[B3, 1.6 PP] Wymiana gaźnika Solex na Pierburg
[B3, 1.6 PP] Wymiana gaźnika Solex na Pierburg
Witam.
Jak w temacie, czy te gaźniki są ze sobą tożsame?
Jakich przeróbek ewentualnie należy dokonać?
Mam obecnie solex, a kupiłem po okazyjnej cenie pierburg, także z audi 80 b3.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Jak w temacie, czy te gaźniki są ze sobą tożsame?
Jakich przeróbek ewentualnie należy dokonać?
Mam obecnie solex, a kupiłem po okazyjnej cenie pierburg, także z audi 80 b3.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Gaźnik wymieniony.
Przy okazji wymiany wyszło na jaw uszkodzenie przewodu podciśnieniowego (może on był przyczyną dotychczasowych ogromnych problemów z gaźnikiem).
Poprzednio, na starym gaźniku samochód kiepsko chodził na rozgrzanym silniku, po wymianie kiepsko zapala na zimnym a na ciepłym pali i chodzi elegancko, miód wręcz.
Przewertowałem forum, problem zdiagnozowałem, czujnik temperatury, na zimnym przy odłączonym czujniku pali dobrze, w miarę równo pracuje, co kilka sekund delikatnie szarpnie, co może być powodem?
Na zimnym zaś z podłączonym czujnikiem cieżko pali, nierówno pracuje, gaśnie, świece są bardzo okopcone.
Domniemam, iż wymiana czujnika powinna zaradzić kiepskiemu paleniu na zimnym i problemom z ssaniem automatycznym i jakby zalewaniu silnika?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Przy okazji wymiany wyszło na jaw uszkodzenie przewodu podciśnieniowego (może on był przyczyną dotychczasowych ogromnych problemów z gaźnikiem).
Poprzednio, na starym gaźniku samochód kiepsko chodził na rozgrzanym silniku, po wymianie kiepsko zapala na zimnym a na ciepłym pali i chodzi elegancko, miód wręcz.
Przewertowałem forum, problem zdiagnozowałem, czujnik temperatury, na zimnym przy odłączonym czujniku pali dobrze, w miarę równo pracuje, co kilka sekund delikatnie szarpnie, co może być powodem?
Na zimnym zaś z podłączonym czujnikiem cieżko pali, nierówno pracuje, gaśnie, świece są bardzo okopcone.
Domniemam, iż wymiana czujnika powinna zaradzić kiepskiemu paleniu na zimnym i problemom z ssaniem automatycznym i jakby zalewaniu silnika?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
bardzo możliwe, zresztą na forum są jego dane i możesz pomierzyć jak masz multimetr, przed kupnem nowegoGieru pisze:Domniemam, iż wymiana czujnika powinna zaradzić kiepskiemu paleniu na zimnym i problemom z ssaniem automatycznym i jakby zalewaniu silnika?
Tylko jak już będziesz kupował to nie najtańszego bo szybko kupisz drugi.
PieterB,
to z Tobą pisałem o remoncie głowicy dawno temu ?
Pamiętam, że z kimś właśnie z Zamościa.
Otóż uszczelniacze by się przydało zarzucić. Świece maja często popielaty nalot na sobie, wyczytałem, iż to resztki po spaleniu skladników oleju, jak to jest?
Silnik, żre olej jak po....ny, swiece mimo to są suche, nie zaolejone, jedynie ten biały nalot występował do tej pory (tj. wymiany gaźnika),teraz przy problemach ze ssaniem są nieco okopcone.
to z Tobą pisałem o remoncie głowicy dawno temu ?
Pamiętam, że z kimś właśnie z Zamościa.
Otóż uszczelniacze by się przydało zarzucić. Świece maja często popielaty nalot na sobie, wyczytałem, iż to resztki po spaleniu skladników oleju, jak to jest?
Silnik, żre olej jak po....ny, swiece mimo to są suche, nie zaolejone, jedynie ten biały nalot występował do tej pory (tj. wymiany gaźnika),teraz przy problemach ze ssaniem są nieco okopcone.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
powiem szczerze nie pamiętamGieru pisze:PieterB,
to z Tobą pisałem o remoncie głowicy dawno temu ?
Pamiętam, że z kimś właśnie z Zamościa.
bardzo możliwe, też tak kiedyś miałem na jednym z cylindrów a pierścienie były już do baniGieru pisze:Otóż uszczelniacze by się przydało zarzucić. Świece maja często popielaty nalot na sobie, wyczytałem, iż to resztki po spaleniu skladników oleju, jak to jest?
remont pomożeGieru pisze:Silnik, żre olej jak po....ny,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba pomyliło ci się z pseudo-remontem dołu silnika czyli zmianą pierścieni bez szlifu cylindrów. Wtedy to może brać olej.Gieru pisze: I czy remont głowicy a pozostawienie bez remontu silnika nie pogorszy sytuacji ze spożyciem oleju ?
A remont głowicy z robotą to około 1000zł jak Pieter pisał. Może mniej jeśli będzie robił to ktoś na wiosce.
Robiłem kiedyś rekonesans i koszt wymiany uszczelniaczy był 200zł.
Pytanie czysto techniczne -
czy wymiana uszczelniaczy nie spowoduje szybszego zużycia elementów silnika czy też wiekszego picia oleju?
Wzrośnie stosunek kompresji na linii głowica - pierścienie, jest sens takiego zabiegu?
Pytam bo nie jestem ekspertem w kwestiach mechanicznych/
maciek889, a no pseudo remont bo remont całościowy to 75% wartosci wozidła więc z prostego rachunku pejsem wychodzi, że to nie byznes
Pytanie czysto techniczne -
czy wymiana uszczelniaczy nie spowoduje szybszego zużycia elementów silnika czy też wiekszego picia oleju?
Wzrośnie stosunek kompresji na linii głowica - pierścienie, jest sens takiego zabiegu?
Pytam bo nie jestem ekspertem w kwestiach mechanicznych/
maciek889, a no pseudo remont bo remont całościowy to 75% wartosci wozidła więc z prostego rachunku pejsem wychodzi, że to nie byznes
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chodzi ci o uszczelniacze zaworowe? One nie mają wpływu na pracę silnika. Ten kawałek gumy nawet nie ma szans aby nawet zwiększyć tarcie na trzonku zaworu.Gieru pisze:Robiłem kiedyś rekonesans i koszt wymiany uszczelniaczy był 200zł.
Pytanie czysto techniczne -
czy wymiana uszczelniaczy nie spowoduje szybszego zużycia elementów silnika czy też wiekszego picia oleju?