[B4 2.0 ABK] Czujnik spalania stukowego - kilka pytań
[B4 2.0 ABK] Czujnik spalania stukowego - kilka pytań
Witam,
Mam kilka pytań odnośnie stukowca.
Pierwsze pytanie: na benzynie pod obciążeniem (np. depnę na trójce na niskich obrotach) z silnika dochodzą odgłosy takiego jakby iskrzenia/pukania/dzwonienia - nie wiem jak to określić. Na wolnych lekko pływają obroty. Typowe objawy walniętego stukowca?
Drugie - Na gazie nie ma tego problemu - wyższy oktan (lpg) tzn, że mieszanka spala się w sposób bardziej kontrolowany to i nie ma tego dzwonienia?
Trzecie - może głupie, ale cóż... Jak wyciągnąć niebieską wtyczkę? Ona jest wsunięta na tą blaszkę czy przymocowana w jakiś inny sposób? Próbuję zsunąć ją z blaszki ciągnąc do siebie, ale ani drgnie.
Czwarte: stukowiec od MaxGear będzie OK?
Dzięki z góry za informacje.
Mam kilka pytań odnośnie stukowca.
Pierwsze pytanie: na benzynie pod obciążeniem (np. depnę na trójce na niskich obrotach) z silnika dochodzą odgłosy takiego jakby iskrzenia/pukania/dzwonienia - nie wiem jak to określić. Na wolnych lekko pływają obroty. Typowe objawy walniętego stukowca?
Drugie - Na gazie nie ma tego problemu - wyższy oktan (lpg) tzn, że mieszanka spala się w sposób bardziej kontrolowany to i nie ma tego dzwonienia?
Trzecie - może głupie, ale cóż... Jak wyciągnąć niebieską wtyczkę? Ona jest wsunięta na tą blaszkę czy przymocowana w jakiś inny sposób? Próbuję zsunąć ją z blaszki ciągnąc do siebie, ale ani drgnie.
Czwarte: stukowiec od MaxGear będzie OK?
Dzięki z góry za informacje.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdzałeś ustawienie zapłonu? Może jak tak przyspieszony że regulacji z tego czujnika nie wystarcza. Ewentualnie możesz mieć problem z podawaniem benzyny jeśli mieszanka będzie mocno uboga to też będzie dzwonić.
Zobacz czy jeszcze będzie dzwonić jak odłączysz czujnik. Wtedy ECU powinno wykryć że nie jest podłączony i od razu ustawić wyprzedzenie zapłonu na paliwo niskooktanowe.
Zobacz czy jeszcze będzie dzwonić jak odłączysz czujnik. Wtedy ECU powinno wykryć że nie jest podłączony i od razu ustawić wyprzedzenie zapłonu na paliwo niskooktanowe.
Sekwencja.
Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy. Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?
Z mocą u mnie OK - auto normalnie idzie tylko ten dziwny dźwięk... Chciałem jeszcze zaznaczyć, że to dzwonienie nigdy nie pojawia się przy przegazówkach na luzie. Zawsze na biegu pod obciążeniem - gdy depnę na niskich obrotach albo jadę pod górkę. Zgłupiałem, bo na gazie tego nie ma.
Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy. Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?
Z mocą u mnie OK - auto normalnie idzie tylko ten dziwny dźwięk... Chciałem jeszcze zaznaczyć, że to dzwonienie nigdy nie pojawia się przy przegazówkach na luzie. Zawsze na biegu pod obciążeniem - gdy depnę na niskich obrotach albo jadę pod górkę. Zgłupiałem, bo na gazie tego nie ma.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
dziwne jeszcze takich nie widziałem, zwykle działa od 0,1 do 0,8 góradex_1985 pisze:Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, 13:00 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisałem orientacyjne wartości - zawsze mi mówiono, że ma oscylować w tym zakresie i tak robi. Fakt, dokładnie 0 albo 1 nigdy nie było.PieterB pisze:dziwne jeszcze takich nie widziałem, zwykle działa od 0,1 do 0,8 góradex_1985 pisze:Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy.
Maciek889 napisał, żeby sprawdzić czy sonda pokazuje bogato czy faluje z "gazem w podłodze". Stąd moje pytanie, kiedy jest bogato? Bliżej 1 czy 0?PieterB pisze:a co ma do tego but w podłodze? sonda ma zawsze oscylować i nie ważne ile wciśniesz pedał gazudex_1985 pisze:Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a to widzisz to zmienia postać rzeczydex_1985 pisze:PieterB napisał/a:
dex_1985 napisał/a:
Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy.
dziwne jeszcze takich nie widziałem, zwykle działa od 0,1 do 0,8 góra
Napisałem orientacyjne wartości - zawsze mi mówiono, że ma oscylować w tym zakresie i tak robi. Fakt, dokładnie 0 albo 1 nigdy nie było.
a tego nie zrozumiałem, 1 to bogato a 0 to ubogodex_1985 pisze:PieterB napisał/a:
dex_1985 napisał/a:
Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?
a co ma do tego but w podłodze? sonda ma zawsze oscylować i nie ważne ile wciśniesz pedał gazu
Maciek889 napisał, żeby sprawdzić czy sonda pokazuje bogato czy faluje z "gazem w podłodze". Stąd moje pytanie, kiedy jest bogato? Bliżej 1 czy 0?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To czy będzie oscylować z butem w podłodze to zależy od tego jak konstruktorzy ECU to zaprogramowali.
W niektórych samochodach dawka paliwa przy gazie w podłodze jest podawana bogatsza od tego co może odczytać sonda wąskopasmowa już od niskich obrotów. Wtedy sterownik przechodzi w tryb pętli otwartej (OL - Open Loop) czyli daje paliwo na "sztywno" bez sprawdzania sondy.
W niektórych samochodach przy gazie w podłodze praktycznie do odcinki sterownik pracuje w pętli zamkniętej korygując dawkę na podstawie sygnałów z sondy.
[ Dodano: 2016-06-14, 11:22 ]
W ABK z tego co pamiętam to praktycznie do odcinki sond oscyluje.
W niektórych samochodach dawka paliwa przy gazie w podłodze jest podawana bogatsza od tego co może odczytać sonda wąskopasmowa już od niskich obrotów. Wtedy sterownik przechodzi w tryb pętli otwartej (OL - Open Loop) czyli daje paliwo na "sztywno" bez sprawdzania sondy.
W niektórych samochodach przy gazie w podłodze praktycznie do odcinki sterownik pracuje w pętli zamkniętej korygując dawkę na podstawie sygnałów z sondy.
[ Dodano: 2016-06-14, 11:22 ]
W ABK z tego co pamiętam to praktycznie do odcinki sond oscyluje.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ja to aż takim szpecem nie jestem a to co napisałem to właśnie sam sprawdziłem u siebie w abk.maciek889 pisze:To czy będzie oscylować z butem w podłodze to zależy od tego jak konstruktorzy ECU to zaprogramowali.
I tu po wciśnięciu na full gazu sonda owszem na chwile się zatrzymuje na bogato ale po chwili zaczyna oscylować, podobnie jest przy odejmowaniu gazu.