[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy
Panowie zauważyłem że po zdjęciu kopułki (wcześniej nigdy tego nie robiłem) audi zaczęło szarpać nawet podczas ładniej pogody, na rozgrzanym silniku. Jak na mój laicki umysł stało się tak dlatego, że może kopułka ma jednak jakieś uszkodzenie a poprzez demontaż je pogłębiłem. Co o tym myślicie?
Tak swoją drogą to szarpie najczęściej na niskich obrotach, przy delikatnym wciskaniu gazu.
@czarekj jutro to zrobię
[ Dodano: 2016-07-17, 22:47 ]
Właśnie wróciłem z testów. Delikatnie popsikałem kable, kopułkę, cewkę płynem do mycia szyb (akurat to miałem pod ręką) i auto nie odpaliło. Nad kopułką było widać delikatne niebieskie iskry. Jechać jutro po kopułkę jak mniemam?
Tak swoją drogą to szarpie najczęściej na niskich obrotach, przy delikatnym wciskaniu gazu.
@czarekj jutro to zrobię
[ Dodano: 2016-07-17, 22:47 ]
Właśnie wróciłem z testów. Delikatnie popsikałem kable, kopułkę, cewkę płynem do mycia szyb (akurat to miałem pod ręką) i auto nie odpaliło. Nad kopułką było widać delikatne niebieskie iskry. Jechać jutro po kopułkę jak mniemam?
Kable zmieniłem z miesiąc temu i nie pomogło. Dzisiaj kopulka i palec od beru i auto ładnie zapalilo i wydaje mi się ze jakby szybciej wkreca się na obroty i lepiej przyspiesza. Pogoda u mnie deszczowa i auto ładnie chodzi. Zobaczymy co czas pokaże wieczorem wrzucę zdjęcie jak wyglądał palec i moim zdaniem on był winowajcą
http://www.fotosik.pl/zdjecie/074a4cec89f4b0fd
Tak wyglądał palec. Oczywiście na górze nowy
Tak wyglądał palec. Oczywiście na górze nowy
Hell'o.
Walki z audi ciąg dalszy.
Po dłuższym czasie nie używania audi i jazdy wszędzie dostawczakiem, w końcu nadszedł czas na koleją rundę.
Z samochodem nie jest nic lepiej. Dalej po rozgrzaniu czasem odpala czasem nie, na benzynie szarpie i brakuje mu mocy.
Wczoraj byłem na VAG'u i to właśnie vagu nie vcds. Generalnie odczyty vaga i vcds'a niczym się nie różnią.
Ciekawoską jest 5 grupa. Vag nie był wstanie odczytać tej grupy i non stop się wywalał, natomiast vcds połączył się ale widział tam jakieś bzdury.
Tu są logi : https://www.dropbox.com/sh/kvhwwghs0pq6 ... ZnEba?dl=0
wszystkie z VAG'a oprócz 005 której vag nie umiał.
Rozrząd jeszcze raz wczoraj z pomocą icemerca ustawiałem i jest na 6° ale ecu widzi w 006 19°, niezależnie od tego jak ustawie aparat. (zjechałem od 29° do 6° a ecu widział 19°)
Z tego wszystkiego przychodzi mi do głowy jedna myśl.
Uwalone ECU?
Komp błędów nie widzi, podzespoły silnika raczej w porządku, ustawienie ok, cały element zapłonowy sprawny...
Walki z audi ciąg dalszy.
Po dłuższym czasie nie używania audi i jazdy wszędzie dostawczakiem, w końcu nadszedł czas na koleją rundę.
Z samochodem nie jest nic lepiej. Dalej po rozgrzaniu czasem odpala czasem nie, na benzynie szarpie i brakuje mu mocy.
Wczoraj byłem na VAG'u i to właśnie vagu nie vcds. Generalnie odczyty vaga i vcds'a niczym się nie różnią.
Ciekawoską jest 5 grupa. Vag nie był wstanie odczytać tej grupy i non stop się wywalał, natomiast vcds połączył się ale widział tam jakieś bzdury.
Tu są logi : https://www.dropbox.com/sh/kvhwwghs0pq6 ... ZnEba?dl=0
wszystkie z VAG'a oprócz 005 której vag nie umiał.
Rozrząd jeszcze raz wczoraj z pomocą icemerca ustawiałem i jest na 6° ale ecu widzi w 006 19°, niezależnie od tego jak ustawie aparat. (zjechałem od 29° do 6° a ecu widział 19°)
Z tego wszystkiego przychodzi mi do głowy jedna myśl.
Uwalone ECU?
Komp błędów nie widzi, podzespoły silnika raczej w porządku, ustawienie ok, cały element zapłonowy sprawny...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
chlebek, nic tu tak nie widzę poza dużym engin load - bo aż ok 30% i trochę sonda dziwnie wskazuje ale to może właśnie przez to.
Czemu tak widzi nie wiem może jakaś starsza wersja softu chodź w wedle instrukcji wszystkie ecu o nr 039 906 024 D powinny tą grupę odczytać.
jak masz możliwość możesz podmienić i zobaczyć co się będzie działo.
nie rozrząd a zapłon chybachlebek pisze:Rozrząd jeszcze raz wczoraj z pomocą icemerca ustawiałem i jest na 6° ale ecu widzi w 006 19°, niezależnie od tego jak ustawie aparat. (zjechałem od 29° do 6° a ecu widział 19°)
Z tego wszystkiego przychodzi mi do głowy jedna myśl.
Uwalone ECU?
Czemu tak widzi nie wiem może jakaś starsza wersja softu chodź w wedle instrukcji wszystkie ecu o nr 039 906 024 D powinny tą grupę odczytać.
jak masz możliwość możesz podmienić i zobaczyć co się będzie działo.
Tak tak chodziło o zapłon.
Co do load to nie mogę go zmniejszyć na przepływce, bo silnik poniżej 25% chce umierać i chodzi jakby kartofle przerzucał po tłokach.
Nie mam dojścia do innego ECU, więc zostaje kupienie jednego (na allegro już od 30 zł) , pytanie tylko co z immo przy zmianie?
Jutro może wyjmę tą puszkę i zerknę do środka w poszukiwaniu wizualnie uszkodzonych podzespołów, jak popuchnięte kondensatory itp.
Denerwuję się, bo zgubiłem już praktycznie wszystkie tropy, które miałem i nie wiem gdzie dalej uderzać.
Co do load to nie mogę go zmniejszyć na przepływce, bo silnik poniżej 25% chce umierać i chodzi jakby kartofle przerzucał po tłokach.
Nie mam dojścia do innego ECU, więc zostaje kupienie jednego (na allegro już od 30 zł) , pytanie tylko co z immo przy zmianie?
Jutro może wyjmę tą puszkę i zerknę do środka w poszukiwaniu wizualnie uszkodzonych podzespołów, jak popuchnięte kondensatory itp.
Denerwuję się, bo zgubiłem już praktycznie wszystkie tropy, które miałem i nie wiem gdzie dalej uderzać.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
chlebek, a jeszcze jedno zapomniałem zapytać ten gaz to ty tam dodawałeś czy on sam tak.
No i 2 kwestia czy ten zapłon wymagał korekty czy tylko sprawdziliście i był jak poprzednio ustawiłeś?
No i 2 kwestia czy ten zapłon wymagał korekty czy tylko sprawdziliście i był jak poprzednio ustawiłeś?
tu się nie wypowiem bo takich rzeczy jeszcze dobrze nie ogarniamchlebek pisze:pytanie tylko co z immo przy zmianie?
CHLEBEK
Silnik jest zalewany paliwem.
Są momenty że przez prawie 10 sekund sonda Lambda stoi w miejscu pokazując wysoki skład mieszanki.
Kolego zrób porządnie logi bez prze-gazówek - bo ciężko o dobrą diagnozę.
Możliwe, że nie mam racji, ale trudno mi to ocenić bo nie wiem w jakich warunkach robiłeś logi.
Silnik jest zalewany paliwem.
Są momenty że przez prawie 10 sekund sonda Lambda stoi w miejscu pokazując wysoki skład mieszanki.
Kolego zrób porządnie logi bez prze-gazówek - bo ciężko o dobrą diagnozę.
Możliwe, że nie mam racji, ale trudno mi to ocenić bo nie wiem w jakich warunkach robiłeś logi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To nie TDI że VAG pokazuje rzeczywisty kąt wyprzedzenia zapłonu który ustawia się patrząc na vaga :!: :!: :!: W TDI ma z czego go odczytać kąt, bo jest zafiksowany na stałe czujnik położenia wału oraz czujnik momentu wtrysku, więc ECU może obliczyć wyprzedzenie wtrysku. A w ABK jest tylko jeden czujnik HALLA który w dodatku się reguluje.chlebek pisze:Rozrząd jeszcze raz wczoraj z pomocą icemerca ustawiałem i jest na 6° ale ecu widzi w 006 19°, niezależnie od tego jak ustawie aparat. (zjechałem od 29° do 6° a ecu widział 19°)
Pewnie masz taki wysoki, bo ECU próbuje utrzymać wolne obroty i zwiększa kąt. Dlatego do ustawiania się blokuje (6°) bo kreska jest na 6°.
CzrkekJ silnik jest niewątpliwie zalewany paliwem bo to nawet czuć w smrodzie spalin jaki zostaje. Logi robi kolega icemerc ale co da brak przegazówek skoro auto non stop chodzi tragiczne ( czyli jak w logach od początku do przegazówki ).
Pytanie jest dlaczego jest zalewane skoro czasy wtrysków są ok, zapłon jest ok i wszystkie elementy układu zapłonowego są nowe, lambda jest kilkumiesięczna (NTK) jest to 3 lambda, przepływomierz działa ładnie i bez skoków, TPS był nowy z lambdą.
Co do gazu to on już był, jest to 2 generacja z wyjętym silnikiem krokowym, czyli najprościej jak się da. Wypinałem komp gazu ostatnio i robiliśmy testy vagiem, z kompem, bez kompa, na lpg, na pb i wszystkie odczyty są takie same. Auto jedynie na LPG chodzi dobrze ale to oczywiste bo nie używa wtedy połowy elektroniki sterującej.
Pytanie jest dlaczego jest zalewane skoro czasy wtrysków są ok, zapłon jest ok i wszystkie elementy układu zapłonowego są nowe, lambda jest kilkumiesięczna (NTK) jest to 3 lambda, przepływomierz działa ładnie i bez skoków, TPS był nowy z lambdą.
Co do gazu to on już był, jest to 2 generacja z wyjętym silnikiem krokowym, czyli najprościej jak się da. Wypinałem komp gazu ostatnio i robiliśmy testy vagiem, z kompem, bez kompa, na lpg, na pb i wszystkie odczyty są takie same. Auto jedynie na LPG chodzi dobrze ale to oczywiste bo nie używa wtedy połowy elektroniki sterującej.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Maćku pokazuje oczywiście nie jest to kąt który ustawimy aparatem ale dynamiczny po korekcie przez ecu, jak on to tam oblicza to nie wiem.maciek889 pisze:o nie TDI że VAG pokazuje rzeczywisty kąt wyprzedzenia zapłonu który ustawia się patrząc na vaga :!: :!: :!: W TDI ma z czego go odczytać kąt, bo jest zafiksowany na stałe czujnik położenia wału oraz czujnik momentu wtrysku, więc ECU może obliczyć wyprzedzenie wtrysku. A w ABK jest tylko jeden czujnik HALLA który w dodatku się reguluje.
No i niekoniecznie to musi się pokrywać ale tez zbyt duża odchyłka oznacza że coś jest nie tego - przynajmniej to co ja zauważyłem ustawiając ludziom zapłon.
A tu mojego kawałek loga z gr 006: http://vaglog.pl/log_263303.html