witam jestem nowy, swój pierwszy samochód posiadam od dwóch tygodni od jakiegoś czasu eliminuję drobne usterki we własnym zakresie jednak nie jestem mocny w każdej dziedzinie zwłaszcza jeśli chodzi o diagnostykę, na resztę jestem przygotowany, mechaniki się nie boję jednak wróćmy do tematu; samochód od oględzin miał problemy z dynamiką i brakiem wolnych obrotów(falowały i były w okolicy 500 obr/min), niezależnie od paliwa, jednak nie odstraszyło mnie to od zakupu ponieważ technicznie jest w dobrej kondycji ( kompresja 11,5 na wszystkich cylindrach, nic nie puka nic nie stuka ) wracając z uśmiechem na ustach zdziwiło mnie trochę zawyżone spalanie 14 litrów LPG na 100 w trasie ,jednak myślałem że w takim samochodzie to normalne ignorując problem, z czasem pogłębiał się coraz bardziej było 18 potem 26 i ostatnio 30 myśląc że problem leży po stronie regulacji gazu jeździłem na PB dopóki nie spalił 8 litrów po 50 km, pytanie co teraz ? jak posunąć diagnostykę ? mam kilka typów ale nie mam pewności i wydawać w ciemno nie chcę.
1. Układ zapłonowy(za wczesny zapłon)
2. Katalizator(rodzynek xd chyba nawet oryginał)
3. Sonda Lambda
4. Automatyczne ssanie
5. Przewody WN w tragicznym stanie (już zamawiam)
6. Filtr powietrza (jutro zajrzę)
7. Dziurawy wężyk odmy
Zapraszam na swoje auto centrum tam na bieżąco uzupełniam koszty napraw i o zgrozo spalanie link w profilu
Jestem nowy proszę o wyrozumiałość i uwagi jeżeli coś źle opisałem
[B3 1.8 JN] brak mocy,bardzo wysokie spalanie (rosnące)
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
spinomik,
po 1 szczelność dolotu to podstawa
po 2 zobacz w jakim stanie jest klapa spiętrzająca bo jak pogięta przez wybuch gazu albo źle ustawiona może jest
Zapłon też jak najbardziej może być - sprawdzi Ci to każdy mechanik. Oczywiści świece przewody i zabity filtr tez mają w tym temacie coś do powiedzenia.
Czujnik temp też trzeba by sprawdzić ten od dołu - na forum sa jego dane.
po 1 szczelność dolotu to podstawa
to na pewno przeszkadza i to bardzospinomik pisze:7. Dziurawy wężyk odmy
po 2 zobacz w jakim stanie jest klapa spiętrzająca bo jak pogięta przez wybuch gazu albo źle ustawiona może jest
Zapłon też jak najbardziej może być - sprawdzi Ci to każdy mechanik. Oczywiści świece przewody i zabity filtr tez mają w tym temacie coś do powiedzenia.
Czujnik temp też trzeba by sprawdzić ten od dołu - na forum sa jego dane.
Moim zdaniem zdechł ke jetronic. Właśnie taki sprzedał mi się kompletny z gumą, bo robię elektroniczny wtrysk w takim.
Trzeba jak wyżek PieterB, napisał, posprawdzać wszystko. Talerzyk. Spr ustawić dawkę paliwa na analizatorze spalin. Spr czujniki. To prosta konstrukcja.
Zobacz w jakim stanie jest talerzyk spiętrzającą pod gumą.
Nie masz paliwa w oleju? Nie jest go za dużo i nie jest za rzadki ?
Trzeba jak wyżek PieterB, napisał, posprawdzać wszystko. Talerzyk. Spr ustawić dawkę paliwa na analizatorze spalin. Spr czujniki. To prosta konstrukcja.
Zobacz w jakim stanie jest talerzyk spiętrzającą pod gumą.
Nie masz paliwa w oleju? Nie jest go za dużo i nie jest za rzadki ?
Dzięki za podpowiedzi, prawdopodobnie zużyty jest wtrysk, byłem u znajomego mechanika, to powiedział zę ten mechaniczny wtrysk nie toleruje gazu (I generacja) i że jest to najgorsza wersja tego silnika, ponieważ te wtryski lubią się psuć a naprawa jest bardzo droga. Zastanawiam sie nad pozostającymi opcjami, zainteresowałeś mnie tą konwersją na wtrysk elektroniczny, czy mógłbyś napisać o tym coś więcej? Paliwa w oleju nie ma.
PS: Następnym razem postaram się odpisywać szybiej (Praca na nocki, a w dzień odsypiam ;P)
PS2: jak się dobrać do tego talerzyka?
PS: Następnym razem postaram się odpisywać szybiej (Praca na nocki, a w dzień odsypiam ;P)
PS2: jak się dobrać do tego talerzyka?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to nie do końca prawda, akurat JN dość dobrze chodzi na lpg, tylko wymaga dobrego podejścia do tematuspinomik pisze:to powiedział zę ten mechaniczny wtrysk nie toleruje gazu (I generacja) i że jest to najgorsza wersja tego silnika, ponieważ te wtryski lubią się psuć a naprawa jest bardzo droga.
Podejrzewam że Twój mechanik nie bardzo wie jak to ugryźć
no nie bądź jak dziecko, wystarczy zdjąć gumę która idzie od rozdzielacza do przepustnicyspinomik pisze:PS2: jak się dobrać do tego talerzyka?
Klapka wygląda następująco, więc nie wydaje mi się żeby było coś z nią nie tak
Ps: wiecie jak nazywa się ta uszczelka co powinna być w tym miejscu?
Ps2: podejrzewam że może być źle wyregulowany ponieważ filtr wygląda tak:
Po wymianie kąta na tłumik, przy bardzo oszczędnej jeździe (zmiana biegu przy 2,5) spalanie wyszło 16L gazu
Klapka wydaje się być za nisko. Parametry na naklejce są. A czy idealnie prosta to sam najlepiej zobaczysz. Musi być płaska, a może być półkoliście wygięta co na zdjęciu nie widać.
A zamiast kata to na początek filtr powietrza było wymienić. Widać na nim że paliwo kapie z rozdzielacza. Ale to częsta przypadłość.
No i szczelność dolotu to podstawa .
A zamiast kata to na początek filtr powietrza było wymienić. Widać na nim że paliwo kapie z rozdzielacza. Ale to częsta przypadłość.
No i szczelność dolotu to podstawa .