Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] 1.8 S łatwy tuning

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 30 cze 2012, 18:37

ja teraz zmienialem silnik na 16v + 4 Mikuni RS. a ten mam do pchnięcia

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 30 cze 2012, 20:48

skizo jak zrobisz to opisz swój projekt, ciekawi mnie efekt takiego zabiegu, bo sam planowalem zamontować 4 gaziory, ale zdecydowałem sie na kompresor :mrgreen:

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 31 mar 2013, 13:09

Witam
z racji powolnego ocieplenia tematu odkopuje troche temat, nabyłem nową 80tke w niezłej formie,( stara 80 rozbita-dawca gratów, 100tka na złomie wyjęte co moze sie przydac) no i tak. Mam 1.8s PM do wymany byla uszczelka pod głowicą, odrazu wyfrezowałem gniazda wyszlifowałem zawory, 'liznołem' kanały( wygładziłem i zgrałem z uszczelką) naturalnie delikatne planowanie, wycięty jeż wałek od pełnego wtrysku juz w drodze i wsumie to tyle, ale mam przepustnice od audi 100 r5
taką
http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... x=86&ty=83

to niej mikser do gazu chciałem do do siebie załozyc, i teraz pytanie czy kupowac kolektor od pelnego wtrysku tak by mi przepustnica podeszła czy dorobic flanszę do tej, na gazie nie powinno byc problemu ale jak zrobic z wtryskiem, da rade podpiąc nasz orginalny mono wtrysk jakos? listwe wstyskową i wtryski od czegos innego? jak to jest z tymi wtryskami ( musi sie zgadzać rezstancja czy co? czy nie ma to znaczenia bo niewiem) listwa wtryskowa i wtryskiwacze od 1.8T to koszt 50zł do tego kolektor od pełnego wtrysku i to by było najprostsze rozwiązanie, poprostu nie ogarniam elektroniki a czasem zeby chodził na benzynie się przydaje.

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 05 kwie 2013, 10:02

Chcesz powiedzieć że do PM-a wsadzasz wałek od pełnego wtrysku? Co to ma zmienić? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim w PM-ie ;)

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 05 kwie 2013, 20:01

z b4 2.0 na pełnym wtrysku czyli ABK, a to cos nie tak? mowicie bo jeszcze jest mozliwosc anulacji, na forum tak wyczytałem:)

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 06 kwie 2013, 00:12

Podaj link do tematu bo ja szukałem i pierwszy raz się z tym spotkałem, żeby wkładać wałek od pełnej szprycy i dlatego jestem zdziwiony ;) :P może to coś daje i chce wiedzieć ;) ktoś jest w temacie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 kwie 2013, 13:30

Tutaj jest o włożeniu wałka ABK do ABT: https://audi80.pl/b4-20-abt-modyfika ... htm#844768

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 07 kwie 2013, 09:10

Ciekawy temat ale dalej nie mam pewności co do wkładania do swojego PM-a wałka z ABK kurcze strasznie mnie to ciekawi ;) Chyba po prostu wstawie i zobacze rezultat tylko najpierw ogarne problemy z rozrządem :/

Awatar użytkownika
zaza227d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2014, 10:19
Lokalizacja: Susiec

Post autor: zaza227d » 23 maja 2016, 15:58

Witam.
Wczoraj zostałem objechany przez Hondę 1.3 kolegi. Pochwalił się, że dużo w niej przerobił.
Pomyślałem sobie. Może w mojej da się coś zrobić, aby była szybsza?
Trochę poczytałem. Zabieram się za "jeża", czyszczę kolektor dolotowy. Zastanawiam się nad wycięciem katalizatora i wstawienie w jego miejsce strumienicy.

Moje pytanie. Co można doraźnie bez większych inwestycji (na razie) zrobić, aby moja Audi była troszkę szybsza?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 23 maja 2016, 19:37

Miałem monowtrysk taki jak Ty też kombinowałem ze różnymi zmianami od wydechu na dolocie z wkładką i przyspieszonym zapłonem kończąć i niestety jednopunkt jest totalnie nierozwojowy, nie ma sensu bawić się w tuningi na tym układzie wtryskowym, 1,8 na wielopunkcie w porównaniu do jedno (gaźnik jest już lepszy) to "lata" piwoa80

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 maja 2016, 19:56

Moje pytanie. Co można doraźnie bez większych inwestycji (na razie) zrobić, aby moja Audi była troszkę szybsza?
Wypierdzielić wszystko co nie potrzebne każde pare kilo mniej w aucie będzie odczuwalne.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 23 maja 2016, 23:33

Żwawsze będzie na 100% po splanowaniu głowicy. Zbierasz milimetr czy 1,5mm i auto zbiera się jak ta lala. Wydatek prawie żaden a za darmo nic nie da się zrobić... rotfl

Jarosław-LT piwoa80

Awatar użytkownika
zaza227d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2014, 10:19
Lokalizacja: Susiec

Post autor: zaza227d » 26 maja 2016, 07:32

Na swojego co prawda też nie powinienem narzekać, do 160 nie trzeba prosić, no chyba że całe auto jest zawalone pasażerami. No ale fajnie było mieć te kilka/kilkanaście kucy więcej i chwalić się, że fabrycznie miała 90, a teraz... 103 ;-)

Jeża i kolektor sobie spiłuję to tylko kosztuje mój czas, a z katem się jeszcze zastanowie.

[ Dodano: 2016-05-26, 07:31 ]
A jest możliwość przełożenia układu wtryskowego wraz z kolektorem z wielopunktu do mojego?

[ Dodano: 2016-05-26, 07:32 ]
Albo od razu jakiś większy silnik z B4?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 maja 2016, 07:57

zaza227d pisze:[ Dodano: 2016-05-26, 07:31 ]
A jest możliwość przełożenia układu wtryskowego wraz z kolektorem z wielopunktu do mojego?
a czemu by nie, tyle że trzeba tez głowicę zmieniać bo tam nie masz otworów na wtryskiwacze
zaza227d pisze:[ Dodano: 2016-05-26, 07:32 ]
Albo od razu jakiś większy silnik z B4?
pewnie da racę, no widziałem b3 z AEB'em tyle że tanio to już nie będzie tak operacja

Awatar użytkownika
zaza227d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2014, 10:19
Lokalizacja: Susiec

Post autor: zaza227d » 26 maja 2016, 08:46

A co do tego wielopunktu to trzeba jeszcze ingerować w elektrykę, żeby działało?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl