Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,0 ABK] łożysko lewarka.....

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 02 sie 2007, 08:50
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

[B4 2,0 ABK] łożysko lewarka.....

Post autor: seb100 » 10 wrz 2007, 12:54

Panowie

Jak się nazywa ta guma która jest przy drążku zmiany biegów, bo drążek lata jak w galarecie.. Po zdjęciu mieszka powinna w niej być ta kulka od drążka zmiany biegów. Ile ona kosztuje i jak ją wymienić?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2007, 14:49 przez seb100, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 wrz 2007, 14:30

jest to łożysko lewarka zmiany biegów (w\g katalogu ETKA "gniazdo kuliste" nr kat. 893711334B).
sam to naprawiałem bo nowe jest strasznie drogie. używke kupisz za jakieś 50-70 zeta. P.S. nazwij temat zgodnie z regulaminem zamim władza sie tu zjawi :-P

Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 02 sie 2007, 08:50
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

Post autor: seb100 » 10 wrz 2007, 14:36

a jak to naprawić, bo nie mam pomysłu? napakować tam silikonu żeby ta guma stała sztywno.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 wrz 2007, 14:42

seb100 pisze:a jak to naprawić, bo nie mam pomysłu? napakować tam silikonu żeby ta guma stała sztywno.
Najlepszy do tego jest klej do szyb samochodowych.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 wrz 2007, 16:26

jak najbardziej popieram czarkaj Właśnie tak to zrobiłem tylko trzeba uważać aby dokładnie ustawić wysokość samego łożyska względem obudowy i oczywiście dobrze odtłuścić a żeby jeszcze lepiej trzymało to posmarować to specjalnym podkładem jaki sie stosuje do klejenia szyb. Ja jeszcze przed klejeniem owinąłem to taśmą izolacyjną aby dobrze to wszystko na sztywno ustawić i pokryłem wszystko klejem do szyb i jak do tej pory trzyma bez problemu już jakieś poł roku.

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 10 wrz 2007, 16:59

ja sie dopisze ze swoim spostrzeżeniem...
chciałęm tutaj podziękowac bardzo Czarkowi ...
dzwonił moj Tata kiedys do Ciebie i mu poradziłes o tym uszczelniaczu na tym łączniku skrzyni z lewarkiem... jak najbardziej wycieki ustały skrzynia suchutka ;-)
koszt uszczelniacza 7zł robota 30zł :-)
sprawdz sobie kolego skrzynie pod spodem tez i zobacz czy jest mokra i czy olej jakby wylatuje z niej od gory jak tak to wymien ten uszczelniacz... dzieki niemu nie mam takiego luzu na lewarku jak ruszam nim na luzie przod/tył... po prostu ten łącznik siedzi mocniej dzieki dobremu uszczelniaczowi...
nie wiem czy ktos cos rozumie z tego co napsialem ;-)

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 06 sie 2009, 12:07

Odgrzeję trochę ten temat. Ostatnio trochę mi zalewało samochód i byłem zmuszony wyjąć wszystko z samochodu i zauważyłem, że u mnie też się to gniazdo rozpadło. Wczoraj postanowiłem się tym zająć. Wykręciłem cały ten element, odkręciłem lewarek od drążka do skrzyni biegów i wziąłem wszystko do domu.

Cały mechanizm był w jakimś dziwnym smarze. Rozebrałem cały lewarek, bo strasznie ciężko chodziło mi wciskanie go w dół, żeby wrzucić wsteczny. Okazało się, że był dość mocno zgięty. Nie wiem jak to się mogło tak zagiąć, bo żeby wyprostować go, to musiałem kilkadziesiąt razy potraktować go młotkiem :).

Po oczyszczeniu gniazda kulistego i tej metalowej obudowy umieściłem to plastikowe gniazdo w obudowie na swoim miejscu i całość położyłem sobie dołem do góry, a następnie całość dookoła dość szczelnie zalałem klejem silikonowym, takim wyciskanym z pistoletu na gorąco. Taki klej po zastygnięciu jest nie do ruszenia (chyba, że się go ponownie dość mocno podgrzeje), a stygnie dość szybko (dodatkowo metalowa obudowa gniazda szybko rozprasza ciepło kleju).

Przy okazji przesmarowałem wszystko świeżym smarem, złożyłem i zamontowałem :). Wszystko zajęło mi nie więcej niż 2 godziny, a dzisiaj jadąc do pracy mogłem się nacieszyć tym, jak fajnie chodzi teraz zmiana biegów :D.

W ten sposób zaoszczędziłem od 60 (allegro) do 240zł (aso) :).


I naprawdę polecam do tej roboty klej na gorąco, bo po takiej operacji to gniazdo będzie nie do zajechania :D.

PS. Sorry, że bez żadnych fotek, ale miałem trochę smarem ubrudzone ręce i nie chciałem brudzić sprzętu.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 21 lip 2011, 21:08

odgrzeje temat dużo trzeba tego kleju nawalić? i gdzie konkretnie w te gniazdo gdzie kula jest dookoła by zmniejszyć średnicę otworu w którym ten czop kulisty siedzi?
Bardzo proszę o wskazówki

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 22 lip 2011, 08:56

Nie kumam po co to naprawiać skoro na allegro używki (w dobrym stanie) wahają się w przedziale 40-100zł

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 lip 2011, 18:22

z kad pewnosc ze z allegro sa dobre? nie mowie ze kazdy musi byc wybity ale pewnosci nie ma , na szczescie ze czesci sa dostepne w aso koszt gniazda kulistego razi bo ponad 200 ale co nowe to nowe pozostaje kupno nowego wtedy pewnosc

AvantABK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 31 gru 2008, 21:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: AvantABK » 25 cze 2013, 16:11

Przed zalaniem klejem z pistoletu ściśnij gniazdo kulki. Następnie polej go z zewnątrz klejem i włóż do metalowego elementu (tego, który przykręcamy dwoma śrubami do tunelu w samochodzie). Tak jak ktoś pisał wcześniej - ważne jest aby, wkleić gniazdo nie za wysoko.

arek żet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 26 sie 2013, 09:06
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: arek żet » 26 maja 2016, 10:28

Witam koledzy mam pytanie apropo,czy to gniazdo idzie wyjąc całe od środka auta ?

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 26 maja 2016, 17:11

Tak, jak najbardziej się da. Musisz zdjąć gałke i mieszek.

arek żet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 26 sie 2013, 09:06
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: arek żet » 26 maja 2016, 20:29

ok dzięki u mnie ma luz góra dół pewnie obudowa popękana,jak się uporam z innym problemem to się tym zajmę.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 26 maja 2016, 22:34

Najlepiej zainwestuj w short shifter od Des'a - polecam okok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl