[B4 1.9 1Z] Czy nie za słabe doładowanie?
[B4 1.9 1Z] Czy nie za słabe doładowanie?
Panowie takie pytanko:
Kupiłem zegar mierzący doładowanie turbo. I max które pokazał to 0.5 bara przy 3500 obrotów. Czy to nie za mało?
Dodam że sprawdzałem szczelność dolotu i jest szczelny.
EGR mam zaślepiony.
Czy to oznacza że turbina już zużyta. Autko ma 22 lata.
Pozdrawiam.
Kupiłem zegar mierzący doładowanie turbo. I max które pokazał to 0.5 bara przy 3500 obrotów. Czy to nie za mało?
Dodam że sprawdzałem szczelność dolotu i jest szczelny.
EGR mam zaślepiony.
Czy to oznacza że turbina już zużyta. Autko ma 22 lata.
Pozdrawiam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Trochę mało , powinno wskoczyć do 0,9 bar'anoxious pisze:Kupiłem zegar mierzący doładowanie turbo. I max które pokazał to 0.5 bara przy 3500 obrotów. Czy to nie za mało?
Mierzyłeś podczas jazdy czy na postoju :?:
Sprawdź ten krótki kawałek kolanka który jest przy kolektorze dolotowym , lubi rozwarstwiać się ta guma ze starości gdy przez tyle lat ma styczność z oparami olejowymi.
Możesz zrobić także taki test:
Zdejmij wężyk z gruszki WG ( Niebieski ) i przejedź się,
Sprawdź wtedy ile nabije turbo, tylko nie na zimnym silniku.
N75 i wężyki poprawnie podłaczone :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bida z nędzą ...ok.0,5 bara to normalnie ładuje dodajac gazu na postoju .Przy takim doładowaniu w czasie jazdy ,tdi jest strasznie zamulone i jedzie gorzej niż wolnossący diesel .Zrób najprostszy i szybki testnoxious pisze: max które pokazał to 0.5 bara przy 3500 obrotów. Czy to nie za mało?
.Doładowanie powinno osiągnąć co najmniej 1,5 bara.Przy doładowaniu powyżej 1 bara ,ori sterownik po ok.5 sek. wpada w stan awaryjny i masz "odcinkę "z przeładowania .Jak nie osiągnie ci 1,5 bara ,to albo gdzieś jest nieszczelnosć ,albo turbina po prostu więcej nie da rady i choć bardzo rzadko ,to jednak się to zdarza .Przy czym turbina jako sprawca tego stanu rzeczy ,to ostatnia rzecz i dopiero powyższe testy mogą to potwierdzić .Zwykle pomaga skrócenie cięgła klapy WG i to o dobre 0,5 cm,no i obowiązkowo musi być zaślepiony EGR w odpowiednim miejscuKrzysiek 84 pisze:Zdejmij wężyk z gruszki WG ( Niebieski ) i przejedź się,
Panowie, pomiary na ciepłym silniku podczas jazdy zarówno z odpiętą gruszką jak i zapiętą. Mierzyłem też na przyłączu N75 od turbiny wynik taki sam wiec nieszczelność tego zaworu jest wykluczona.
Nieszczelność dolotu też wykluczona nabijałem kompresorem do 3 bar.
Skrócę to cięgno i zobaczę.
Dzięki.
A może jeszcze przpływkę odpiąć ma to jakieś znaczenie?
Nieszczelność dolotu też wykluczona nabijałem kompresorem do 3 bar.
Skrócę to cięgno i zobaczę.
Dzięki.
A może jeszcze przpływkę odpiąć ma to jakieś znaczenie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W takim razie coś masz skopane ,bo to co piszesz nie jest możliwie przy prawidłowo dzialającym układzie upuszczania ciśnienia doładowania .Nie ma takiej fizycznej mozliwości , żeby ze sprawnym i prawidłowo podpietym n75 ,ładowało tak samo jak z zamkniętą na stałe klapką WG ,czyli jak to ma miejsce po odpięciu weżyka z gruszkinoxious pisze:Panowie, pomiary na ciepłym silniku podczas jazdy zarówno z odpiętą gruszką jak i zapiętą
Czyli możliwe jest tylko jedno: Turbina nie jest w stanie podać więcej niż 0.5 bara bo jest już padnięta. Lub tak jak pisałeś wcześniej cięgno jest za długie i klapka jest uchylona. Jutro skrócę cięgno i napisze co i jak.MUNIOR pisze:W takim razie coś masz skopane ,bo to co piszesz nie jest możliwie przy prawidłowo dzialającym układzie upuszczania ciśnienia doładowania .Nie ma takiej fizycznej mozliwości , żeby ze sprawnym i prawidłowo podpietym n75 ,ładowało tak samo jak z zamkniętą na stałe klapką WG ,czyli jak to ma miejsce po odpięciu weżyka z gruszki
Dodam jeszcze że podpinałem zegar w miejsce N75 od turbiny i takie same odczyty. Więc do N75 dochodzi także ciśnienie 0.5 max bara. Wiec jeśli dobrze rozumiem N75 nie zostaje w ogóle otwierany?
A jeszcze jakie powinno być ciśnienie w dolocie z Vaga na biegu jałowym?
Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tym nie zawracaj sobie głowy,bo do niczego ci się to nie przydanoxious pisze:A jeszcze jakie powinno być ciśnienie w dolocie z Vaga na biegu jałowym?
W to źe jest padnięta ,uwierzę jak masz szczelny dolot ,szczelną klapkę WG i zaślepiony EGR i mimo to ładuje tylko 0,5 bara...Pisalem wczesniej ...to że masz takie samo ciśnienie z podłaczonym n75 i bez upuszczania ,czyli z odpietą gruszką ,świadczy o tym że coś masz skopane ...a turbina jest ostatnia na liscie tych skopanych rzeczy...Widziałem już różne cuda w 80 tkach ,uchylone klapki WG ,nawet gruszkę podcisnieniową ,podłaczoną do n18 ...ludzie mają fantazję że w głowie się nie mieści jakie "cuda "potrafią wyrzeżbićnoxious pisze:Czyli możliwe jest tylko jedno: Turbina nie jest w stanie podać więcej niż 0.5 bara bo jest już padnięta.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2016, 23:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
oki mam nadzieje że macie racje.
Powtórzę dolot jest szczelny ale, jutro jeszcze raz go napompuje.
EGRa w ogóle nie ma mam wstawione zaspawane kolanko które zaślepia zarówno stronę kolektora ssącego jak i wydechowego, jutro zrobię zdjęcie.
Pozdrawiam
A w zasadzie ma ktoś może schemat tych połączeń ciśnieniowych bo co do n75 to jestem pewien ze jest oki ale reszta to juz zagadka.
Powtórzę dolot jest szczelny ale, jutro jeszcze raz go napompuje.
EGRa w ogóle nie ma mam wstawione zaspawane kolanko które zaślepia zarówno stronę kolektora ssącego jak i wydechowego, jutro zrobię zdjęcie.
Pozdrawiam
A w zasadzie ma ktoś może schemat tych połączeń ciśnieniowych bo co do n75 to jestem pewien ze jest oki ale reszta to juz zagadka.