Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Przgrzewa sie w korkach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 21 maja 2016, 10:07

Jarewa pisze:Normalnie na początek zwieramy w tyczce czujnika po 2pin. Jeżeli wszystko dobrze przydało by się sprawdzić czujnik.
Może trochę jaśniej? ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 maja 2016, 12:50

Pablo32 pisze:
Jarewa pisze:Normalnie na początek zwieramy w tyczce czujnika po 2pin. Jeżeli wszystko dobrze przydało by się sprawdzić czujnik.
Może trochę jaśniej? ;)
Zdejmujesz wtyczkę z czujnika na chłodnicy. Bierze jakiś kawałek kabla i łączysz dwa styki. 3ci z 1szym powinien włączyć jeden z biegów a 3ci z drugim powinien włączyć drugą prędkość.

Chyba ma wyłączonym zapłonie nie zadziałają wiatraki w ABT więc po połączeniu musisz włączyć zapłon. Ale i tak uważaj aby startujące wiatraki nie zrobiły ci krzywdy.

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 22 maja 2016, 13:58

Łączyć wtyki na kablu czy na chłodnicy?

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 22 maja 2016, 17:33

Na wtyczce, którą ściągniesz z czujnika wkręconego w chłodnice

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 22 maja 2016, 18:35

1 + 2 wtyk - 1 bieg
1 + 3 wtyk - 2 bieg

Tu wszystko dobrze sie zalaczylo

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 maja 2016, 19:23

[quote="Pablo32"]Dokładnie stanie się na 2 minuty i niecałe 100 stopni. Ale tej 100 nigdy mi nie przekroczyło nawet jak stałem 30 minut w korku. Gdy temperatura dojdzie do 95 to już się włączają, ale nie zbija temperatury.. idzie cały w górę.[/quote

To coś na pewno nie tak bo przy pierwszym biegu i dużej chłodnicy spokojnie powinno schodzić do 85stC i się wyłączyć. Te wiatraki mają bardzo dużą moc i najwyższy bieg głowę urwie.

Oryginalny czujnik 1bieg -wła95-wył84stC drugi bieg wła102-wył91stC.

Sprawdż spadek napięcia przed opornicą dla każdego biegu, i powiedz pierwszy bieg które to wejście plusa do rezystora/opornicy i najważniejsze to może pamiętasz jaki był termostat punkt otwarcia??

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 23 maja 2016, 21:43

87stopni choć dolny wąż robi się ciepły od 80.

[ Dodano: 2016-05-23, 21:43 ]
Jarewa pisze:To coś na pewno nie tak bo przy pierwszym biegu i dużej chłodnicy spokojnie powinno schodzić do 85stC i się wyłączyć. Te wiatraki mają bardzo dużą moc i najwyższy bieg głowę urwie.

Oryginalny czujnik 1bieg -wła95-wył84stC drugi bieg wła102-wył91stC.

Sprawdż spadek napięcia przed opornicą dla każdego biegu, i powiedz pierwszy bieg które to wejście plusa do rezystora/opornicy i najważniejsze to może pamiętasz jaki był termostat punkt otwarcia??
Czyli na multimetrze ustawić Volt i gdzie przyłożyć plus multimetra? Sory może to głupie pytanie, ale mam zero pojęcia o tym a mechanicy nawet nie będą mieli na takie bzdury czasu

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 maja 2016, 21:49

mase do budy a plus do wejścia opornicy jak i wyjścia.

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 04 cze 2016, 00:10

Wymień słynny niebieski czujnik. Koszt około 20-30zl. 3 min roboty. U mnie problem zniknął . Nie wiem dlaczego ludzie piszą ze to jest normalne i nie ma co się przejmować. Takie objawy nie są normalne i trzeba to naprawić.

Po podłączeniu komputera wyszło mi ze niebieski czujnik jest walnięty. Jak już mówiłem po wymianie wszystko działa. Jak masz sprawny termostat wentylatory chłodnice i sprawdzałeś cały układ to problem może leżeć w czujniku temp. Tak jak u mnie.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 04 cze 2016, 11:05

A co ma do tego niebieski czujnik, skoro on jest do kompa i to nie on steruje włączaniem się wentylatorów.
Chyba, ze mówisz o czujniku w chłodnicy

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 cze 2016, 16:05

birowka1 pisze:A co ma do tego niebieski czujnik, skoro on jest do kompa i to nie on steruje włączaniem się wentylatorów.
Dużo bardzo dużo ma, on steruje czasem wtrysku jak i zapłonem. A to znowu przekłada się na temperaturę zapłonu a co za tym idzie komputer widząc wysoką temperaturę silnika robi wszystko by nie przegrzać. Nawet wejdzie w tryb awaryjny.

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 05 cze 2016, 23:02

Dokladnie. Ten czujnik ze wszystkich trzech (na podstawie ktorych pracuje ABT) jest najwazniejszy do prawidlowej pracy. U mnie spalanie wynosilo 10 trasa 12 miasto przy spokojnej jezdzie. Bylo wiele niepokojacych objawow niektore nawet przypominajace walnieta sonde lambde. Po wymianie niebieskiego czujnika samochod sie uspokoil pracuje rowniej i ciszej nie klekocze tam glosno a w trasie zachowuje sie wzorowo. Prawie 500km teraz zrobilem i spalanie na trasie zmienilo sie w z 10 do okolo 7 litrow na 100. Oczywiscie mowie o benzynie. Nie mam gazu.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 04 wrz 2016, 10:19

A czy niebieski czujnik tez ma znaczenie przy jeździe na gazie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl