Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Słabe hamulce

ODPOWIEDZ
ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

[B4 1.9 1Z] Słabe hamulce

Post autor: ieble » 24 maja 2016, 12:43

Panowie mam problem w swojej audi - wymieniłem tarcze i zaciski z przodu (wentylowane 280mm) pozbyłem się kolektora siły hamowania, tylne tarcze nowe.

Problem polega na tym że te hamulce są tępe - tzn muszę bardzo mocno nacisnąć pedał hamulca by to jakoś hamowało - wydaje mi się że tak w audi nie powinno być - serwo jest ok (po odpaleniu pedał opada, po tygodniu od nie odpalania w serwie jest powietrze więc jest szczelne) - czy to może być wina pompy? Wiem że jest założona od benzyny - ale to raczej to samo - hamulce są odpowietrzone, vacum (raczej sprawne - nie mam czym sprawdzić - jednak dość mocno zasysa)

Dodam jeszcze że jak nadusze 3-4x na hamulec to czuć że są lepsze hamulce jednak za 1-2 razem jest lipa.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 25 maja 2016, 10:18

Moim zdaniem są nadal zapowietrzone. U siebie w B4 NG miałem tak samo. Po pierwszym odpowietrzeniu trzeba było podpompować :O Wymieniłem płyn i odpowietrzyłem jeszcze raz i jest w porządku ;)

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 25 maja 2016, 11:23

spróbuję je jeszcze odpowietrzyć.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 25 maja 2016, 13:03

Po wymianie tarcz i oczywiście klocków hamulce muszą się ułożyć. Wykonaj kilkakrotnie pełne hamowanie z 80km/h do 0km/h. Zrób to na pustej drodze. Ja od czasu do czasu tak robię. Pomaga.
Darek Malicki <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 maja 2016, 10:39

ieble pisze:Dodam jeszcze że jak nadusze 3-4x na hamulec to czuć że są lepsze hamulce jednak za 1-2 razem jest lipa.
Ewidentny objaw powietrza w układzie ...odpowietrz jeszcze raz porządnie .Poza tym oczywiscie jak wszystko nowe musi się ładnie "dotrzeć "...od razu po wymianie wszystkiego na nowe ,zawsze będzie trochę topornie hamować ,ale poprawa hamowania po kilku depnięciach na pedał ,to ewidentnie resztki powietrza w układzie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 28 maja 2016, 07:11

odpowietrzyłem i poprawa jest, natomiast zawsze po odpaleniu pierwsze 2-3 hamowania to porażka, pedał jest twardy a hamulce tępe.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 03 cze 2016, 15:14

ieble pisze:odpowietrzyłem i poprawa jest, natomiast zawsze po odpaleniu pierwsze 2-3 hamowania to porażka, pedał jest twardy a hamulce tępe.
Może serwo jednak nie edomaga? Na to mi wygląda, skoro po tych kilku razach sytuacja ulega poprawie ;-)

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 15 cze 2016, 09:29

Kolego, moim zdaniem pojeździj trochę - niech się wszystko ułoży. Ja też odpowietrzałem jak głupi przez 2 dni, w końcu sobie dałem spokój a po 2 dniach hamulce stopniowo same wróciły do normy. Ew. spróbuj jeszcze sprawdzonej metody ze strzykawką.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 15 cze 2016, 10:16

darekmalickiwp pisze:Wykonaj kilkakrotnie pełne hamowanie z 80km/h do 0km/h
poważnie tak robisz? mnie wszyscy zawsze uczyli, że na nowych heblach z 1000km trzeba oszczędzać hamulce, żeby wszystko się delikatnie po docierało, bo nowe hamulce przy takich ostrych hamowaniach mogą się zwyczajnie spalić... :/

jeszcze moje trzy groszy do głównego tematu, ja miałem kiedyś zapocony zacisk i widocznie dostawało się powietrze do układu bo po wymianie wszystko się unormowało, a objawy miałem bardzo podobne do Twoich
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 cze 2016, 16:23

darekmalickiwp pisze:Po wymianie tarcz i oczywiście klocków hamulce muszą się ułożyć. Wykonaj kilkakrotnie pełne hamowanie z 80km/h do 0km/h. Zrób to na pustej drodze. Ja od czasu do czasu tak robię. Pomaga.

Skąd takie pomysły? Miałeś instrukcje montażu wraz z tarczami? W tych co ja widziałem wszędzie pisało by przez pierwsze 200-300 kilometrów nie hamować ostro i unikać długiego hamowania np nie trzymać na hamulcu jak sie jedzie z górki.
Kilka dni temu wymieniałem u siebie tarcze i klocki i także w nich o tym pisało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga