pewno nie tak bo przy pierwszym biegu i dużej chłodnicy spokojnie powinno schodzić do 85stC i się wyłączyć. Te wiatraki mają bardzo dużą moc i najwyższy bieg głowę urwie.
Oryginalny czujnik 1bieg -wła95-wył84stC drugi bieg wła102-wył91stC.
Sprawdż spadek napięcia przed opornicą dla każdego biegu, i powiedz pierwszy bieg które to wejście plusa do rezystora/opornicy i najważniejsze to może pamiętasz jaki był termostat punkt otwarcia??
To coś na pewno nie tak bo przy pierwszym biegu i dużej chłodnicy spokojnie powinno schodzić do 85stC i się wyłączyć. Te wiatraki mają bardzo dużą moc i najwyższy bieg głowę urwie.
Oryginalny czujnik 1bieg -wła95-wył84stC drugi bieg wła102-wył91stC.
Sprawdż spadek napięcia przed opornicą dla każdego biegu, i powiedz pierwszy bieg które to wejście plusa do rezystora/opornicy i najważniejsze to może pamiętasz jaki był termostat punkt otwarcia??
87stopni choć dolny wąż robi się ciepły od 80.
[ Dodano: 2016-05-23, 21:43 ]
[ Dodano: 2016-05-23, 21:43 ]
Czyli na multimetrze ustawić Volt i gdzie przyłożyć plus multimetra? Sory może to głupie pytanie, ale mam zero pojęcia o tym a mechanicy nawet nie będą mieli na takie bzdury czasuJarewa pisze:To coś na pewno nie tak bo przy pierwszym biegu i dużej chłodnicy spokojnie powinno schodzić do 85stC i się wyłączyć. Te wiatraki mają bardzo dużą moc i najwyższy bieg głowę urwie.
Oryginalny czujnik 1bieg -wła95-wył84stC drugi bieg wła102-wył91stC.
Sprawdż spadek napięcia przed opornicą dla każdego biegu, i powiedz pierwszy bieg które to wejście plusa do rezystora/opornicy i najważniejsze to może pamiętasz jaki był termostat punkt otwarcia??
Wymień słynny niebieski czujnik. Koszt około 20-30zl. 3 min roboty. U mnie problem zniknął . Nie wiem dlaczego ludzie piszą ze to jest normalne i nie ma co się przejmować. Takie objawy nie są normalne i trzeba to naprawić.
Po podłączeniu komputera wyszło mi ze niebieski czujnik jest walnięty. Jak już mówiłem po wymianie wszystko działa. Jak masz sprawny termostat wentylatory chłodnice i sprawdzałeś cały układ to problem może leżeć w czujniku temp. Tak jak u mnie.
Po podłączeniu komputera wyszło mi ze niebieski czujnik jest walnięty. Jak już mówiłem po wymianie wszystko działa. Jak masz sprawny termostat wentylatory chłodnice i sprawdzałeś cały układ to problem może leżeć w czujniku temp. Tak jak u mnie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Dużo bardzo dużo ma, on steruje czasem wtrysku jak i zapłonem. A to znowu przekłada się na temperaturę zapłonu a co za tym idzie komputer widząc wysoką temperaturę silnika robi wszystko by nie przegrzać. Nawet wejdzie w tryb awaryjny.birowka1 pisze:A co ma do tego niebieski czujnik, skoro on jest do kompa i to nie on steruje włączaniem się wentylatorów.
Dokladnie. Ten czujnik ze wszystkich trzech (na podstawie ktorych pracuje ABT) jest najwazniejszy do prawidlowej pracy. U mnie spalanie wynosilo 10 trasa 12 miasto przy spokojnej jezdzie. Bylo wiele niepokojacych objawow niektore nawet przypominajace walnieta sonde lambde. Po wymianie niebieskiego czujnika samochod sie uspokoil pracuje rowniej i ciszej nie klekocze tam glosno a w trasie zachowuje sie wzorowo. Prawie 500km teraz zrobilem i spalanie na trasie zmienilo sie w z 10 do okolo 7 litrow na 100. Oczywiscie mowie o benzynie. Nie mam gazu.