Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3, 1.6 PP] Wymiana gaźnika Solex na Pierburg

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

[B3, 1.6 PP] Wymiana gaźnika Solex na Pierburg

Post autor: Gieru » 09 cze 2016, 22:25

Witam.
Jak w temacie, czy te gaźniki są ze sobą tożsame?
Jakich przeróbek ewentualnie należy dokonać?

Mam obecnie solex, a kupiłem po okazyjnej cenie pierburg, także z audi 80 b3.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 cze 2016, 22:33

Chyba Solex to nazwa handlowa Pierburga 2EE czy też inny producent tego modelu gaźnika (już nie pamiętam).

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 11 cze 2016, 14:54

Z tego co pamiętam to te same gaźniki

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 14 cze 2016, 18:02

Gaźnik wymieniony.
Przy okazji wymiany wyszło na jaw uszkodzenie przewodu podciśnieniowego (może on był przyczyną dotychczasowych ogromnych problemów z gaźnikiem).

Poprzednio, na starym gaźniku samochód kiepsko chodził na rozgrzanym silniku, po wymianie kiepsko zapala na zimnym a na ciepłym pali i chodzi elegancko, miód wręcz.

Przewertowałem forum, problem zdiagnozowałem, czujnik temperatury, na zimnym przy odłączonym czujniku pali dobrze, w miarę równo pracuje, co kilka sekund delikatnie szarpnie, co może być powodem?
Na zimnym zaś z podłączonym czujnikiem cieżko pali, nierówno pracuje, gaśnie, świece są bardzo okopcone.
Domniemam, iż wymiana czujnika powinna zaradzić kiepskiemu paleniu na zimnym i problemom z ssaniem automatycznym i jakby zalewaniu silnika?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2016, 18:11

Gieru pisze:Domniemam, iż wymiana czujnika powinna zaradzić kiepskiemu paleniu na zimnym i problemom z ssaniem automatycznym i jakby zalewaniu silnika?
bardzo możliwe, zresztą na forum są jego dane i możesz pomierzyć jak masz multimetr, przed kupnem nowego
Tylko jak już będziesz kupował to nie najtańszego bo szybko kupisz drugi.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 14 cze 2016, 19:25

PieterB,
to z Tobą pisałem o remoncie głowicy dawno temu ?
Pamiętam, że z kimś właśnie z Zamościa.
Otóż uszczelniacze by się przydało zarzucić. Świece maja często popielaty nalot na sobie, wyczytałem, iż to resztki po spaleniu skladników oleju, jak to jest?
Silnik, żre olej jak po....ny, swiece mimo to są suche, nie zaolejone, jedynie ten biały nalot występował do tej pory (tj. wymiany gaźnika),teraz przy problemach ze ssaniem są nieco okopcone.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2016, 19:41

Gieru pisze:PieterB,
to z Tobą pisałem o remoncie głowicy dawno temu ?
Pamiętam, że z kimś właśnie z Zamościa.
powiem szczerze nie pamiętam
Gieru pisze:Otóż uszczelniacze by się przydało zarzucić. Świece maja często popielaty nalot na sobie, wyczytałem, iż to resztki po spaleniu skladników oleju, jak to jest?
bardzo możliwe, też tak kiedyś miałem na jednym z cylindrów a pierścienie były już do bani
Gieru pisze:Silnik, żre olej jak po....ny,
remont pomoże ;-)

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 14 cze 2016, 20:10

Że remont pomoże to wiadomo:)
Orientujesz się jakie są koszta?
Remontu samej głowicy (ew. same uszczelniacze) oraz remontu silnika?
I czy remont głowicy a pozostawienie bez remontu silnika nie pogorszy sytuacji ze spożyciem oleju ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 cze 2016, 07:36

Gieru, wszystko zależy którędy żre olej może przez uszczelniacze, może przez pierścienie a może i tędy i tędy, trzeba by to sprawdzić.
Cena zależy od tego co tam trzeba robić ale myślę że z tysiaka to min.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 cze 2016, 08:02

Gieru pisze: I czy remont głowicy a pozostawienie bez remontu silnika nie pogorszy sytuacji ze spożyciem oleju ?
Chyba pomyliło ci się z pseudo-remontem dołu silnika czyli zmianą pierścieni bez szlifu cylindrów. Wtedy to może brać olej.

A remont głowicy z robotą to około 1000zł jak Pieter pisał. Może mniej jeśli będzie robił to ktoś na wiosce.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 15 cze 2016, 18:59

Robiłem kiedyś rekonesans i koszt wymiany uszczelniaczy był 200zł.

Pytanie czysto techniczne -
czy wymiana uszczelniaczy nie spowoduje szybszego zużycia elementów silnika czy też wiekszego picia oleju?

Wzrośnie stosunek kompresji na linii głowica - pierścienie, jest sens takiego zabiegu?
Pytam bo nie jestem ekspertem w kwestiach mechanicznych/


maciek889, a no pseudo remont bo remont całościowy to 75% wartosci wozidła więc z prostego rachunku pejsem wychodzi, że to nie byznes ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 cze 2016, 19:25

Gieru pisze:Robiłem kiedyś rekonesans i koszt wymiany uszczelniaczy był 200zł.

Pytanie czysto techniczne -
czy wymiana uszczelniaczy nie spowoduje szybszego zużycia elementów silnika czy też wiekszego picia oleju?
Chodzi ci o uszczelniacze zaworowe? One nie mają wpływu na pracę silnika. Ten kawałek gumy nawet nie ma szans aby nawet zwiększyć tarcie na trzonku zaworu.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 15 cze 2016, 19:52

O taka odpowiedź mi chodziło.
Czyli smiało można je wymienić, może coś zaradzi ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl