a co ma być? na ciepłym to on paliwa nie będzie dawałKejpi pisze:Ale nadal źle odpala wyciągnąłem wtrysk rozruchowy na ciepłym silniku nie wiem jak na zimnym nie podaje paliwa sucho przed nim w wężyku paliwo jest co z tym fantem?
[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy
To dlaczego on nadal słabo pali? gdzie szukać przyczyny?
Dodam że z wydechu daje tak paliwem że często wystarczy tylko drzwi otworzyć i czuć benzynę.
Tak samo pali na zimnym i na ciepłym, jedynie odpalanie jedno po drugim działa ok.
Filmik: (silnik był rozgrzany na maxa jakieś 3h temu temperatura otoczenia 20*C)
Dodam że z wydechu daje tak paliwem że często wystarczy tylko drzwi otworzyć i czuć benzynę.
Tak samo pali na zimnym i na ciepłym, jedynie odpalanie jedno po drugim działa ok.
Filmik: (silnik był rozgrzany na maxa jakieś 3h temu temperatura otoczenia 20*C)
Ostatnio zmieniony 30 maja 2016, 20:47 przez Kejpi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
napisałem Ci wyżejKejpi pisze:to dlaczego on nadal słabo pali? gdzie szukać przyczyny?
czy nie przepuszcza paliwa do wężyka podciśnieniasprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej
+ sprawdzenie ciśnienia paliwa to o co pytał maciek889,
bo to że pompa pracuje nie oznacza że daje odpowiednie ciśnienie.
filmik mi tu nic nie da bo co ja tam zobaczęKejpi pisze:zaraz nagram jak odpala dosłownie do 20:45 filmik
Zresztą w tematach które podałem wyżej tez jest opisane co trzeba sprawdzić :!:
Dodam że z wydechu daje tak paliwem że często wystarczy tylko drzwi otworzyć i czuć benzynę.
Tak samo pali na zimnym i na ciepłym, jedynie odpalanie jedno po drugim działa ok.
Filmik: (silnik był rozgrzany na maxa jakieś 3h temu temperatura otoczenia 20*C)
w wężyku będzie paliwo nawet po długim postoju tak, jak jest regulator nie sprawny?
i ciśnienie jak sprawdzić VAG powie?
Sorki za te pytania ale ja wcześniej tylko TD i kiedyś kiedyś renault 19 na monowtrysku
Tak samo pali na zimnym i na ciepłym, jedynie odpalanie jedno po drugim działa ok.
Filmik: (silnik był rozgrzany na maxa jakieś 3h temu temperatura otoczenia 20*C)
w wężyku będzie paliwo nawet po długim postoju tak, jak jest regulator nie sprawny?
i ciśnienie jak sprawdzić VAG powie?
Sorki za te pytania ale ja wcześniej tylko TD i kiedyś kiedyś renault 19 na monowtrysku
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jeśli w nim będzie paliwo to jest do bani a sprawdzić najlepiej zaraz po zgaszeniuKejpi pisze:w wężyku będzie paliwo nawet po długim postoju tak, jak jest regulator nie sprawny?
nie,vag nie powie - trzeba wpiąć manometr, chyba nawet we wtryskiwacz rozruchowy by możnaKejpi pisze:i ciśnienie jak sprawdzić VAG powie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
Koledzy, byłem u mechanika na podnośniku zmienić filtr paliwa, btw usługa za 10 zł, co wydawało mi się bardzo tanio w stosunku do innych warsztatów w okolicy. Po wymianie dalej nie odpalał i jazda na rozregulowanym gazie do domu. Mechanik od razu stwierdził wymianę pompy. W domu chciałem sprawdzić ciśnienie na pompie wewnątrz baku i na zewnątrz. Wewnątrz słabiutkie, więc podejrzenie dalej na pompę, lecz po obejrzeniu SMOKA wewnątrz baku i nieudolnej próbie wyciągania go wiem co było problemem. Cały syf z baku blokował pompę i nie dziwię się, że nie miała jak zrobić ciśnienia. Pompa na zewnątrz włożona do kubła z wodą ciśnienie daje takie że ledwo palcem można utrzymać. Dziś zdążyłem tylko rozebrać i przygotować wszystko do czyszczenia, jutro zacznę czyścić, złożę i dam znać co i jak z odpalaniem. Od razy mogę powiedzieć, że podczas wyciągania na początku nasuwa się pomysł ściągania całej obręczy smoka z mocowania, co jest nie potrzebne ze względu że nie wyjdzie przez otwór w podłodze. Po ściankach są 4 zaczepy od całego smoka które należy wcisnąć płaskim śrubokrętem i wyciągać do góry uważając by te wypięte się nie wpięły z powrotem. Wyciągamy smok i po kolei wszystkie jego części i czyścimy. U mnie było tak zasyfione że musiałem śrubokrętem skorupę ździerać !!! Stanąłem na etapie ściągania głównego filterka od obudowy i nie wiem jak go oddzielić. Ktoś może kiedykolwiek to robił i wie co z tym fantem zrobić ?
PieterB, Dzięki wielkie u mnie wszystko naprawione:
Winny rosnących obrotów, efektu tempomatu i praca na ~1400obr był czujnik temperatury "niebieski"
Winny ciężkiego odpalania i smrodu benzyny przy tym z wydechu był regulator ciśnienia paliwa.
Regulator ciśnienia paliwa miał suchy wężyk ściągnąłem cały po jeździe i był suchy nawet próbowałem coś z niego wydmuchać i sucho ale postanowiłem ze go przy okazji wymiennie ale że było to w nocy powiedziałem sobie rano - rano zapomniałem i przypomniałem sobie o tym jak normalnie ładnie zapalił xD
Więc jak ktoś testuje regulator wystarczy aby odpiął wężyk i odpalił samochód odpali ładnie ma winowajce. Na złomie oryginał 30zł
Winny rosnących obrotów, efektu tempomatu i praca na ~1400obr był czujnik temperatury "niebieski"
Winny ciężkiego odpalania i smrodu benzyny przy tym z wydechu był regulator ciśnienia paliwa.
Regulator ciśnienia paliwa miał suchy wężyk ściągnąłem cały po jeździe i był suchy nawet próbowałem coś z niego wydmuchać i sucho ale postanowiłem ze go przy okazji wymiennie ale że było to w nocy powiedziałem sobie rano - rano zapomniałem i przypomniałem sobie o tym jak normalnie ładnie zapalił xD
Więc jak ktoś testuje regulator wystarczy aby odpiął wężyk i odpalił samochód odpali ładnie ma winowajce. Na złomie oryginał 30zł
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
Witam ponownie. Jeden problem rozwiązany to drugi przyszedl, wydaje mi się ze silnik pali tylko na 3 gary i przez to traci moc i szarpie. Zamienailem przewody i dalej ten cylinder nie pali, Zamienailem świece i to samo więc można wykluczyć temat świec i kabli. Co może jeszcze powodować nie palenie na jeden gar? Dodam że jest to pierwszy patrząc na wprost maski
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Alekssssander,
takie coś znalazłem
takie coś znalazłem
Ale kiedyś sprawdzało się wzrokowo - trzeba wyjąć wszystkie wtryskiwacze wkładasz każdy do zbiorniczka i jedna osoba kręci rozrusznikiem(nie pamiętam jaki czas) a Ty patrzysz czy ładnie pylą + sprawdza się czy w każdym zbiorniczku jest mniej więcej taka sama ilość paliwa.Elementy elektryczne
Odłączyć wtryskiwacz i sprawdzić, czy impedancja wynosi w przybliżeniu pomiędzy 1 om a 16 omów.
Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić wtryskiwacz.
Sprawdzić, czy wartość wynosi 12 V w odniesieniu do uziemienia akumulatora po stronie zasilania wtryskiwacza.
Sprawdzić działanie przekaźnika sterowania (jeżeli jest on używany).
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń uziemienia.
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń do ECU.
Doprowadzenie paliwa
Sprawdzić ciśnienie w układzie paliwa.
Sprawdzić stan przewodu próżniowego do regulatora ciśnienia paliwa.
Sprawdzić działanie regulatora ciśnienia paliwa.
Sprawdzić wtryskiwacze pod kątem przecieków i uszkodzenia.
Sprawdzić wtryskiwacze pod kątem zabrudzenia wokół dyszy.
z tego co czytałem źle wpływa to na panewkiAlekssssander pisze:Taka rozbierznosc bardzo będzie przeszkadzac w działaniu silnika?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 15:44 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
Dziękuję bardzo za pomoc ! Wymienione przewody kopulka palec i świece, lecz dalej tak się działo więc sprawdzałem na początku połączenie elektryczne z czego wynikło że jest wszystko Okej. Na końcu zauważyłem że jeden wtryskiwacz ma zasniedziale stuki, przeczyscilem i pali na 4 gary w tym momencie wszystko jest Okej jeśli chodzi o działanie silnika. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, czasem trzyma obroty normalnie na poziomie około 800 900 a czasem wskakuja 1600. Co może być przyczyną tego ? Czyscilem silnik krokowy i uszczelnilem dolot. Co to za czujnik niebieski? Gdzie się znajduje ?