[B4 1.9 1Z] Słabe hamulce
[B4 1.9 1Z] Słabe hamulce
Panowie mam problem w swojej audi - wymieniłem tarcze i zaciski z przodu (wentylowane 280mm) pozbyłem się kolektora siły hamowania, tylne tarcze nowe.
Problem polega na tym że te hamulce są tępe - tzn muszę bardzo mocno nacisnąć pedał hamulca by to jakoś hamowało - wydaje mi się że tak w audi nie powinno być - serwo jest ok (po odpaleniu pedał opada, po tygodniu od nie odpalania w serwie jest powietrze więc jest szczelne) - czy to może być wina pompy? Wiem że jest założona od benzyny - ale to raczej to samo - hamulce są odpowietrzone, vacum (raczej sprawne - nie mam czym sprawdzić - jednak dość mocno zasysa)
Dodam jeszcze że jak nadusze 3-4x na hamulec to czuć że są lepsze hamulce jednak za 1-2 razem jest lipa.
Problem polega na tym że te hamulce są tępe - tzn muszę bardzo mocno nacisnąć pedał hamulca by to jakoś hamowało - wydaje mi się że tak w audi nie powinno być - serwo jest ok (po odpaleniu pedał opada, po tygodniu od nie odpalania w serwie jest powietrze więc jest szczelne) - czy to może być wina pompy? Wiem że jest założona od benzyny - ale to raczej to samo - hamulce są odpowietrzone, vacum (raczej sprawne - nie mam czym sprawdzić - jednak dość mocno zasysa)
Dodam jeszcze że jak nadusze 3-4x na hamulec to czuć że są lepsze hamulce jednak za 1-2 razem jest lipa.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ewidentny objaw powietrza w układzie ...odpowietrz jeszcze raz porządnie .Poza tym oczywiscie jak wszystko nowe musi się ładnie "dotrzeć "...od razu po wymianie wszystkiego na nowe ,zawsze będzie trochę topornie hamować ,ale poprawa hamowania po kilku depnięciach na pedał ,to ewidentnie resztki powietrza w układzieieble pisze:Dodam jeszcze że jak nadusze 3-4x na hamulec to czuć że są lepsze hamulce jednak za 1-2 razem jest lipa.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
poważnie tak robisz? mnie wszyscy zawsze uczyli, że na nowych heblach z 1000km trzeba oszczędzać hamulce, żeby wszystko się delikatnie po docierało, bo nowe hamulce przy takich ostrych hamowaniach mogą się zwyczajnie spalić...darekmalickiwp pisze:Wykonaj kilkakrotnie pełne hamowanie z 80km/h do 0km/h
jeszcze moje trzy groszy do głównego tematu, ja miałem kiedyś zapocony zacisk i widocznie dostawało się powietrze do układu bo po wymianie wszystko się unormowało, a objawy miałem bardzo podobne do Twoich
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
darekmalickiwp pisze:Po wymianie tarcz i oczywiście klocków hamulce muszą się ułożyć. Wykonaj kilkakrotnie pełne hamowanie z 80km/h do 0km/h. Zrób to na pustej drodze. Ja od czasu do czasu tak robię. Pomaga.
Skąd takie pomysły? Miałeś instrukcje montażu wraz z tarczami? W tych co ja widziałem wszędzie pisało by przez pierwsze 200-300 kilometrów nie hamować ostro i unikać długiego hamowania np nie trzymać na hamulcu jak sie jedzie z górki.
Kilka dni temu wymieniałem u siebie tarcze i klocki i także w nich o tym pisało.