Cześć. Od 26 maja jestem posiadaczem Simsona SR 50 z 1987 roku(w papierach, a tak naprawde to 1986r.) Jestem jego 3 właścicielem. Od nowości jest w Polsce. Miałem wcześniej chińskiego quada, ale rozebrałem go i postanowiłem szukać jednośladowca. Na początku nie chciałem skutera, ale jak zobaczyłem SR 50, tylko to szukałem. Ogólnie ceny SR 50 były tak wysokie, że już miałem ogara kupić, ale znalazłem Simsona koło Włoszczowy za 1200 zł. Wiadomo- pare poprawek trzeba zrobić, ale ważne, że jeździ i wszystko sprawne jest. Posiada instalacje 6V z raczej bogatą elektryką, lecz w dowodzie mam wbite SR-50N. Poprzedni właściciel nie wiedział, że te bezterminowe przeglądy się skończyły i tak jeździł. Przekonałem się o tych nieważnych bezterminowych gdy chciałem go rejestrować, to powiedzieli mi, że muszę przegląd robić. Akurat dzisiaj zrobiłem przegląd na 2 lata.
Poprzedni właściciel zmodził wydech na aoa1, a ja go tylko poprawiłem czyli między innymi: zwiększyłem średnice w końcówce wydechu i jeszcze bardziej skróciłem kolanko.
Co zrobiłem do tej pory:
-Poprawa zmodzonego wydechu,
-Nowy kranik
-Nowy filtr powietrza
-Akumulator 6V 11AH
-Zmieniony olej przekładniowy,
-Nowe lusterka (jak to woli, ale wg mnie ładniej się prezentuje).
Wizualnie to osłony nóg rażą i brzydko wygląda, ale z czasem będzie ładniejszy i mocniejszy.
Simson SR 50
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
Simson dzisiaj zarejestrowany i tylko ubezpieczenie załatwić i czekać na twardy dowód rejestracyjny. Do wymiany mam oring przy wale starteru gdyż leje się olej przekładniowy, który niedawno zmieniłem i uszczelke końcówki tłumika. Może znacie gdzie w Kielcach lub w Warszawie są dobre sklepy z częściami do Simsona?
[ Dodano: 2016-06-15, 19:22 ]
Mały up!
W niedzielę zamówiłem nowe kierunkowskazy na tył, uszczelke końcówki tłumika i oring do wału startera gdyż olej przekładniowy się lał. Dzisiaj listonosz przywiózł mi paczkę od jackmotors.pl Wymieniłem kierunkowskazy i zabrałem się za zdejmowanie pokrywy silnika po lewej strony. Ledwo tylko 3 śruby odkręciłem, a kolejne 3 zostały na swoim miejscu gdyż po prostu nie da rady odkręcić je.
[ Dodano: 2016-08-19, 21:40 ]
Dawno tu nic nie wstawiałem. Simson dalej jeździ i niecierpliwie czeka na zime na remoncik. Niedawno wymieniałem cewke butelkową, gdyż stara była przystosowana pod instalacje 6V i co raz bardziej simson szarpał jak jechałem oraz gdy jechałem nagle tracił moc i max na 3 biegu jechałem 35 km/h. Po wymianie cewki ustały szarpania i simson od pierwszego strzała odpala. Z ostatniego freza ładnie odpala, bez żadnych fochów. Wymieniłem także zębatke zdawczą na większą gdyż gdy simson będzie rozebrany planuję dać cylinder na szlif na 60/4/3 oraz planuję założyć skrzynię 4 z SR 80- ma większe przełożenia niż zwykła 4b. Okazjalnie kupiłem prostokątną lampe, która jest o niebo ładniejsza i praktyczniejsza od okrągłej.
Do ideału dużo mu brakuje, ale ważne, że jakoś się toczy.
Gdyby ktoś chciał obserwować na fb mojego simsona, zapraszam na fp. facebook.com/simsonbenzer
[ Dodano: 2016-06-15, 19:22 ]
Mały up!
W niedzielę zamówiłem nowe kierunkowskazy na tył, uszczelke końcówki tłumika i oring do wału startera gdyż olej przekładniowy się lał. Dzisiaj listonosz przywiózł mi paczkę od jackmotors.pl Wymieniłem kierunkowskazy i zabrałem się za zdejmowanie pokrywy silnika po lewej strony. Ledwo tylko 3 śruby odkręciłem, a kolejne 3 zostały na swoim miejscu gdyż po prostu nie da rady odkręcić je.
[ Dodano: 2016-08-19, 21:40 ]
Dawno tu nic nie wstawiałem. Simson dalej jeździ i niecierpliwie czeka na zime na remoncik. Niedawno wymieniałem cewke butelkową, gdyż stara była przystosowana pod instalacje 6V i co raz bardziej simson szarpał jak jechałem oraz gdy jechałem nagle tracił moc i max na 3 biegu jechałem 35 km/h. Po wymianie cewki ustały szarpania i simson od pierwszego strzała odpala. Z ostatniego freza ładnie odpala, bez żadnych fochów. Wymieniłem także zębatke zdawczą na większą gdyż gdy simson będzie rozebrany planuję dać cylinder na szlif na 60/4/3 oraz planuję założyć skrzynię 4 z SR 80- ma większe przełożenia niż zwykła 4b. Okazjalnie kupiłem prostokątną lampe, która jest o niebo ładniejsza i praktyczniejsza od okrągłej.
Do ideału dużo mu brakuje, ale ważne, że jakoś się toczy.
Gdyby ktoś chciał obserwować na fb mojego simsona, zapraszam na fp. facebook.com/simsonbenzer
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI