Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abk 2.0 93r +gaz]- pozno reaguje na zdjecie nogi z gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
matwys80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 06 lip 2015, 19:43
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: matwys80 » 26 lut 2016, 23:18

U mnie problem pojawia się około dwa razy w tygodniu, nie tylko w czasie mrozu jak wczesniej napisałem. Odpali na beznynie bez problemu, po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna sie dodawanie gazu (jade wtedy na lpg). Gasze na poboczu auto i wtedy jest mały problem ponownego odpalenia na bp. Odpala, gaśnie, dławi sie, nie reaguje na naciskanie pedału gazu, po ok 30 sekundach odpala. Troche pochodzi, nagrzeje sie do 90 i można normalnie jeździc na lpg.

Wymieniłem reduktor cisnienia paliwa, przepustnice wraz z czujnikiem, przewody,cewke, kopułke, palec, świece jedno elektrodowe wszystko Beru.

Przy wymianie przepustnicy nie zauważyłem aby cos sie odczepiło na lince.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2016, 07:13

matwys80 pisze:Gasze na poboczu auto i wtedy jest mały problem ponownego odpalenia na bp.
to częsty przypadek przy zbyt bogatej mieszance, silnik jest zalewany gazem a Ty zapalając ponownie dolewasz mu jeszcze więcej i nie ważne czy bp czy lpg i on nie może przepalić tego paliwa.

Awatar użytkownika
matwys80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 06 lip 2015, 19:43
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: matwys80 » 06 kwie 2016, 22:32

Tak też twierdzi gazownik że jest zalewany z powodu krokowca. Z gazem niby wszystko ok.
Kupiłem krokowca 037 906 457 C. Teraz raz na 2 tygodnie robią sie takie jaja z dodawaniem gazu, wtedy znów było troche zimno, trzeba było skrobac szyby. Czy takie jaja moze robic czujnik spalania stukowego? Robiłem test młoteczkowy i zero reakcji.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 kwie 2016, 06:48

matwys80, dobrze by było pod vaga zapiąć może by to coś wyjaśniło

Stukowiec nie ma nic do zapalania jeśli o to pytasz z tego co wiem.

Awatar użytkownika
matwys80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 06 lip 2015, 19:43
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: matwys80 » 22 cze 2016, 23:43

A może komp do wymiany? Kiedys był odwrotnie podłaczony akumulator, ze 4 lata temu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 cze 2016, 06:51

matwys80 pisze:A może komp do wymiany? Kiedys był odwrotnie podłaczony akumulator, ze 4 lata temu.
moim zdaniem nie, nie zepsuł się dopiero po 4 latach od tego czasu

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 cze 2016, 10:52

Sprawdzałeś przekaźnik nr. 30?

szawel93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2014, 23:20
Lokalizacja: Poland

Post autor: szawel93 » 30 lip 2016, 23:22

W porównaniu do was, jestem raczej zielony pod kątem mechaniki, ale ja bym się zainteresował sprzęgłem. Objawy tak na moje rozumowanie jakby się sprzęgło ślizgało :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 lip 2016, 07:37

szawel93 pisze:Objawy tak na moje rozumowanie jakby się sprzęgło ślizgało :-)
a gdzie tu są objawy ślizgającego się sprzęgła?

szawel93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2014, 23:20
Lokalizacja: Poland

Post autor: szawel93 » 31 lip 2016, 12:00

Nie powiedziałem, że to koniecznie sprzęgło. Skoro jedzie i obroty chodzą lekko Góra dół to może coś być. Jak zdejmie nogę gazu i wciśnie sprzęgło to obroty idą minimalnie do góry - u mnie jest podobnie, ale mi się kończy wysprzęglik albo pompka.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 lip 2016, 13:59

szawel93 pisze:Jak zdejmie nogę gazu i wciśnie sprzęgło to obroty idą minimalnie do góry - u mnie jest podobnie, ale mi się kończy wysprzęglik albo pompka.
moim zdaniem źle kombinujesz ;-) Gdyby faktycznie wysprzęglik padał i był problem z wysprzęglaniem to na pewno obroty by nie rosły a nawet wręcz przeciwnie.
A ślizgające się sprzęgło można bardzo łatwo sprawdzić - wystarczy jadąc np na 4 wcisnąć pedał gazu do podłogi jak obroty pójdą do góry a auto nie przyspiesza to masz objaw ślizgającego sprzęgła. Ale tu żadne objawy do tego nie pasują.

szawel93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2014, 23:20
Lokalizacja: Poland

Post autor: szawel93 » 31 lip 2016, 23:46

PieterB pisze:Gdyby faktycznie wysprzęglik padał i był problem z wysprzęglaniem to na pewno obroty by nie rosły a nawet wręcz przeciwnie.
Zgadzam się z tym, natomiast jak mi się wydaję, skoro jest problem z wysprzęglaniem to może w momencie kiedy silnik jest na obrotach podczas przyspieszania a ja wciskam sprzęgło a obroty idą do góry minimalnie to może nie rozłączył od razu momentu.... Nie wiem jak to napisać bezradny_ powód pewnie leży przy silniku, ale jak czytam, że wszystko sprawdzone to tak pomyślałem, że może i w sprzęgle leży problem. Jak już mówiłem, w porównaniu do większości z was, JESZCZE mało się znam na mechanice i 80''kach :)
Ja mam chyba problem z wysprzęglikiem ponieważ przy ruszaniu zwłaszcza na wstecznym przy lekko puszczanym samym sprzęgle, telepie trochę a po chwili tańczy cała buda, a kiedyś jak jeździłem busami to w jednym padł właśnie on i objawy brzmiały i dawały się we znaki tak samo :-)

Może ta śrubka pod przepustnicą jest przekręcona ? W moim ABK kiedyś obroty trzymały w miarę rośnięcia temperatury równe 2600rpm i podczas naprawy kolega mi powiedział, że przekręcona śrubka i pomogło - tylko też zmienił naciąg sprężyny w przepływce więc nie wiem czy to może być przyczyną. Staram się pomóc jakoś ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sie 2016, 13:13

Musi ci się zacinać linka albo któraś przepustnica. Ewentualnie coś masz pomodzone z elektryką albo ustawieniem przepustnicy że regulator obrotów biegu jałowego otwiera przy puszczaniu gazu lub też on sam się zacina.

Lub też nie umiesz zmieniać biegów i wciskasz sprzęgło przed puszczeniem gazu. Może po prostu najpierw puść gaz a po chwili sprzęgło aby obroty nie rosły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl