Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG] Nie przełącza na LPG.

Wszystko co związane z LPG
pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

[B4 2.0 ABT] Problem z przełączeniem na gaz.

Post autor: pepesza » 23 cze 2016, 14:30

Witam,


Mój problem polega na przełączaniu auta na gaz. Są dni kiedy wsiadam na zimnym silniku i auto normalnie przełącze na gaz. Problem pojawia sie gdy silnik sie rozgrzeje, ale nie jest to regułą bo czasami na rozgrzanym jeździ, nic nie szarpie jak jadę na gazie, jedzie normalnie. Problem tkwi w przełączeniu z benzyny na gaz, wtedy po prostu gaśnie.
Byłem u gaziarza, nie mógł odnaleść problemu bo auto chodziło na gazie i był przełączony, wymienił filtr gazu, przeczyścił instalację, sprawdził cewki. Ja natomiast wymieniłem filtr powietrza, bezpiecznik gazu i podstawe bezpiecznika.
H
Audi ma I generację gazu bez komputera gazowego
Problem nastąpił z dnia na dzień.

Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 23 cze 2016, 14:46

Według mnie słaby już reduktor.

pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

Post autor: pepesza » 23 cze 2016, 14:52

Reduktor przejechał około 30 tys.
Spalanie nie jest jakieś kosmiczne bo 11 l gazu.

A co myślisz o centralce ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 cze 2016, 15:43

Sprawdź zasilanie jakie pojawia się cewkach przy przełączaniu na gaz. Może być centralka, wewnątrz niej jest mały przekaźnik, do tego złącze przełącznika jak i kable są cienkie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 23 cze 2016, 15:55

Sorry nie doczytałem że na zimnym odpala dobrze na gazie.

pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

Post autor: pepesza » 23 cze 2016, 18:13

Właśnie w tym jest problem ze on raz chodzi na tym gazie a raz gaśnie po przełączeniu :) Takie objawy może dawać centralka,ma już kilka lat ?
Takie objawy zaczeły dwa tygodnie po wymianie silnika krokowego.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 27 cze 2016, 12:52

Może to być też problem z elektrozaworem/zaworami. Elektryczny -też mają cewki i nie jest to jakaś wysublimowana jakość, a raczej zgrzebna
Mechaniczny -skutkiem zatankowania podłego gazu. Podobno do starych dystrybutorów z padającymi pompami dolewają w beki olej, wówczas(dalej rzekomo) pompy mogą dłużej pochodzić smarowane ale za to lepiku więcej w reduktorze i elektrozaworach się koci.
A lepik...lepi. Zwłaszcza np. źle zaprojektowane elektrozawory, o przekroju walca w okrągłym otworze, gdzie łączna duża powierzchnia styku wiele nie potrzebuje do klejenia się. Inaczej nieco jest z wielokątnymi rdzeniami.
Ale widziałem też elektrozawór trzymający się tylko na przyklejonej do "dyszy" gumce(!). Poziomo!

W którymś Audi miałem właśnie problem z elektrozaworem -na gorąco musiałem czasem robić "siostro tlen" czyli mu 12v podawać prosto od akku, żeby szarpać i czasem pomagało. Żadne czyszczenia nic nie dawały, była chwila to zmieniłem. Napięcie dostawał prawidłowo.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 31 lip 2016, 00:31

pepesza, Czy pisząc o silniku krokowym, masz na myśli nastawnik przepustnicy?

Bartusaudi80lbn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 28 gru 2016, 02:44

[2.0 ABT LPG] Nie przełącza na LPG.

Post autor: Bartusaudi80lbn » 28 gru 2016, 03:03

[2.0 ABT LPG]

Opiszę w punktach mój problem.

1. 26.12.16 Wracam rano do domu z pracy(wszystko działa)
2. Zostawiam auto na 24 h na dworze.
3. Wsiadam do auta i probuje odpalic. Nie udaje mi sie to(problem z akumulatorem ale nie o to mi chodzi)
4. Przyjezdza ojciec i odpalam z kabli (nie pierwszy raz)
5. Samochod odpalil.
6. Nie przelaczyl sie na gaz (przelacza sie obrotami)
7. Diody swieca sie swiatlem stalym (na czerwono, jedna lub dwie zalezy czy wciskam ten jeden maly przycisk)
8. Podczas przełączania z B na LPG NIESLYCHAC charakterystycznego "stukania" przy zbiorniku/silniku (nigdy nie wiem gdzie to stuka)
Prosilbym o pomoc.
PS. Czytalem podobne tematy, ale albo komus sie naprawialo "samo" i nie było nic wyjasnione albo ktos sie wcinał z zupełnie innym pytaniem i tworzył sie chaos. Prosze o powazne odpowiedzi. Pozdrawiam z nocnej zmiany na Orlenie :D
Ostatnio zmieniony 28 gru 2016, 17:45 przez Bartusaudi80lbn, łącznie zmieniany 2 razy.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 28 gru 2016, 04:12

sprawdz elekromagnesy albo na butli albo przy reduktorze sprawdz czy ktorys konektor niezasniedzial czy nie spadl jak jedena z tych elektrozaworow bedzie niesprawna to nie poda lpg

Karbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 30 lip 2014, 12:51
Lokalizacja: Myszków

Post autor: Karbit » 28 gru 2016, 07:15

Miałem można powiedzieć podobny problem , tyle że u mnie elektro zawór się zacinał przy parowniku i auto gasło pod czas przełączania na gaz . Na twoim miejscu zrobił bym tak jak kolega szczepanek1313 radzi , a jak to nie pomoże to być może któryś elektro zawór nie reaguje bo nie do chodzi do niego napięcie lub jest zacięty

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 28 gru 2016, 07:22

Sorawdź bezpiecznik od centralki gazu.Także sprawdź czy nie urwał się brązowy kabelek idący od cewki do centralki lpg.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2016, 08:19 przez Piotrekdriver1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2016, 08:13

Bartusaudi80lbn, _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 gru 2016, 10:01

Sprawdź czy do wszystkich elektrozawór dociera zasilanie jeśli któryś nie stuka po przełączeniu. Możesz też wziąć kawałek kabla i podawać na chwilę (na zgaszonym silniku) plus z akumulatora na niebieski kabel dochodzący do elektrozaworu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Bartusaudi80lbn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 28 gru 2016, 02:44

Post autor: Bartusaudi80lbn » 28 gru 2016, 17:28

A więc tak.
Napewno nie jest to bezpiecznik.
Podłalem na chwilę prąd do eletrozaworu i faktycznie jest to "pyknięcie" ojciec mówi żebym zrobił obejscie (od akumulatora do eletrozawou na oddzielny przycisk) czy to coś da?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga