Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Czujnik spalania stukowego - kilka pytań

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

[B4 2.0 ABK] Czujnik spalania stukowego - kilka pytań

Post autor: dex_1985 » 12 cze 2016, 18:43

Witam,

Mam kilka pytań odnośnie stukowca.

Pierwsze pytanie: na benzynie pod obciążeniem (np. depnę na trójce na niskich obrotach) z silnika dochodzą odgłosy takiego jakby iskrzenia/pukania/dzwonienia - nie wiem jak to określić. Na wolnych lekko pływają obroty. Typowe objawy walniętego stukowca?
Drugie - Na gazie nie ma tego problemu - wyższy oktan (lpg) tzn, że mieszanka spala się w sposób bardziej kontrolowany to i nie ma tego dzwonienia?
Trzecie - może głupie, ale cóż... :P Jak wyciągnąć niebieską wtyczkę? Ona jest wsunięta na tą blaszkę czy przymocowana w jakiś inny sposób? Próbuję zsunąć ją z blaszki ciągnąc do siebie, ale ani drgnie.
Czwarte: stukowiec od MaxGear będzie OK?

Dzięki z góry za informacje. okok

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 cze 2016, 19:18

Sprawdzałeś ustawienie zapłonu? Może jak tak przyspieszony że regulacji z tego czujnika nie wystarcza. Ewentualnie możesz mieć problem z podawaniem benzyny jeśli mieszanka będzie mocno uboga to też będzie dzwonić.

Zobacz czy jeszcze będzie dzwonić jak odłączysz czujnik. Wtedy ECU powinno wykryć że nie jest podłączony i od razu ustawić wyprzedzenie zapłonu na paliwo niskooktanowe.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 12 cze 2016, 19:57

O ustawienie zapłonu się nie martwię. Forumowicz Jugo mi go ustawiał.

Jak odłączę czujnik to nie widzę/słyszę żadnej różnicy. Robię przegazówki na biegu jałowym i jak dla mnie brzmi tak samo.
Nic się złego nie stanie jeśli przejadę się na odpiętym czujniku?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 cze 2016, 23:32

Nic się nie stanie. Prędzej komputer zauważy jego usterkę niż gdyby był podłączony niesprawny i powinien ustawić zapłon w pozycji bezpiecznej.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 13 cze 2016, 06:32

Odpiąłem czujnik i przejechałem na benzynie ok. 12 km. Jechałem spokojnie, jak również butowałem. Objawy wciąż są te same. Właściwie nie ma znaczenia czy czujnik jest wpięty czy odpięty. Co to oznacza?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 cze 2016, 19:29

Gaz masz zwykły czy sekwencje? Dobrze by było zobaczyć czy sonda pokazuje bogato albo faluje przy gazie w podłodze aby wykluczyć problem z paliwem.

Gdzieś na forum był przypadek, gdy komuś często wywalało błąd sondy i gdy ją wymienił to samochód od razu zyskał mocy.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 14 cze 2016, 07:17

Sekwencja.

Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy. Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?

Z mocą u mnie OK - auto normalnie idzie tylko ten dziwny dźwięk... Chciałem jeszcze zaznaczyć, że to dzwonienie nigdy nie pojawia się przy przegazówkach na luzie. Zawsze na biegu pod obciążeniem - gdy depnę na niskich obrotach albo jadę pod górkę. Zgłupiałem, bo na gazie tego nie ma.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2016, 07:36

dex_1985 pisze:Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy.
dziwne jeszcze takich nie widziałem, zwykle działa od 0,1 do 0,8 góra
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, 13:00 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 14 cze 2016, 07:45

PieterB pisze:
dex_1985 pisze:Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy.
dziwne jeszcze takich nie widziałem, zwykle działa od 0,1 do 0,8 góra
Napisałem orientacyjne wartości - zawsze mi mówiono, że ma oscylować w tym zakresie i tak robi. Fakt, dokładnie 0 albo 1 nigdy nie było.
PieterB pisze:
dex_1985 pisze:Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?
a co ma do tego but w podłodze? sonda ma zawsze oscylować i nie ważne ile wciśniesz pedał gazu
Maciek889 napisał, żeby sprawdzić czy sonda pokazuje bogato czy faluje z "gazem w podłodze". Stąd moje pytanie, kiedy jest bogato? Bliżej 1 czy 0?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2016, 08:03

dex_1985 pisze:PieterB napisał/a:
dex_1985 napisał/a:
Sonda pod VAGiem oscyluje między 0, a 1 - nigdy też nie wywaliło błędu sondy.
dziwne jeszcze takich nie widziałem, zwykle działa od 0,1 do 0,8 góra


Napisałem orientacyjne wartości - zawsze mi mówiono, że ma oscylować w tym zakresie i tak robi. Fakt, dokładnie 0 albo 1 nigdy nie było.
a to widzisz to zmienia postać rzeczy
dex_1985 pisze:PieterB napisał/a:
dex_1985 napisał/a:
Z butem w podłodze jakie wartości powinny być na sondzie pod VAG? Bliżej 1?
a co ma do tego but w podłodze? sonda ma zawsze oscylować i nie ważne ile wciśniesz pedał gazu


Maciek889 napisał, żeby sprawdzić czy sonda pokazuje bogato czy faluje z "gazem w podłodze". Stąd moje pytanie, kiedy jest bogato? Bliżej 1 czy 0?
a tego nie zrozumiałem, 1 to bogato a 0 to ubogo ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 cze 2016, 11:22

To czy będzie oscylować z butem w podłodze to zależy od tego jak konstruktorzy ECU to zaprogramowali.

W niektórych samochodach dawka paliwa przy gazie w podłodze jest podawana bogatsza od tego co może odczytać sonda wąskopasmowa już od niskich obrotów. Wtedy sterownik przechodzi w tryb pętli otwartej (OL - Open Loop) czyli daje paliwo na "sztywno" bez sprawdzania sondy.

W niektórych samochodach przy gazie w podłodze praktycznie do odcinki sterownik pracuje w pętli zamkniętej korygując dawkę na podstawie sygnałów z sondy.
Obrazek

[ Dodano: 2016-06-14, 11:22 ]
W ABK z tego co pamiętam to praktycznie do odcinki sond oscyluje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2016, 11:51

maciek889 pisze:To czy będzie oscylować z butem w podłodze to zależy od tego jak konstruktorzy ECU to zaprogramowali.
ja to aż takim szpecem nie jestem ;-) a to co napisałem to właśnie sam sprawdziłem u siebie w abk.
I tu po wciśnięciu na full gazu sonda owszem na chwile się zatrzymuje na bogato ale po chwili zaczyna oscylować, podobnie jest przy odejmowaniu gazu.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 14 cze 2016, 11:54

U mnie też oscyluje.
Jeszcze jakieś pomysły?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl