[B3] 1.8 S łatwy tuning
Witam
z racji powolnego ocieplenia tematu odkopuje troche temat, nabyłem nową 80tke w niezłej formie,( stara 80 rozbita-dawca gratów, 100tka na złomie wyjęte co moze sie przydac) no i tak. Mam 1.8s PM do wymany byla uszczelka pod głowicą, odrazu wyfrezowałem gniazda wyszlifowałem zawory, 'liznołem' kanały( wygładziłem i zgrałem z uszczelką) naturalnie delikatne planowanie, wycięty jeż wałek od pełnego wtrysku juz w drodze i wsumie to tyle, ale mam przepustnice od audi 100 r5
taką
http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... x=86&ty=83
to niej mikser do gazu chciałem do do siebie załozyc, i teraz pytanie czy kupowac kolektor od pelnego wtrysku tak by mi przepustnica podeszła czy dorobic flanszę do tej, na gazie nie powinno byc problemu ale jak zrobic z wtryskiem, da rade podpiąc nasz orginalny mono wtrysk jakos? listwe wstyskową i wtryski od czegos innego? jak to jest z tymi wtryskami ( musi sie zgadzać rezstancja czy co? czy nie ma to znaczenia bo niewiem) listwa wtryskowa i wtryskiwacze od 1.8T to koszt 50zł do tego kolektor od pełnego wtrysku i to by było najprostsze rozwiązanie, poprostu nie ogarniam elektroniki a czasem zeby chodził na benzynie się przydaje.
z racji powolnego ocieplenia tematu odkopuje troche temat, nabyłem nową 80tke w niezłej formie,( stara 80 rozbita-dawca gratów, 100tka na złomie wyjęte co moze sie przydac) no i tak. Mam 1.8s PM do wymany byla uszczelka pod głowicą, odrazu wyfrezowałem gniazda wyszlifowałem zawory, 'liznołem' kanały( wygładziłem i zgrałem z uszczelką) naturalnie delikatne planowanie, wycięty jeż wałek od pełnego wtrysku juz w drodze i wsumie to tyle, ale mam przepustnice od audi 100 r5
taką
http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... x=86&ty=83
to niej mikser do gazu chciałem do do siebie załozyc, i teraz pytanie czy kupowac kolektor od pelnego wtrysku tak by mi przepustnica podeszła czy dorobic flanszę do tej, na gazie nie powinno byc problemu ale jak zrobic z wtryskiem, da rade podpiąc nasz orginalny mono wtrysk jakos? listwe wstyskową i wtryski od czegos innego? jak to jest z tymi wtryskami ( musi sie zgadzać rezstancja czy co? czy nie ma to znaczenia bo niewiem) listwa wtryskowa i wtryskiwacze od 1.8T to koszt 50zł do tego kolektor od pełnego wtrysku i to by było najprostsze rozwiązanie, poprostu nie ogarniam elektroniki a czasem zeby chodził na benzynie się przydaje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj jest o włożeniu wałka ABK do ABT: https://audi80.pl/b4-20-abt-modyfika ... htm#844768
Witam.
Wczoraj zostałem objechany przez Hondę 1.3 kolegi. Pochwalił się, że dużo w niej przerobił.
Pomyślałem sobie. Może w mojej da się coś zrobić, aby była szybsza?
Trochę poczytałem. Zabieram się za "jeża", czyszczę kolektor dolotowy. Zastanawiam się nad wycięciem katalizatora i wstawienie w jego miejsce strumienicy.
Moje pytanie. Co można doraźnie bez większych inwestycji (na razie) zrobić, aby moja Audi była troszkę szybsza?
Wczoraj zostałem objechany przez Hondę 1.3 kolegi. Pochwalił się, że dużo w niej przerobił.
Pomyślałem sobie. Może w mojej da się coś zrobić, aby była szybsza?
Trochę poczytałem. Zabieram się za "jeża", czyszczę kolektor dolotowy. Zastanawiam się nad wycięciem katalizatora i wstawienie w jego miejsce strumienicy.
Moje pytanie. Co można doraźnie bez większych inwestycji (na razie) zrobić, aby moja Audi była troszkę szybsza?
Miałem monowtrysk taki jak Ty też kombinowałem ze różnymi zmianami od wydechu na dolocie z wkładką i przyspieszonym zapłonem kończąć i niestety jednopunkt jest totalnie nierozwojowy, nie ma sensu bawić się w tuningi na tym układzie wtryskowym, 1,8 na wielopunkcie w porównaniu do jedno (gaźnik jest już lepszy) to "lata"
Na swojego co prawda też nie powinienem narzekać, do 160 nie trzeba prosić, no chyba że całe auto jest zawalone pasażerami. No ale fajnie było mieć te kilka/kilkanaście kucy więcej i chwalić się, że fabrycznie miała 90, a teraz... 103
Jeża i kolektor sobie spiłuję to tylko kosztuje mój czas, a z katem się jeszcze zastanowie.
[ Dodano: 2016-05-26, 07:31 ]
A jest możliwość przełożenia układu wtryskowego wraz z kolektorem z wielopunktu do mojego?
[ Dodano: 2016-05-26, 07:32 ]
Albo od razu jakiś większy silnik z B4?
Jeża i kolektor sobie spiłuję to tylko kosztuje mój czas, a z katem się jeszcze zastanowie.
[ Dodano: 2016-05-26, 07:31 ]
A jest możliwość przełożenia układu wtryskowego wraz z kolektorem z wielopunktu do mojego?
[ Dodano: 2016-05-26, 07:32 ]
Albo od razu jakiś większy silnik z B4?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a czemu by nie, tyle że trzeba tez głowicę zmieniać bo tam nie masz otworów na wtryskiwaczezaza227d pisze:[ Dodano: 2016-05-26, 07:31 ]
A jest możliwość przełożenia układu wtryskowego wraz z kolektorem z wielopunktu do mojego?
pewnie da racę, no widziałem b3 z AEB'em tyle że tanio to już nie będzie tak operacjazaza227d pisze:[ Dodano: 2016-05-26, 07:32 ]
Albo od razu jakiś większy silnik z B4?