[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów
Tak, chodzi o klej do gwintów. Taki jak np. powinien być na śrubach trzymających zaciski.hudy pisze:Chodzi ci o klej? Napewno będę musiał trochę kapnąć ale mimo tego muszę dać nowe nakrętki bo tych już mocno nie dociągnę bo mi klucz wyjeżdża.
Śruby może przeszlifuj tak żeby ścianki były proste i klucz powinien złapać.
Ale wiecie panowie, że jak odkręcacie górną nakrętkę, aby dociągnąć rzekomo zluzowaną dolną, to przy odkręcaniu - górna "ciągnie" dolną i też się odkręca razem z górną ? :>
Prosty sposób na weryfikację czy coś się odkręciło - po skręceniu zrób kreskę markerem na górnej nakrętce i kawałku gwintu - będzie miejsce odniesienia, czy coś się rusza i odkręca. Jak górna po jakimś przebiegu się nie odkręci, to znaczy, że dolna też się nie odkręciła.
Prosty sposób na weryfikację czy coś się odkręciło - po skręceniu zrób kreskę markerem na górnej nakrętce i kawałku gwintu - będzie miejsce odniesienia, czy coś się rusza i odkręca. Jak górna po jakimś przebiegu się nie odkręci, to znaczy, że dolna też się nie odkręciła.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ale między górną a dolną nakrętką jest talerzyk i one nie mają bezpośredniego kontaktu także jedna drugiej nie pociągnie. Z tego co kojarzę to ta nakrętką wychodzi głębiej w kielich przez co jest niewielki luz między nią a talerzykiem ale tego pewny nie jestem. Ale na pewno odkręcając górną nakrętkę nie odkręcisz dolnej.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Właśnie tego nie ma być tam prawa, żadnego luzu dwie nakrętki ściśnięte do siebie przez talerzyk.hudy pisze:przez co jest niewielki luz między nią a talerzykiem ale tego pewny nie jestem.
A że dolna tulejowa jest skręcona do końca na amortyzatorze (idzie podkładka,łożysko i nakrętka podłużna) na to ten talerzyk i nakrętka samo-kontrująca skontrowana przez talerzyk z tulejową, jak dla mnie bardzo dziwne by dolna się odkręciła, ona nawet nie ma miejsca by się odkręciła dopóki górna nie odkręci się to dolna nie powinna nigdy.
Ja tam sporo tych Macphersonów robiłem i robię nie miałem nigdy problemów takich a nakrętkę dokręcam szczypcami do segerów.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jutro będę z tym robił to zobaczę dokładnie jak to wygląda bo prawdę mówiąc nie przyglądałem się temu. Luzu o którym pisałem raczej tam nie ma ale nakrętki nie przylegają do siebie bo jest talerzyk. Przez co jak odkręcam górną na klucz 21 to dolna się nie ma prawa odkręcić.
Dla mnie też to jest dziwne ale jest tak jak napisałem. Dwa trzy tygodnie jazdy i z prawej strony słyszę głuche stukanie. Odkręcam górną nakrętkę, ściągam talerzyk a dolna nakrętką poluzowana że odkręcam ją ręką. Wcześniej dokręciłem kluczem na max ile się dało. Po złożeniu wszystkiego cisza. I tak raz w miesiącu się z tym bawię.
Dla mnie też to jest dziwne ale jest tak jak napisałem. Dwa trzy tygodnie jazdy i z prawej strony słyszę głuche stukanie. Odkręcam górną nakrętkę, ściągam talerzyk a dolna nakrętką poluzowana że odkręcam ją ręką. Wcześniej dokręciłem kluczem na max ile się dało. Po złożeniu wszystkiego cisza. I tak raz w miesiącu się z tym bawię.