Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 02 cze 2016, 20:29

Może dokręcić te nakrętki na locktight?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 cze 2016, 20:39

hudy, ja też tak miałem aż wziąłem je na klej ten najsłabszy i się skończyło ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 cze 2016, 20:40

Chodzi ci o klej? Napewno będę musiał trochę kapnąć ale mimo tego muszę dać nowe nakrętki bo tych już mocno nie dociągnę bo mi klucz wyjeżdża.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 02 cze 2016, 20:55

hudy pisze:Chodzi ci o klej? Napewno będę musiał trochę kapnąć ale mimo tego muszę dać nowe nakrętki bo tych już mocno nie dociągnę bo mi klucz wyjeżdża.
Tak, chodzi o klej do gwintów. Taki jak np. powinien być na śrubach trzymających zaciski.
Śruby może przeszlifuj tak żeby ścianki były proste i klucz powinien złapać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 cze 2016, 21:45

Ja się dziwie waszym problemom bo u mnie choć bym skręcił ją palcami za chiny nie odkręca się sama.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 cze 2016, 21:49

To dziwne bo przecież tam wszystko pracuje. u mnie skręcam kluczem i jest cisza. Po kilku dniach jak zaczyna stukać na drobnych nierównościach to wiem że nakrętka się poluzowała.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 cze 2016, 22:02

No dla mnie tym bardziej to co piszecie dziwne, bo przecież górna z tą tulejową tworzy kontre wiec by się odkręciła pierw by musiała się górna poluzować.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 cze 2016, 06:03

Też tak myślałem dlatego nie dałem kleju. Jak jest konta to po co klej. Ale górna nakrętka jest przykręcona na max a ta od spodu potrafi się odkręcić o dwa obroty mimo iż ta dolna wystaje ponad gniazdo kielicha. Gdzieś pamiętam w jakimś temacie ktoś pisał by te nakrętki kleić bo się odkręcają.

zukreator

Post autor: zukreator » 03 cze 2016, 07:34

Ale wiecie panowie, że jak odkręcacie górną nakrętkę, aby dociągnąć rzekomo zluzowaną dolną, to przy odkręcaniu - górna "ciągnie" dolną i też się odkręca razem z górną ? :>

Prosty sposób na weryfikację czy coś się odkręciło - po skręceniu zrób kreskę markerem na górnej nakrętce i kawałku gwintu - będzie miejsce odniesienia, czy coś się rusza i odkręca. Jak górna po jakimś przebiegu się nie odkręci, to znaczy, że dolna też się nie odkręciła.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 cze 2016, 08:41

Ale między górną a dolną nakrętką jest talerzyk i one nie mają bezpośredniego kontaktu także jedna drugiej nie pociągnie. Z tego co kojarzę to ta nakrętką wychodzi głębiej w kielich przez co jest niewielki luz między nią a talerzykiem ale tego pewny nie jestem. Ale na pewno odkręcając górną nakrętkę nie odkręcisz dolnej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 cze 2016, 17:10

hudy pisze:przez co jest niewielki luz między nią a talerzykiem ale tego pewny nie jestem.
Właśnie tego nie ma być tam prawa, żadnego luzu dwie nakrętki ściśnięte do siebie przez talerzyk.

A że dolna tulejowa jest skręcona do końca na amortyzatorze (idzie podkładka,łożysko i nakrętka podłużna) na to ten talerzyk i nakrętka samo-kontrująca skontrowana przez talerzyk z tulejową, jak dla mnie bardzo dziwne by dolna się odkręciła, ona nawet nie ma miejsca by się odkręciła dopóki górna nie odkręci się to dolna nie powinna nigdy.

Ja tam sporo tych Macphersonów robiłem i robię nie miałem nigdy problemów takich a nakrętkę dokręcam szczypcami do segerów.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 cze 2016, 17:41

Jutro będę z tym robił to zobaczę dokładnie jak to wygląda bo prawdę mówiąc nie przyglądałem się temu. Luzu o którym pisałem raczej tam nie ma ale nakrętki nie przylegają do siebie bo jest talerzyk. Przez co jak odkręcam górną na klucz 21 to dolna się nie ma prawa odkręcić.
Dla mnie też to jest dziwne ale jest tak jak napisałem. Dwa trzy tygodnie jazdy i z prawej strony słyszę głuche stukanie. Odkręcam górną nakrętkę, ściągam talerzyk a dolna nakrętką poluzowana że odkręcam ją ręką. Wcześniej dokręciłem kluczem na max ile się dało. Po złożeniu wszystkiego cisza. I tak raz w miesiącu się z tym bawię.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 cze 2016, 09:12

A ty masz zawiechę na -? może ci stuka tylko talerzyk o nadkole.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 cze 2016, 09:54

Talerzyk jest ponad kielichem i nie styka się z nim.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 cze 2016, 16:10

No technicznie nie dotyka przerwa jakieś 1cmm, ale przy glebie jest twarde zawieszenie a co za tym idzie szybsza reakcja może być przy opuszczeniu całego Macphersona niż reakcja amortyzatora. Ale to tylko gdybanie technicznie możliwe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl