[2.0 ABT LPG] Nie przełącza na LPG.
[B4 2.0 ABT] Problem z przełączeniem na gaz.
Witam,
Mój problem polega na przełączaniu auta na gaz. Są dni kiedy wsiadam na zimnym silniku i auto normalnie przełącze na gaz. Problem pojawia sie gdy silnik sie rozgrzeje, ale nie jest to regułą bo czasami na rozgrzanym jeździ, nic nie szarpie jak jadę na gazie, jedzie normalnie. Problem tkwi w przełączeniu z benzyny na gaz, wtedy po prostu gaśnie.
Byłem u gaziarza, nie mógł odnaleść problemu bo auto chodziło na gazie i był przełączony, wymienił filtr gazu, przeczyścił instalację, sprawdził cewki. Ja natomiast wymieniłem filtr powietrza, bezpiecznik gazu i podstawe bezpiecznika.
H
Audi ma I generację gazu bez komputera gazowego
Problem nastąpił z dnia na dzień.
Proszę o pomoc.
Mój problem polega na przełączaniu auta na gaz. Są dni kiedy wsiadam na zimnym silniku i auto normalnie przełącze na gaz. Problem pojawia sie gdy silnik sie rozgrzeje, ale nie jest to regułą bo czasami na rozgrzanym jeździ, nic nie szarpie jak jadę na gazie, jedzie normalnie. Problem tkwi w przełączeniu z benzyny na gaz, wtedy po prostu gaśnie.
Byłem u gaziarza, nie mógł odnaleść problemu bo auto chodziło na gazie i był przełączony, wymienił filtr gazu, przeczyścił instalację, sprawdził cewki. Ja natomiast wymieniłem filtr powietrza, bezpiecznik gazu i podstawe bezpiecznika.
H
Audi ma I generację gazu bez komputera gazowego
Problem nastąpił z dnia na dzień.
Proszę o pomoc.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Może to być też problem z elektrozaworem/zaworami. Elektryczny -też mają cewki i nie jest to jakaś wysublimowana jakość, a raczej zgrzebna
Mechaniczny -skutkiem zatankowania podłego gazu. Podobno do starych dystrybutorów z padającymi pompami dolewają w beki olej, wówczas(dalej rzekomo) pompy mogą dłużej pochodzić smarowane ale za to lepiku więcej w reduktorze i elektrozaworach się koci.
A lepik...lepi. Zwłaszcza np. źle zaprojektowane elektrozawory, o przekroju walca w okrągłym otworze, gdzie łączna duża powierzchnia styku wiele nie potrzebuje do klejenia się. Inaczej nieco jest z wielokątnymi rdzeniami.
Ale widziałem też elektrozawór trzymający się tylko na przyklejonej do "dyszy" gumce(!). Poziomo!
W którymś Audi miałem właśnie problem z elektrozaworem -na gorąco musiałem czasem robić "siostro tlen" czyli mu 12v podawać prosto od akku, żeby szarpać i czasem pomagało. Żadne czyszczenia nic nie dawały, była chwila to zmieniłem. Napięcie dostawał prawidłowo.
Mechaniczny -skutkiem zatankowania podłego gazu. Podobno do starych dystrybutorów z padającymi pompami dolewają w beki olej, wówczas(dalej rzekomo) pompy mogą dłużej pochodzić smarowane ale za to lepiku więcej w reduktorze i elektrozaworach się koci.
A lepik...lepi. Zwłaszcza np. źle zaprojektowane elektrozawory, o przekroju walca w okrągłym otworze, gdzie łączna duża powierzchnia styku wiele nie potrzebuje do klejenia się. Inaczej nieco jest z wielokątnymi rdzeniami.
Ale widziałem też elektrozawór trzymający się tylko na przyklejonej do "dyszy" gumce(!). Poziomo!
W którymś Audi miałem właśnie problem z elektrozaworem -na gorąco musiałem czasem robić "siostro tlen" czyli mu 12v podawać prosto od akku, żeby szarpać i czasem pomagało. Żadne czyszczenia nic nie dawały, była chwila to zmieniłem. Napięcie dostawał prawidłowo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 gru 2016, 02:44
[2.0 ABT LPG] Nie przełącza na LPG.
[2.0 ABT LPG]
Opiszę w punktach mój problem.
1. 26.12.16 Wracam rano do domu z pracy(wszystko działa)
2. Zostawiam auto na 24 h na dworze.
3. Wsiadam do auta i probuje odpalic. Nie udaje mi sie to(problem z akumulatorem ale nie o to mi chodzi)
4. Przyjezdza ojciec i odpalam z kabli (nie pierwszy raz)
5. Samochod odpalil.
6. Nie przelaczyl sie na gaz (przelacza sie obrotami)
7. Diody swieca sie swiatlem stalym (na czerwono, jedna lub dwie zalezy czy wciskam ten jeden maly przycisk)
8. Podczas przełączania z B na LPG NIESLYCHAC charakterystycznego "stukania" przy zbiorniku/silniku (nigdy nie wiem gdzie to stuka)
Prosilbym o pomoc.
PS. Czytalem podobne tematy, ale albo komus sie naprawialo "samo" i nie było nic wyjasnione albo ktos sie wcinał z zupełnie innym pytaniem i tworzył sie chaos. Prosze o powazne odpowiedzi. Pozdrawiam z nocnej zmiany na Orlenie
Opiszę w punktach mój problem.
1. 26.12.16 Wracam rano do domu z pracy(wszystko działa)
2. Zostawiam auto na 24 h na dworze.
3. Wsiadam do auta i probuje odpalic. Nie udaje mi sie to(problem z akumulatorem ale nie o to mi chodzi)
4. Przyjezdza ojciec i odpalam z kabli (nie pierwszy raz)
5. Samochod odpalil.
6. Nie przelaczyl sie na gaz (przelacza sie obrotami)
7. Diody swieca sie swiatlem stalym (na czerwono, jedna lub dwie zalezy czy wciskam ten jeden maly przycisk)
8. Podczas przełączania z B na LPG NIESLYCHAC charakterystycznego "stukania" przy zbiorniku/silniku (nigdy nie wiem gdzie to stuka)
Prosilbym o pomoc.
PS. Czytalem podobne tematy, ale albo komus sie naprawialo "samo" i nie było nic wyjasnione albo ktos sie wcinał z zupełnie innym pytaniem i tworzył sie chaos. Prosze o powazne odpowiedzi. Pozdrawiam z nocnej zmiany na Orlenie
Ostatnio zmieniony 28 gru 2016, 17:45 przez Bartusaudi80lbn, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
Miałem można powiedzieć podobny problem , tyle że u mnie elektro zawór się zacinał przy parowniku i auto gasło pod czas przełączania na gaz . Na twoim miejscu zrobił bym tak jak kolega szczepanek1313 radzi , a jak to nie pomoże to być może któryś elektro zawór nie reaguje bo nie do chodzi do niego napięcie lub jest zacięty
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Sorawdź bezpiecznik od centralki gazu.Także sprawdź czy nie urwał się brązowy kabelek idący od cewki do centralki lpg.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2016, 08:19 przez Piotrekdriver1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 gru 2016, 02:44