Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 maja 2016, 19:50

Kejpi pisze:Ale nadal źle odpala wyciągnąłem wtrysk rozruchowy na ciepłym silniku nie wiem jak na zimnym nie podaje paliwa sucho przed nim w wężyku paliwo jest co z tym fantem?
a co ma być? na ciepłym to on paliwa nie będzie dawał ;-)

Kejpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2016, 19:18
Lokalizacja: RST

Post autor: Kejpi » 30 maja 2016, 20:36

To dlaczego on nadal słabo pali? gdzie szukać przyczyny?
Dodam że z wydechu daje tak paliwem że często wystarczy tylko drzwi otworzyć i czuć benzynę.
Tak samo pali na zimnym i na ciepłym, jedynie odpalanie jedno po drugim działa ok.

Filmik: (silnik był rozgrzany na maxa jakieś 3h temu temperatura otoczenia 20*C)
Ostatnio zmieniony 30 maja 2016, 20:47 przez Kejpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 maja 2016, 20:41

Kejpi pisze:to dlaczego on nadal słabo pali? gdzie szukać przyczyny?
napisałem Ci wyżej
sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej
czy nie przepuszcza paliwa do wężyka podciśnienia
+ sprawdzenie ciśnienia paliwa to o co pytał maciek889,
bo to że pompa pracuje nie oznacza że daje odpowiednie ciśnienie.
Kejpi pisze:zaraz nagram jak odpala dosłownie do 20:45 filmik
filmik mi tu nic nie da bo co ja tam zobaczę

Zresztą w tematach które podałem wyżej tez jest opisane co trzeba sprawdzić :!:

Kejpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2016, 19:18
Lokalizacja: RST

Post autor: Kejpi » 30 maja 2016, 20:52

Dodam że z wydechu daje tak paliwem że często wystarczy tylko drzwi otworzyć i czuć benzynę.
Tak samo pali na zimnym i na ciepłym, jedynie odpalanie jedno po drugim działa ok.

Filmik: (silnik był rozgrzany na maxa jakieś 3h temu temperatura otoczenia 20*C)


w wężyku będzie paliwo nawet po długim postoju tak, jak jest regulator nie sprawny?
i ciśnienie jak sprawdzić VAG powie?

Sorki za te pytania ale ja wcześniej tylko TD i kiedyś kiedyś renault 19 na monowtrysku

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 maja 2016, 20:59

Kejpi pisze:w wężyku będzie paliwo nawet po długim postoju tak, jak jest regulator nie sprawny?
jeśli w nim będzie paliwo to jest do bani a sprawdzić najlepiej zaraz po zgaszeniu
Kejpi pisze:i ciśnienie jak sprawdzić VAG powie?
nie,vag nie powie - trzeba wpiąć manometr, chyba nawet we wtryskiwacz rozruchowy by można

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 30 maja 2016, 23:18

Koledzy, byłem u mechanika na podnośniku zmienić filtr paliwa, btw usługa za 10 zł, co wydawało mi się bardzo tanio w stosunku do innych warsztatów w okolicy. Po wymianie dalej nie odpalał i jazda na rozregulowanym gazie do domu. Mechanik od razu stwierdził wymianę pompy. W domu chciałem sprawdzić ciśnienie na pompie wewnątrz baku i na zewnątrz. Wewnątrz słabiutkie, więc podejrzenie dalej na pompę, lecz po obejrzeniu SMOKA wewnątrz baku i nieudolnej próbie wyciągania go wiem co było problemem. Cały syf z baku blokował pompę i nie dziwię się, że nie miała jak zrobić ciśnienia. Pompa na zewnątrz włożona do kubła z wodą ciśnienie daje takie że ledwo palcem można utrzymać. Dziś zdążyłem tylko rozebrać i przygotować wszystko do czyszczenia, jutro zacznę czyścić, złożę i dam znać co i jak z odpalaniem. Od razy mogę powiedzieć, że podczas wyciągania na początku nasuwa się pomysł ściągania całej obręczy smoka z mocowania, co jest nie potrzebne ze względu że nie wyjdzie przez otwór w podłodze. Po ściankach są 4 zaczepy od całego smoka które należy wcisnąć płaskim śrubokrętem i wyciągać do góry uważając by te wypięte się nie wpięły z powrotem. Wyciągamy smok i po kolei wszystkie jego części i czyścimy. U mnie było tak zasyfione że musiałem śrubokrętem skorupę ździerać !!! zly_ Stanąłem na etapie ściągania głównego filterka od obudowy i nie wiem jak go oddzielić. Ktoś może kiedykolwiek to robił i wie co z tym fantem zrobić ?

Kejpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2016, 19:18
Lokalizacja: RST

Post autor: Kejpi » 31 maja 2016, 15:25

PieterB, Dzięki wielkie u mnie wszystko naprawione:

Winny rosnących obrotów, efektu tempomatu i praca na ~1400obr był czujnik temperatury "niebieski"
Winny ciężkiego odpalania i smrodu benzyny przy tym z wydechu był regulator ciśnienia paliwa.

Regulator ciśnienia paliwa miał suchy wężyk ściągnąłem cały po jeździe i był suchy nawet próbowałem coś z niego wydmuchać i sucho ale postanowiłem ze go przy okazji wymiennie ale że było to w nocy powiedziałem sobie rano - rano zapomniałem i przypomniałem sobie o tym jak normalnie ładnie zapalił xD
Więc jak ktoś testuje regulator wystarczy aby odpiął wężyk i odpalił samochód odpali ładnie ma winowajce. Na złomie oryginał 30zł ;)

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 01 cze 2016, 07:42

Witam ponownie. Jeden problem rozwiązany to drugi przyszedl, wydaje mi się ze silnik pali tylko na 3 gary i przez to traci moc i szarpie. Zamienailem przewody i dalej ten cylinder nie pali, Zamienailem świece i to samo więc można wykluczyć temat świec i kabli. Co może jeszcze powodować nie palenie na jeden gar? Dodam że jest to pierwszy patrząc na wprost maski

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 cze 2016, 08:01

Alekssssander, ciśnienie zmierz

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 01 cze 2016, 12:16

1 cylinder 15,5
2 cylinder 14,2
3 cylinder 14,0
4. Cylinder 13,5

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 cze 2016, 12:42

Alekssssander, no, rozbieżność troszkę duża, może wtrykiwacze paliwa nie podaje

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 01 cze 2016, 13:35

Jak sprawdzić wtryskiwacz ? :-)
Taka rozbierznosc bardzo będzie przeszkadzac w działaniu silnika? Ciśnienie nie jest za niskie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 cze 2016, 15:40

Alekssssander,
takie coś znalazłem
Elementy elektryczne
Odłączyć wtryskiwacz i sprawdzić, czy impedancja wynosi w przybliżeniu pomiędzy 1 om a 16 omów.
Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić wtryskiwacz.
Sprawdzić, czy wartość wynosi 12 V w odniesieniu do uziemienia akumulatora po stronie zasilania wtryskiwacza.
Sprawdzić działanie przekaźnika sterowania (jeżeli jest on używany).
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń uziemienia.
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń do ECU.

Doprowadzenie paliwa

Sprawdzić ciśnienie w układzie paliwa.
Sprawdzić stan przewodu próżniowego do regulatora ciśnienia paliwa.
Sprawdzić działanie regulatora ciśnienia paliwa.
Sprawdzić wtryskiwacze pod kątem przecieków i uszkodzenia.
Sprawdzić wtryskiwacze pod kątem zabrudzenia wokół dyszy.
Ale kiedyś sprawdzało się wzrokowo - trzeba wyjąć wszystkie wtryskiwacze wkładasz każdy do zbiorniczka i jedna osoba kręci rozrusznikiem(nie pamiętam jaki czas) a Ty patrzysz czy ładnie pylą + sprawdza się czy w każdym zbiorniczku jest mniej więcej taka sama ilość paliwa.
Alekssssander pisze:Taka rozbierznosc bardzo będzie przeszkadzac w działaniu silnika?
z tego co czytałem źle wpływa to na panewki
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 15:44 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 cze 2016, 15:44

Chodzi na 3 garach na benzynie czy gazie? Bo jak na gazie a gaz masz zwykły to sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności. Np. na przewodzie serwa albo wężyku od regulatora ciśnienia paliwa.

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 01 cze 2016, 17:39

Dziękuję bardzo za pomoc ! Wymienione przewody kopulka palec i świece, lecz dalej tak się działo więc sprawdzałem na początku połączenie elektryczne z czego wynikło że jest wszystko Okej. Na końcu zauważyłem że jeden wtryskiwacz ma zasniedziale stuki, przeczyscilem i pali na 4 gary :) w tym momencie wszystko jest Okej jeśli chodzi o działanie silnika. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, czasem trzyma obroty normalnie na poziomie około 800 900 a czasem wskakuja 1600. Co może być przyczyną tego ? Czyscilem silnik krokowy i uszczelnilem dolot. Co to za czujnik niebieski? Gdzie się znajduje ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl