Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Czy nie za słabe doładowanie?

noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

[B4 1.9 1Z] Czy nie za słabe doładowanie?

Post autor: noxious » 25 maja 2016, 22:30

Panowie takie pytanko:
Kupiłem zegar mierzący doładowanie turbo. I max które pokazał to 0.5 bara przy 3500 obrotów. Czy to nie za mało?
Dodam że sprawdzałem szczelność dolotu i jest szczelny.
EGR mam zaślepiony.
Czy to oznacza że turbina już zużyta. Autko ma 22 lata.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 maja 2016, 22:37

to pewnie oznacza, ze powinieneś zczytać błędy.

noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: noxious » 25 maja 2016, 22:44

To silnik na boschu wiec komp ubogi. Błędów brak, patrzyłem.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 maja 2016, 23:09

nie wiem ile powinno być doładowania, także pytaj mądrzejszych...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 maja 2016, 09:11

noxious pisze:Kupiłem zegar mierzący doładowanie turbo. I max które pokazał to 0.5 bara przy 3500 obrotów. Czy to nie za mało?
Trochę mało , powinno wskoczyć do 0,9 bar'a

Mierzyłeś podczas jazdy czy na postoju :?:

Sprawdź ten krótki kawałek kolanka który jest przy kolektorze dolotowym , lubi rozwarstwiać się ta guma ze starości gdy przez tyle lat ma styczność z oparami olejowymi.

Możesz zrobić także taki test:
Zdejmij wężyk z gruszki WG ( Niebieski ) i przejedź się,
Sprawdź wtedy ile nabije turbo, tylko nie na zimnym silniku.
N75 i wężyki poprawnie podłaczone :?:



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 26 maja 2016, 09:29

Jest jeszcze możliwość że zawór upustowy się nie domyka

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2016, 10:16

noxious pisze: max które pokazał to 0.5 bara przy 3500 obrotów. Czy to nie za mało?
Bida z nędzą ...ok.0,5 bara to normalnie ładuje dodajac gazu na postoju .Przy takim doładowaniu w czasie jazdy ,tdi jest strasznie zamulone i jedzie gorzej niż wolnossący diesel .Zrób najprostszy i szybki test
Krzysiek 84 pisze:Zdejmij wężyk z gruszki WG ( Niebieski ) i przejedź się,
.Doładowanie powinno osiągnąć co najmniej 1,5 bara.Przy doładowaniu powyżej 1 bara ,ori sterownik po ok.5 sek. wpada w stan awaryjny i masz "odcinkę "z przeładowania .Jak nie osiągnie ci 1,5 bara ,to albo gdzieś jest nieszczelnosć ,albo turbina po prostu więcej nie da rady i choć bardzo rzadko ,to jednak się to zdarza .Przy czym turbina jako sprawca tego stanu rzeczy ,to ostatnia rzecz i dopiero powyższe testy mogą to potwierdzić .Zwykle pomaga skrócenie cięgła klapy WG i to o dobre 0,5 cm,no i obowiązkowo musi być zaślepiony EGR w odpowiednim miejscu

noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: noxious » 26 maja 2016, 15:50

Panowie, pomiary na ciepłym silniku podczas jazdy zarówno z odpiętą gruszką jak i zapiętą. Mierzyłem też na przyłączu N75 od turbiny wynik taki sam wiec nieszczelność tego zaworu jest wykluczona.
Nieszczelność dolotu też wykluczona nabijałem kompresorem do 3 bar.
Skrócę to cięgno i zobaczę.
Dzięki.
A może jeszcze przpływkę odpiąć ma to jakieś znaczenie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 maja 2016, 18:24

noxious pisze:A może jeszcze przpływkę odpiąć ma to jakieś znaczenie?
Po odpięciu przepływki jeszcze gorzej będzie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2016, 19:06

noxious pisze:Panowie, pomiary na ciepłym silniku podczas jazdy zarówno z odpiętą gruszką jak i zapiętą
W takim razie coś masz skopane ,bo to co piszesz nie jest możliwie przy prawidłowo dzialającym układzie upuszczania ciśnienia doładowania .Nie ma takiej fizycznej mozliwości , żeby ze sprawnym i prawidłowo podpietym n75 ,ładowało tak samo jak z zamkniętą na stałe klapką WG ,czyli jak to ma miejsce po odpięciu weżyka z gruszki

noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: noxious » 26 maja 2016, 22:04

MUNIOR pisze:W takim razie coś masz skopane ,bo to co piszesz nie jest możliwie przy prawidłowo dzialającym układzie upuszczania ciśnienia doładowania .Nie ma takiej fizycznej mozliwości , żeby ze sprawnym i prawidłowo podpietym n75 ,ładowało tak samo jak z zamkniętą na stałe klapką WG ,czyli jak to ma miejsce po odpięciu weżyka z gruszki
Czyli możliwe jest tylko jedno: Turbina nie jest w stanie podać więcej niż 0.5 bara bo jest już padnięta. Lub tak jak pisałeś wcześniej cięgno jest za długie i klapka jest uchylona. Jutro skrócę cięgno i napisze co i jak.
Dodam jeszcze że podpinałem zegar w miejsce N75 od turbiny i takie same odczyty. Więc do N75 dochodzi także ciśnienie 0.5 max bara. Wiec jeśli dobrze rozumiem N75 nie zostaje w ogóle otwierany?
A jeszcze jakie powinno być ciśnienie w dolocie z Vaga na biegu jałowym?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 maja 2016, 22:36

noxious pisze:A jeszcze jakie powinno być ciśnienie w dolocie z Vaga na biegu jałowym?
na jałowym nic tam nie ma prawie
Sprawdzamy zawsze pod pełnym obciążeniem na drodze.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2016, 22:38

noxious pisze:A jeszcze jakie powinno być ciśnienie w dolocie z Vaga na biegu jałowym?
Tym nie zawracaj sobie głowy,bo do niczego ci się to nie przyda
noxious pisze:Czyli możliwe jest tylko jedno: Turbina nie jest w stanie podać więcej niż 0.5 bara bo jest już padnięta.
W to źe jest padnięta ,uwierzę jak masz szczelny dolot ,szczelną klapkę WG i zaślepiony EGR i mimo to ładuje tylko 0,5 bara...Pisalem wczesniej ...to że masz takie samo ciśnienie z podłaczonym n75 i bez upuszczania ,czyli z odpietą gruszką ,świadczy o tym że coś masz skopane ...a turbina jest ostatnia na liscie tych skopanych rzeczy...Widziałem już różne cuda w 80 tkach ,uchylone klapki WG ,nawet gruszkę podcisnieniową ,podłaczoną do n18 ...ludzie mają fantazję że w głowie się nie mieści jakie "cuda "potrafią wyrzeżbić
Ostatnio zmieniony 26 maja 2016, 23:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 maja 2016, 22:45

to prawda, nie wierzę również w padniętą turbinę.

noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: noxious » 26 maja 2016, 23:00

oki mam nadzieje że macie racje.
Powtórzę dolot jest szczelny ale, jutro jeszcze raz go napompuje.
EGRa w ogóle nie ma mam wstawione zaspawane kolanko które zaślepia zarówno stronę kolektora ssącego jak i wydechowego, jutro zrobię zdjęcie.
Pozdrawiam
A w zasadzie ma ktoś może schemat tych połączeń ciśnieniowych bo co do n75 to jestem pewien ze jest oki ale reszta to juz zagadka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl